Gå til innhold

Vonde Skuldre


sorpet

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid hatt problemer med skuldrene. Begynte for ca 2 år siden.. fikk først bare vondt da jeg trente hardt i benken eller med manualer. Dette følte jeg var inne i skuldrene. Jeg ble verre...fikk vondt da jeg trente ryggen (nedtrekk, roing etc)(begynte å få vondt i muskler nedover ryggen). Ble veldig fort sliten i musklene i skuldrene og nedover ryggen. Nå blir jeg sliten når jeg bærer en bærepose hjem fra butikken. Har begynt hos fysioterapi(en god del mnd siden)..fikk beskjed om at det var rotator cuffen som var litt sliten. begynte å trene med strikk for å stabilisere skuldrene, men ble verre. Det er dessuten vankelig for meg å si akkurat hvor det gjør vondt, og smerten hopper fra skulder til skulder, og fra sted til sted. Det er vanskelig å si om det ligger i selve leddet eller om det er sener eller musklene som er betente. Nå har jeg også begynt hos en akupunktør. Han mener det kan være noe med vesken i skuldrene og andre ledd i kroppen som forårsaker dette. derfor stikker han nåler i meg for å nyrene til å produsere mer veske for skuldrene og andre ledd....høres dette logisk ut? Han sier at når skuldrene ikke får nok veske begynner det å verke og kan sette seg betennelse i musklene som stabiliserer....høres dette logisk ut, for meg gjør det? Har også tatt en MR test som var negativ. Jeg har, som dere forstår, blitt litt desperat av å finne ut hva som er problemet. Jeg har nå ikke trent noe overkropp i det hele tatt på flere mnd. Til slutt bare lurte jeg på om det er mulig å spise noe, f.eks. enorme mengder med omega 3 eller andre oljeliknende tilskudd som kan vøre til at leddene får mer ”olje”. Jeg sitter en del foran maskinen (jobb), begynner å få en sterk misstanke at det er her årsakene ligger. Trenger jeg rett og slett mare lang pause fra alt og alle. Jeg håper det virker med akkepunktur.. Har du/dere noen tips kommentarer eller annet på hjerte, vennligst SKRIK ut.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære sorpet.

Jeg forstår at du begynner å bli oppgitt etter å ha hatt plager i to år. Årsakene kan være flere, men de fleste endringer i ledd og sener ville sannsynligvis blitt oppdaget på MR-undersøkelse. Akupunktur høres ut som et fornuftig valg, ettersom fysioterapi ikke førte frem. Husk på at når akupunktøren snakker om at nyrene skal regulere væskebalansen i skuldrene, så er dette i overført betydning. Innen tradisjonell kinesisik medisin snakker man ofte den energimessige sammenhengen mellom ulike organer og ikke nødvendigvis den fysiske. Noen foreløpige undersøkelser har vist at store doser omega 3 fettsyrer sammen med antioksydanter kan være gunstig ved betennelser i muskel- og skjelettsystemet. Prøv for eksempel med tilskudd en periode på 4-6 uker og registrer resultatene.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...