Gå til innhold

Fungerer Ginseng?(eller noe annet)


Gjest Helle sofie

Anbefalte innlegg

Gjest Helle sofie

Er totalt utkjørt og trett for tiden og venner tipser meg om Ginseng. Si meg, virker dette?

Er det andre tabletter som er bedre?

Jeg tenker på tableter som skal øke energinivået!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Følte meg slapp og elendig selv også. Begynte derfor med gerimax. (Blå eske)Det står at det er litt ginseng i dem, men vet ikke om det er det som virkerr eller om det er vitaminene og mineralene. Men jeg synes iallefall du kan forsøke. Håper du blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker av og til Ginsana som er flytende ginseng. Den virker veldig bra. Har prøvd Gerimax, både flytende og tabletter, men merket ikke noe særlig virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har også problemer med tretthet av og til.

Bruker da gingseng/ Russisk rot.

Hjelper i perioder.

Vil heller anbefale Crisandra

Det er mye bedre for oss kvinner.

Esken er gulige.

Virker så og si med en gang.

Er du ekstra trøtt en dag så tar jeg to stykker på en gang.

Lykke til.

Hilsen spe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Helle sofie.

Det er mange årsaker til tretthet og hvis ikke du kjenner noen forklaring i ditt tilfelle kan det være nyttig med en legesjekk inkludert kontroll av blodtrykk, blodprosent og stoffskiftet.

Flere vitenskapelige studier, bl.a. fra Sverige, har vist at tilskudd av ginseng kan gi mindre tretthet og bedre konsentrasjon. I noen undersøkelser har man også gitt vitaminer og mineraler ved siden av. Særlig B-vitaminer er nyttige for energistoffskiftet.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...