Gå til innhold

Vil bytte psykolog

Anbefalte innlegg

Gjest Betzy

For tiden er jeg pasient hos en psykologstudent. Han er ok og alt sånn, men noe mangler og jeg føler ikke at det hjelper. Aller helst vil jeg gå hos en dame, for jeg føler at jeg ikke kan være helt meg selv hos en mann. Kan jeg bare skifte psykolog sånn uten videre? Forrige time jeg hadde møtte ikke psykologen opp, og når han har ringt meg for å avtale ny time har jeg ikke vært hjemme. Han kommer neppe til å ta kontakt, før jeg ringer og avtaler ny time. Men jeg vil jo ikke ha time til han, så hva skal jeg gjøre? Jeg vil helst ikke be han om å få en ny psykolog, for jeg synes det er vanskelig å si rett ut til han at han ikke er "bra nok". Hjelp meg, noen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55617-vil-bytte-psykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tussi18

Hei.

Forstår at du ikke vil si til psykologen at han ikke er "bra nok". MEN, du trenger jo ikke si det. Du kan jo f.eks. si at du helst vil snakke med en dame, da du har lettere for det. Og at det ikke er noe med ham å gjøre, sånn sett....men at det rett og slett er at du føler for å snakke med en kvinnelig psykolog.

Han kan jo ikke nekte deg det. Dessuten, er jo bedre å få en kvinnelig spykolog, og i det hele tatte en ny, enn å gi opp. Du kan jo si det også.

Han burde jo forstå.

Jeg forstår faktisk hva du mener.....for selv så liker egentlig ikke å snakke med menn (selv om jeg snakker med en mannlig lege nå). Ikke at jeg ikke tørr snakke med dem, men jeg føler meg tryggere på damer, da jeg er jente selv.....og dessuten har opplevd ting tidligere i livet (da jeg var liten) som gjør at jeg er blitt ganske usikker på menn. Så jeg sa ifra til hun jeg snakker med nå (sosionom på BUP), at når jeg skal på VOP (voksenpsykiatri) så vil jeg snakke med en dame...og helst en (kvinnelig) psykolog eller psykiater.

Som sagt, du trenger ikke "legge" ut om at du kanskje ikke liker denne spykologen og sånn, trenger ikke si noe om det i det hele tatt. Bare si at du helst ville forestrukket å snakka med en dame, da du tror dette ville blitt bedre.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55617-vil-bytte-psykolog/#findComment-229191
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...