Gå til innhold

hjelp...

Anbefalte innlegg

Gjest McDoo

Nå gikk det så bra. Medisinene hadde såvidt begynt å virke etter noen uker. Ting hadde begynt å skje. Både med skole og hjemme på hybelene. Bra ting altså. Også skjedde det som ikke skulle skje akkurat nå...

På søndagen raste alt sammen igjen... Jeg fikk igjen den intense følelsen av ensomhet og at livet ikke lenger var verdt å leve... Fikk ikke sove om kvelden, for jeg lå å så for meg hvordan beste måte å dø var, den fineste og minst smertefulle måten... Jeg så for meg begravelsen... Det var så virkelig. Jeg hadde så lyst!

På mandagen måtte jeg ta meg fri fra skolen. Var helt utkjørt etter natten. Dagen ble heller ikke noe god...

Jeg er altså veldig langt nede nå... Jeg har ingen som kan hjelpe meg... Alt ser svart ut... Dol er mitt siste håp nå...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55939-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære McDoo :

Er alltid litt redd for å si noe som blir feil , men prøver allikevel!

Ja ; livet kan virke håpløst og urettferdig ...enig!

Men husk at når en er laaangt nede , så er det en vei igjen ; oppover!

Det er ikke mere enn 5 mnd siden jeg selv ville ta livet mitt , og det var ikke langt i fra heller!

Men her er jeg ; og ser lysere på livet enn på lenge: )

Går du fast til psykolog?

Jeg går hver uke og synes det hjelper meg mye , å få satt ord på følelsene!

Prøv å sefremover og konsentrer deg om de små gleder til å begynne med!

Ønsker deg lykke til og alt godt!!

Klem(hvis du vil ha) fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55939-hjelp/#findComment-230907
Del på andre sider

Gjest McDoo

Kjære McDoo :

Er alltid litt redd for å si noe som blir feil , men prøver allikevel!

Ja ; livet kan virke håpløst og urettferdig ...enig!

Men husk at når en er laaangt nede , så er det en vei igjen ; oppover!

Det er ikke mere enn 5 mnd siden jeg selv ville ta livet mitt , og det var ikke langt i fra heller!

Men her er jeg ; og ser lysere på livet enn på lenge: )

Går du fast til psykolog?

Jeg går hver uke og synes det hjelper meg mye , å få satt ord på følelsene!

Prøv å sefremover og konsentrer deg om de små gleder til å begynne med!

Ønsker deg lykke til og alt godt!!

Klem(hvis du vil ha) fra

Går ikke til psykolog i det hele tatt. Har dårlig erfaring med det, men skal visst begynne hos en på PPT nå om en stund. Syns ikke det er vits nå før sommeren jeg.

Takk for at du svarte. Oppmuntrende ord er alltid bra, men de får ikke tankene bort forde...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55939-hjelp/#findComment-230913
Del på andre sider

Har, som vanlig, ikke mye fornufitg å si, men vil bare si at DU FÅR IKKE LOV TIL Å GI OPP!

vil "gi" deg en sangtekst, som jeg syntes er kjempefin: "your heart will lead you home"

Sunny days and starry nights

And lazy afternoons

Yours countin' castles in the clouds

And hummin' little tunes

But somehow, right before your eyes

The summer fades away

Everything is different,

And everything has changed

* if you feel lost and on your own

And far from home

You're never alone, you know

Just think of your friends

The ones who care

They all will be waiting there

With love to share,

Andyour heart will lead you (home)

Funny how a photograph

Can take you back in time

To places and embraces

That you thought you'd left behind

They're tryingto remind you

That you're not the only one

No one is an island

When all is said and done

(repeat *)

There'll come a day

When you're losing your way

And you won't know where you belong

They say that "home is where the heart is"

So follow your heart

And you know that you can't go wrong

(repeat *)

Where you belong

I know your heart will lead you home

(Kenny Loggins)

Husk at jeg alltid er her for deg vennen, selv om jeg ikke kan møte deg når du kommer til Oslo... Kjempeglad i deg, må du huske! Det er bare å ringe/sende en sms hvis det er noe vennen, i'm here for you 24/7!

*store, varme klemmer*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55939-hjelp/#findComment-231109
Del på andre sider

kjære lille deg - det ligger i nedturenes natur at det føles ille kvar gang. det er som om noko inni deg seier at "dette er nytteløst, eg detter jo berre ned igjen gang på gang, kva er vitsen med å kjempe mot noko som er ukontrollerbart?"

men det er ikkje ukontrollerbart. men det tar tid å lære seg å beholde oversikten, klarsynet og beina på jorda når det setter inn.

det viktige er:

---det går alltid over. ALLTID.---

det er litt som vårflommen i ei elv, man må ha sett på nokre ganger for å vite kor det er trygt å sette opp huset sitt for at ikkje flommen skal nå det.

hold alltid ut, for kvar gang kjem du sterkere ut, og med meir kunnskap om deg sjølv.

tvil ikkje på om du er sterk nok - det er _ditt_ liv, du er _alltid_ sterk nok til ditt eget liv, fordi det er du sjølv som tar valgene, du sjølv som er "in charge" for kva som skal skje inni deg. når ting skjer rundt deg, kan det føles som om du mister styringa. men disse tingene er _rundt_ deg, det _inni_ deg er det berre du sjølv som kan nå.

ser av svaret ditt til vin at du er i kontakt med ppt-tjenesten. ta imot den hjelpa du får, ikkje takk nei fordi du ikkje trur det nytter. du spør om hjelp her - så ikkje avvis hjelp som blir tilbudt deg andre steder!

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55939-hjelp/#findComment-231539
Del på andre sider

Annonse

Gjest McDoo

kjære lille deg - det ligger i nedturenes natur at det føles ille kvar gang. det er som om noko inni deg seier at "dette er nytteløst, eg detter jo berre ned igjen gang på gang, kva er vitsen med å kjempe mot noko som er ukontrollerbart?"

men det er ikkje ukontrollerbart. men det tar tid å lære seg å beholde oversikten, klarsynet og beina på jorda når det setter inn.

det viktige er:

---det går alltid over. ALLTID.---

det er litt som vårflommen i ei elv, man må ha sett på nokre ganger for å vite kor det er trygt å sette opp huset sitt for at ikkje flommen skal nå det.

hold alltid ut, for kvar gang kjem du sterkere ut, og med meir kunnskap om deg sjølv.

tvil ikkje på om du er sterk nok - det er _ditt_ liv, du er _alltid_ sterk nok til ditt eget liv, fordi det er du sjølv som tar valgene, du sjølv som er "in charge" for kva som skal skje inni deg. når ting skjer rundt deg, kan det føles som om du mister styringa. men disse tingene er _rundt_ deg, det _inni_ deg er det berre du sjølv som kan nå.

ser av svaret ditt til vin at du er i kontakt med ppt-tjenesten. ta imot den hjelpa du får, ikkje takk nei fordi du ikkje trur det nytter. du spør om hjelp her - så ikkje avvis hjelp som blir tilbudt deg andre steder!

*klem*

Takk til dere begge.

Det er godt å vite at jeg som regel har støtte her. Setter pris på rådene.

Bare som en oppdatering kan jeg si at i dag fikk jeg brev fra PPT. Innkalling til time, tirsdag som kommer. Gruer meg sånn. Det er første timen. Vet ikke hva jeg skal si å sånn. Kanskje jeg bare skal gi han det brevet som jeg sendte til legen? Får se hva jeg gjør.

Ja, uansett vil jeg bare si at jeg setter pris på dere alle. Er jo som sagt ikke så mye online her lenger. Det er mest i skoletiden. Da har vel de fleste akkurat lagt seg etter nattens lange løp? Eller har det forandra seg siden jeg var aktiv? :)

Jeg tenker mye på dere, det skal dere vite, og jeg savner å være inne på chatten.

Setter pris på all støtte jeg har fått tidligere og som jeg har fått nå. Dere er fantastiske alle sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55939-hjelp/#findComment-232725
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...