Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest molly

Jeg er 22 år, og begynte i ny jobb denne uka.

Problemet er at jeg tåler så altfor lite kritikk, og vet derfor ikke hva jeg skal gjøre mht jobben... Det er en ganske tøff jobb, ekstremt mye kritikk, telefonopplysning... Jeg har prøvd noen dager, blitt skjelt ut hver dag og blir helt utslått av det!!! Jeg gråter, gråter og funderer nå på å begynne med et ganske tåpelig triks for å holde ut: "dope" meg ned med Cola/Paracet (har prøvd det før, det fungerer...)

Jeg må nesten ha jobb, forloveden min blir så overlykkelig når jeg og tjener litt penger for oss!!! Men jeg holder ikke ut det å bli kritisert så mye!!!

Historia mi er prega av slike ting: jeg tåler absolutt ingenting, ble "mobba" på barne- og ungdomsskolen, men selv tror jeg det bare er jeg som er ekstremt oversensitiv, og at jeg dermed la skylda på andre for mine problemer. Jeg kan jo bli rasende hvis noen ber meg flytte bilen, og begynner nesten å gråte når jeg nesten blir kasta ut for soving på barer...! Det er SPRØTT!!! Jeg tåler absolutt ikke kritikk eller krangling, tør ikke være sammen med fulle folk fordi de er så kranglete og de kritiserer.

Noen som har noen tips? Jeg funderer på å begynne på lykkepillen, men min forlovede vil ikke det fordi han da tror at jeg blir "lobotomert" og mister en del av min personlighet. Jeg er redd for det selv, også... Noen som har noen erfaring?

Kan også nevne at jeg har ekstreme tanker om mord og det at jeg er gal og farlig for andre, tror det er tvangstanker, men er ikke sikker...

Jeg trenger råd, og jeg trenger det FORT!!! Skal på jobb i morgen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56731-om-%C3%A5-bli-t%C3%B8ffere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skift jobb!

Kanskje sitter du i en jobb med kundebehandling? Klager og reklamsjoner?

Husk at kunden er irritert på at produktet ikke virker og er ikke på jakt etter å "ta deg"!

Skjønner?

Men samtidig skal man være "tykkhudet" for å klare og sitte i en slik jobb!

Ellers skal du ikke finne deg i å bli skjelt ut av noen! Da legger du bare på røret! nemlig!

Ringer kunden opp igjen og er enda sintere så si at det ble visst brutt! Forsetter vedkommende og være ufin, ja sp bare legg på igjen! tilslutt så vil det nok gå opp for kunden at det ikke går an å oppføre seg sånn!

Jeg kan ikke se at du budre begynne med medsiner bare på bakgrunn av dette.

Se på alternativene! tenk etter, trive jeg i denne jobben?

evt. prøv en annen type jobb. du er ung og kan bruke tid på å finne ut hva du liker! denne jobben er du nemlig ikke "gift med"!

Lykke til!

Gjest søk hjelp

Tror nok du bør søke hjelp hos f.eks. psykolog. Både for å få bukt med de ekstreme tankene og hjelp til å øke selvtilliten og selvbildet ditt.

Å "dope" seg er nok ingen god løsning uansett hvilke midler du bruker, da skyver du bare problemet under teppet og risikerer å gjøre det verre for deg selv senere. Veien til hjelp starter hos legen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...