Gå til innhold

NHD el. andre.Sykmelding. Dumt av meg?

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg har nå jobbet i ett år. Har ikke en dag fravær (untatt at jeg har vært sykmeldt 20%). Har ellers en prinsipp sak som sier at jeg MÅ gå på jobb hver dag. Jeg jobber privat og alle er avhengige av meg. Som dere sikkert har fått med dere sliter jeg med smitte angst. I min jobb ser jeg en del blod. Er derfor mye redd på jobb. Men har holdt ut. Men nå har jeg bestemt meg..Skal sykmelde meg. Men tror dere dete er dumt av meg? Burde jeg bare holde ut? Er redd for å miste selvfølesen eller bli mer redd enn jeg er nå.

Har jeg rett til fysioterapaut når man er psyk.syk? Eller koster dette mye?

Føler meg nå redd og lettet på samma tid. Har lyst til å begynne i en litt midre krevende jobb.. Noen erfaringer? Skal jeg holde ut eller lønner det seg å sykmelde seg/omskolere seg når man har vondt i hodet hver dag etter jobb og er redd.

Sorry, ble litt kangt og forvirrende. Men håper på at noen vil dele sine erfaringer med meg.

Natta alle!

Glade i dere.

*Klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55513-nhd-el-andresykmelding-dumt-av-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg er ganske sikker på at sykemelding ikke er tingen. Det er å gi etter for angsten og tvangen. Etterhvert vil terskelen for å gi etter synke.........

"Rett til" fysioterapeut. Hva er rett til? Alle som kan ha betydelig nytte av fysioterapi både kan og bør henvises.

Det er en liten gruppe lidelser som gir rett til en viss mengde gratis fysioterapi per år. Psykiske lidelser hører ikke til disse.

Jeg synes absolutt du skulle prøve og få hjelp til og hanskes med tvangstankene/angsten din før du sykemelder deg, ihvertfall hvis du ikke er helt utslitt. Jeg har selv slitt med denne typen angst og andre tvangstanger i mange år. Og vet hvor fort terskelen blir flyttet når man først begynner og gi etter for angsten. Snakk med legen din og få hjelp hos psykolog.... det er masse hjelp og få for dette, lykke til!! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...