Gå til innhold

Hvordan hjelpe kameraten min ?

Anbefalte innlegg

Hallo der !

Setter veldig pris på denne spalten, og jeg håper du kan hjelpe meg litt med et problem jeg har.

Mars 2001 fikk jeg meldinger om at en gutt likte meg, og synes jeg var spesiell. Dette var jo greit nok. Men det viser seg at han hadde mange psykiske problemer, og svært dårlig selvtillit, hadde tenkt på selvmord flere ganger, og hadde det slett ikke greit. Selv om jeg ikke utviklet noen dypere følelser for han ønsket jeg svært å hjelpe han.Fikk så vondt når han hadde det så vondt, og prøvde så godt jeg kunne

å bringe noe livsgnist til han. Men det har vært svært vanskelig. Og nå over et år senere har ikke situasjonen forandret seg stort. Jeg har blitt en god venn av han, prata mye med han og gitt positive komplimenter, men nå føler jeg at han vil ha litt kontroll over meg. Han skriver flere meldinger til dagen, ringer og spør om vi kan treffes. Jeg sier jo ja av og til for jeg ønsker jo å være en venn men det kan bli litt intens av og til. Når jeg svarer jeg ikke kan sier han ofte at jeg bare er en venn for jeg synes synd på han. Når jeg prøver å snakke alvorlig om problemene hans ler han det vekk, og tar det ikke alvorlig. Men han klager støtt over meldinger hvor fælt han har det. Er dette psykologiske trekk ? Han sier han tenker på selvmord, og at livet hans ikke er verd å leve, at han er i veien for alle. At han er stygg og kommer til å ende opp alene. Men han er nesten alltid på godt humør men han sier det er ei maske, og det har jeg sett en gang da han tente for ingenting, og dette gjorde meg redd.Han er så ustabil, og jeg vet ikke hvordan jeg ska takle det. Lurer også på om det er bra jeg går så mye sammen med han vis han liker meg, dette kan vell føre til falske forhåpninger ? Han sier også at vis jeg får meg kjæreste vil det såre dypt, men jeg må leve jeg å, og jeg er redd for å fortelle om andre guttevenner. Det hele har bare gått alt for langt, og jeg trenger noen gode råd. Håper du kan hjelpe meg.

Hilsen en fortvilet venn......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57049-hvordan-hjelpe-kameraten-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miletta

Hva du kan gjøre med hans psykiske problemer har jeg ikke noe svar på, men når det gjelder at han er forelsket i deg bør du si klart fra at du ikke er interessert. Hardt og brutalt! Si at hvis ikke han stopper å mase blir du nødt til å bryte fullstendig med ham. Si det flere ganger om nødvendig!

Jeg har hatt det på lignende måte, og det var ikke moro. Jeg måtte til slutt lyve på meg at jeg hadde fått meg kjæreste, og først da gav han seg etter en stund. Det var forferdelig å tenke på hvor vondt han hadde det pga. at jeg ikke gjengjeldte hans følelser og bare ønsket å være hans venn, men å fortsette å tilbringe tid sammen med han gav ham bare falske forhåpninger. (Han gjentok stadig: "Hvis det ikke er noe håp for meg, hvorfor er du her da`?"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...