Gå til innhold

Fobiker

Anbefalte innlegg

Gjest alvebarn

Jeg sliter sterkt med fobi og redsel for sykdom, så ille er det at jeg får angst for å være med på ting og for å reise (følelse av utrygghet). Jeg føler meg aldri i noe særlig god form, og oppdager stadig nye ting som skremmer meg med kroppen min. Så leser jeg i medisinleksikon, og blir enda reddere for alskens ting jeg kan ha, og psyker meg ned så jeg har det helt forferdelig både fysisk og psykisk. Men jeg skammer meg også over dette; synes at det er vanskelig å finne på unnskyldninger eller å bli forstått. Jeg ønsker så sterkt å komme ut av dette, å ha det godt.. Det er gått så langt at jeg føler redsel for å leve, og jeg føler meg så alene!

Finnes det noe håp for meg? Finnes det noen terapi som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57334-fobiker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei kjære deg!

Jeg er selv plaget med fobi mot sykdommer. Liker heller ikke å resie bort. (Da må i tilfelle sambo eller familie være med)

Jeg synes du skal oppsøke legen din, og fortelle han dette. Så kan du få henvisning til psykolog/psykiatrer.

De benytter seg ofte av kognetiv terapi når det gjelder fobier. Husker ikke helt ha kognetiv terapi er, men kanskje andre vet?

I tilegg til psyk. finnes det medisiner som demper denne fobien. Selv bruker jeg anafranil med god virkning.

Ønsker deg lykke til. Ikke vær redd for å oppsøke hjelp. Det finnes fin hjelp å få:)

Ha en fin dag!

Klem fra,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57334-fobiker/#findComment-241456
Del på andre sider

Gjest alvebarn

Hei kjære deg!

Jeg er selv plaget med fobi mot sykdommer. Liker heller ikke å resie bort. (Da må i tilfelle sambo eller familie være med)

Jeg synes du skal oppsøke legen din, og fortelle han dette. Så kan du få henvisning til psykolog/psykiatrer.

De benytter seg ofte av kognetiv terapi når det gjelder fobier. Husker ikke helt ha kognetiv terapi er, men kanskje andre vet?

I tilegg til psyk. finnes det medisiner som demper denne fobien. Selv bruker jeg anafranil med god virkning.

Ønsker deg lykke til. Ikke vær redd for å oppsøke hjelp. Det finnes fin hjelp å få:)

Ha en fin dag!

Klem fra,

Jeg er i et litt bedre hjørne akkurat nå.. tusen takk for trøst og råd :)

Man blir etetrhvert en selvopptatt einstøing vet du.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57334-fobiker/#findComment-242059
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...