Gjest alvebarn Skrevet 4. juni 2002 Skrevet 4. juni 2002 Jeg sliter sterkt med fobi og redsel for sykdom, så ille er det at jeg får angst for å være med på ting og for å reise (følelse av utrygghet). Jeg føler meg aldri i noe særlig god form, og oppdager stadig nye ting som skremmer meg med kroppen min. Så leser jeg i medisinleksikon, og blir enda reddere for alskens ting jeg kan ha, og psyker meg ned så jeg har det helt forferdelig både fysisk og psykisk. Men jeg skammer meg også over dette; synes at det er vanskelig å finne på unnskyldninger eller å bli forstått. Jeg ønsker så sterkt å komme ut av dette, å ha det godt.. Det er gått så langt at jeg føler redsel for å leve, og jeg føler meg så alene! Finnes det noe håp for meg? Finnes det noen terapi som kan hjelpe? 0 Siter
doljenta Skrevet 5. juni 2002 Skrevet 5. juni 2002 Hei kjære deg! Jeg er selv plaget med fobi mot sykdommer. Liker heller ikke å resie bort. (Da må i tilfelle sambo eller familie være med) Jeg synes du skal oppsøke legen din, og fortelle han dette. Så kan du få henvisning til psykolog/psykiatrer. De benytter seg ofte av kognetiv terapi når det gjelder fobier. Husker ikke helt ha kognetiv terapi er, men kanskje andre vet? I tilegg til psyk. finnes det medisiner som demper denne fobien. Selv bruker jeg anafranil med god virkning. Ønsker deg lykke til. Ikke vær redd for å oppsøke hjelp. Det finnes fin hjelp å få Ha en fin dag! Klem fra, 0 Siter
Gjest alvebarn Skrevet 5. juni 2002 Skrevet 5. juni 2002 Hei kjære deg! Jeg er selv plaget med fobi mot sykdommer. Liker heller ikke å resie bort. (Da må i tilfelle sambo eller familie være med) Jeg synes du skal oppsøke legen din, og fortelle han dette. Så kan du få henvisning til psykolog/psykiatrer. De benytter seg ofte av kognetiv terapi når det gjelder fobier. Husker ikke helt ha kognetiv terapi er, men kanskje andre vet? I tilegg til psyk. finnes det medisiner som demper denne fobien. Selv bruker jeg anafranil med god virkning. Ønsker deg lykke til. Ikke vær redd for å oppsøke hjelp. Det finnes fin hjelp å få Ha en fin dag! Klem fra, Jeg er i et litt bedre hjørne akkurat nå.. tusen takk for trøst og råd Man blir etetrhvert en selvopptatt einstøing vet du. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.