Gå til innhold

_Veldig_ snørrete unge


Lillemus

Anbefalte innlegg

Tiril (21 mnd) er alltid snørrete! Og da mener jeg så og si alltid, hun kan være ganske bra hvis hun er hjemme i en lite uke, men så snart hun er tilbake i barnehagen så renner snørra med en gang. Det varierer om det er bare blankt eller om det er skikkelig "grønnsnørr". Hun har store mandler, har hatt 3 (!) penicillinkurer i vår (1 øre + 2 hals), men det ser ut som om vi fikk tatt knekken på streptokokkene på den siste runden (fikk en annen type antibiotika da). Alikevel renner det altså nesten konstant snørr, heldigvis er hun bra om natten nå, men det renner hele dagen.

Min mor sier at jeg må ta Tiril med til homøopat, kan han hjelpe? Jeg tror ikke hun er allergisk mot noe, har ikke merket noe til røde eller rennende øyne, hoste eller noe slikt (har katt), men hun har altså store mandler. Man er vel temmelig restriktiv med å ta mandlene på unger nå for tiden?

Selv gjør tuppa seg ingenting av det, hun er ikke sår under nesen en gang, men det er jo ikke særlig lekkert da! Dessuten slitsomt å måtte passe på å ha med et lass med kluter så snart vi skal ut en liten tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pathos

Jeg synes du absolutt bør oppsøke en homeopat. Sjekk i så fall at vedkommende er MNHL (Medlem i Norske Homeopaters Landsforbund.)

Det er ganske utrolig hva homeopatien kan gjøre for de søte små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Lillemus,

Barn kan av og til ha perioder hvor de er nærmest konstant snørrete. Det kan skyldes smitte, for eksempel via barnehage, men det kan også skyldes forstørrede mandler i kombinasjon med polypper. Det kan være klokt å få en vurdering hos en øre-nese-hals spesialist som vil kunne gi råd vedrørende eventuell fjerning av mandler etc.

Det er gjort en undersøkelse på effekten av homøopatisk behandling av øvre luftveisinfeksjoner hos barn sammenlignet med antibiotika og i løpet av et år hadde de som oppsøkte homøopat færre infeksjoner. Jeg vil anbefale deg å sørge for et tilstrekkelig inntak av vitamin A og C, gjennom frukt og grønt, samt et vitamintilskudd. Dessuten kan solhattdråper, 10 dråper i solbærsaft morgen og kveld, være nyttig som en immunstyrkende kur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...