Gjest McDoo Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Nå gikk det så bra. Medisinene hadde såvidt begynt å virke etter noen uker. Ting hadde begynt å skje. Både med skole og hjemme på hybelene. Bra ting altså. Også skjedde det som ikke skulle skje akkurat nå... På søndagen raste alt sammen igjen... Jeg fikk igjen den intense følelsen av ensomhet og at livet ikke lenger var verdt å leve... Fikk ikke sove om kvelden, for jeg lå å så for meg hvordan beste måte å dø var, den fineste og minst smertefulle måten... Jeg så for meg begravelsen... Det var så virkelig. Jeg hadde så lyst! På mandagen måtte jeg ta meg fri fra skolen. Var helt utkjørt etter natten. Dagen ble heller ikke noe god... Jeg er altså veldig langt nede nå... Jeg har ingen som kan hjelpe meg... Alt ser svart ut... Dol er mitt siste håp nå... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55939-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Kjære McDoo : Er alltid litt redd for å si noe som blir feil , men prøver allikevel! Ja ; livet kan virke håpløst og urettferdig ...enig! Men husk at når en er laaangt nede , så er det en vei igjen ; oppover! Det er ikke mere enn 5 mnd siden jeg selv ville ta livet mitt , og det var ikke langt i fra heller! Men her er jeg ; og ser lysere på livet enn på lenge: ) Går du fast til psykolog? Jeg går hver uke og synes det hjelper meg mye , å få satt ord på følelsene! Prøv å sefremover og konsentrer deg om de små gleder til å begynne med! Ønsker deg lykke til og alt godt!! Klem(hvis du vil ha) fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55939-hjelp/#findComment-230907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest McDoo Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Kjære McDoo : Er alltid litt redd for å si noe som blir feil , men prøver allikevel! Ja ; livet kan virke håpløst og urettferdig ...enig! Men husk at når en er laaangt nede , så er det en vei igjen ; oppover! Det er ikke mere enn 5 mnd siden jeg selv ville ta livet mitt , og det var ikke langt i fra heller! Men her er jeg ; og ser lysere på livet enn på lenge: ) Går du fast til psykolog? Jeg går hver uke og synes det hjelper meg mye , å få satt ord på følelsene! Prøv å sefremover og konsentrer deg om de små gleder til å begynne med! Ønsker deg lykke til og alt godt!! Klem(hvis du vil ha) fra Går ikke til psykolog i det hele tatt. Har dårlig erfaring med det, men skal visst begynne hos en på PPT nå om en stund. Syns ikke det er vits nå før sommeren jeg. Takk for at du svarte. Oppmuntrende ord er alltid bra, men de får ikke tankene bort forde... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55939-hjelp/#findComment-230913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistrale Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Har, som vanlig, ikke mye fornufitg å si, men vil bare si at DU FÅR IKKE LOV TIL Å GI OPP! vil "gi" deg en sangtekst, som jeg syntes er kjempefin: "your heart will lead you home" Sunny days and starry nights And lazy afternoons Yours countin' castles in the clouds And hummin' little tunes But somehow, right before your eyes The summer fades away Everything is different, And everything has changed * if you feel lost and on your own And far from home You're never alone, you know Just think of your friends The ones who care They all will be waiting there With love to share, Andyour heart will lead you (home) Funny how a photograph Can take you back in time To places and embraces That you thought you'd left behind They're tryingto remind you That you're not the only one No one is an island When all is said and done (repeat *) There'll come a day When you're losing your way And you won't know where you belong They say that "home is where the heart is" So follow your heart And you know that you can't go wrong (repeat *) Where you belong I know your heart will lead you home (Kenny Loggins) Husk at jeg alltid er her for deg vennen, selv om jeg ikke kan møte deg når du kommer til Oslo... Kjempeglad i deg, må du huske! Det er bare å ringe/sende en sms hvis det er noe vennen, i'm here for you 24/7! *store, varme klemmer* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55939-hjelp/#findComment-231109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
neuni Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 kjære lille deg - det ligger i nedturenes natur at det føles ille kvar gang. det er som om noko inni deg seier at "dette er nytteløst, eg detter jo berre ned igjen gang på gang, kva er vitsen med å kjempe mot noko som er ukontrollerbart?" men det er ikkje ukontrollerbart. men det tar tid å lære seg å beholde oversikten, klarsynet og beina på jorda når det setter inn. det viktige er: ---det går alltid over. ALLTID.--- det er litt som vårflommen i ei elv, man må ha sett på nokre ganger for å vite kor det er trygt å sette opp huset sitt for at ikkje flommen skal nå det. hold alltid ut, for kvar gang kjem du sterkere ut, og med meir kunnskap om deg sjølv. tvil ikkje på om du er sterk nok - det er _ditt_ liv, du er _alltid_ sterk nok til ditt eget liv, fordi det er du sjølv som tar valgene, du sjølv som er "in charge" for kva som skal skje inni deg. når ting skjer rundt deg, kan det føles som om du mister styringa. men disse tingene er _rundt_ deg, det _inni_ deg er det berre du sjølv som kan nå. ser av svaret ditt til vin at du er i kontakt med ppt-tjenesten. ta imot den hjelpa du får, ikkje takk nei fordi du ikkje trur det nytter. du spør om hjelp her - så ikkje avvis hjelp som blir tilbudt deg andre steder! *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55939-hjelp/#findComment-231539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singularity Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Håper at du får kommet litt på besøk på chatten og hilser på oss som er der selv om du ikke har så god nett-tilgang lenger. Husk at neuni har rett - det går alltid over, og tilværelsen blir alltid lysere igjen! *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55939-hjelp/#findComment-231566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest McDoo Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 kjære lille deg - det ligger i nedturenes natur at det føles ille kvar gang. det er som om noko inni deg seier at "dette er nytteløst, eg detter jo berre ned igjen gang på gang, kva er vitsen med å kjempe mot noko som er ukontrollerbart?" men det er ikkje ukontrollerbart. men det tar tid å lære seg å beholde oversikten, klarsynet og beina på jorda når det setter inn. det viktige er: ---det går alltid over. ALLTID.--- det er litt som vårflommen i ei elv, man må ha sett på nokre ganger for å vite kor det er trygt å sette opp huset sitt for at ikkje flommen skal nå det. hold alltid ut, for kvar gang kjem du sterkere ut, og med meir kunnskap om deg sjølv. tvil ikkje på om du er sterk nok - det er _ditt_ liv, du er _alltid_ sterk nok til ditt eget liv, fordi det er du sjølv som tar valgene, du sjølv som er "in charge" for kva som skal skje inni deg. når ting skjer rundt deg, kan det føles som om du mister styringa. men disse tingene er _rundt_ deg, det _inni_ deg er det berre du sjølv som kan nå. ser av svaret ditt til vin at du er i kontakt med ppt-tjenesten. ta imot den hjelpa du får, ikkje takk nei fordi du ikkje trur det nytter. du spør om hjelp her - så ikkje avvis hjelp som blir tilbudt deg andre steder! *klem* Takk til dere begge. Det er godt å vite at jeg som regel har støtte her. Setter pris på rådene. Bare som en oppdatering kan jeg si at i dag fikk jeg brev fra PPT. Innkalling til time, tirsdag som kommer. Gruer meg sånn. Det er første timen. Vet ikke hva jeg skal si å sånn. Kanskje jeg bare skal gi han det brevet som jeg sendte til legen? Får se hva jeg gjør. Ja, uansett vil jeg bare si at jeg setter pris på dere alle. Er jo som sagt ikke så mye online her lenger. Det er mest i skoletiden. Da har vel de fleste akkurat lagt seg etter nattens lange løp? Eller har det forandra seg siden jeg var aktiv? Jeg tenker mye på dere, det skal dere vite, og jeg savner å være inne på chatten. Setter pris på all støtte jeg har fått tidligere og som jeg har fått nå. Dere er fantastiske alle sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55939-hjelp/#findComment-232725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.