Gå til innhold

Redd for å miste muskler!


Gjest gapeN

Anbefalte innlegg

jeg har trent styrke hjemme i 2år.Har i den senere tid lagt på meg mye fett også.Jeg spiser mye(altfor mye?)ettersom jeg er redd for at kaloriinntaket skal bli så lavt at det ikke blir muskelvekst.

Jeg driver også med kondisjonspass for å forbrenne,men mere jeg trener mere spiser jeg jo.

Hvor mye kalorier må en innta for at en fremdeles skal få muskelvekst i tillegg til å fjerne overflødig fett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å legge på seg muskler samtidig som du skal fjerne fett er svært vanskelig, og det spørs vel om du klarer det. Du burde ta det i perioder. Altså, en periode hvor du konsentrerer deg om å legge på max med muskler, så en periode der du tar av deg di extra fettkiloene du la på deg.

Når du skal bygge muskler ligger du litt i pluss når det gjelder kalorier, så kroppen tar seg "råd" til å bygge.

Når du skal ta av deg kilo ligger du litt i minus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Du bør ikke prøve å fjerne fett samtidig som du forsøker å bygge opp muskelmasse. Gjør en ting av gangen. Mye kondisjonstrening har en tendes til å redusere testosteroninnholdet i kroppen, og det er ikke særlig heldig med tanke på grad av muskelmasse. Så du må passe på at du får god nok hvile i forhold til kondisjonstreningen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...