håpfulle Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg er ei 25 år gammel jente som har hatt moderat depresjon i ca 3-4 år. Jeg har hatt 3 til dels kraftige depresjoner i denne perioden. Jeg er under medisinsk behandling, men har lenge vært i venteliste for psykologbehandling. Jeg bruker medisinen Fontex med gode resultater (har prøvd både seroxat og aurorex før denne, men de var ikke gode nok). Første gang brukte jeg Fontex i 6 måneder. Andre gang i 3 og 1/2 måned. Tredje gang begynte depresjonen i februar i år og pågår enda. Det har gått ca ett år mellom hver depresjon. Lurer på angående videre medisinbruk og har lest at det er svært viktig hvordan man bruker medisinen for å ikke få tilbakefall. Depresjonen har tæret så mye på meg at jeg ikke vil ha den igjen. Den har ført til at jeg ikke kan gå på jobb og psykiateren min tar meg heller ikke på alvor. Hvordan skal jeg bruke medisinen nå fremover? og hvor lenge? Er det noe man kan gjøre for å bli kvitt denne forferdelige depresjonen, har hørt om Litium til bruk ved vedvarende depresjon, når og under hvilke indikasjoner skal man bruke det? skal den brukes hele livet?har det bivirkninger Hva med elektrosjokk? håper på gode tips og svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56042-deprimert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
neuni Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 du seier ikkje noko om livet ditt, følelsene dine, tanker om kva som kan være årsakene til depresjonene. kor lenge har du stått på venteliste til psykolog? har du søkt om plass hos fleire psykologer? har du vært i kontakt med distriktspsykiatrisk senter (dps)? eg ville råde deg til å sette alt inn på å få ein fast psykolog så raskt som mulig. å skulle bli "pfrisk" (som eg kaller det, i motsetning til psyk...hihi) utelukkende på medisin, særlig når du har slitt med depresjon såpass lenge, har eg lita tru på. men antidepressiva kan gjere deg meir stabil og dermed sette deg i bedre stand til å jobbe med psyken din sammen med ein psykolog. sjølv har eg gått til psykolog i 1,5 år no, og har gått på antidepressiva (efexor) like lenge. eg trur på at medisinen gjer meg meir stabil, men det viktigste foregår på timene med psykologen. håper du kan komme deg i jobb el.l. igjen snart, å gjere noko for seg sjølv og sin egen situasjon trur eg alltid vil fungere positivt ift psykdom. lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56042-deprimert/#findComment-231545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.