Gå til innhold

Nevropsykologisk test

Anbefalte innlegg

Gjest husker ingenting

Hei!

Det er mulig jeg er i feil forum, men jeg prøver likevel!

Jeg har etter en hjernerystelse for over et år siden hatt problemer med hukommelsen. Nå skal jeg ta en nevropsykologisk test. Er det noen her som vet hva det er for noe og hva man kan finne ut ved hjelp av en slik test? (Hvis noen har noen råd som kan bedre hukommelsen min, blir jeg kjempeglad - er student, og studiene har gått dårlig for å si det mildt etter hjernerystelsen...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56342-nevropsykologisk-test/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal sannsynligvis ta et nevropsykologisk testbatteri som går over to dager. Du skal utføre ulike oppgaver, noen "gjøre-ting" og noen "snakke-ting" og en "utfyllings-ting".

En bruker å holde på i 45. min, så pause. Hvor lang tid det hele tar avhenger litt av deg selv. Husk å ta med deg niste. Man blir sliten hvis man ikke spiser.

Hvilke tester og hva de ulike testene brukes til, bør du spørre din nevropsykolog om. Det jeg kan si er at de finner ut ganske mye. Ofte tar det litt tid før rapporten er skrevet ferdig.

Vet du litt mer nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56342-nevropsykologisk-test/#findComment-233815
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...