Gjest la miserable Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Jeg vet jeg spør dumt, men likevel: hvordan arbeider en psykolog/psykiater? Er det bare snakke, snakke, snakke om deg selv du gjør? Personlig har jeg litt lyst til å gå til psykolog, jeg har en tvangslidelse, mange ubearbeidede, fæle hendelser i fortiden og ellers lav selvtillit. Tåler absolutt ikke kritikk, tar alt personlig. Alt drittet i verden går inn på meg, krig, sult, vold... Alt. Jeg er utrolig sint og lar det av og til (ofte) gå ut over kjæresten min og div. knuselige ting. Pluss meg selv. Jeg blir i perioder deprimert, ofte suicidal. Har vært innlagt på psyk. med spisef. Har veeeeeldige oppturer og veeeeldige nedturer. (Nå er jeg på vei ned...) Tror dere jeg trenger psyk. hjelp? Min forlovede sier at jeg ikke trenger det, at jeg er helt normal, det tror jeg bare ikke... Det kan da ikke være nomalt å lide!!! Livet skal være fint!! Eller..? Seriøst: min kjære er veldig imot slikt, han sier at du blir "svak", at du ikke klarer å ordne dine problemer selv etter å ha gått til psykolog. Du blir avhengig... Forresten: jeg har, som sagt, vært innlagt på psyk. før, men det var i en kort periode. Jeg var vel til 1 psykologtime i løpet av de 3 mnd, tror jeg... Deretter har jeg prøvd noen flere, men alltid gitt meg etter 1. timen... Hvordan arbeider en psyk.? Til slutt: antidepressiver... Hvordan virker de? Blir du "en annen person"? Bivirkninger? Blir du avhengig? Altså: kan du ta dem i en periode, slutte og deretter ha det supert? Det var alt! (Ja, veldig mye...) Råd/kommentarer mottas med stooooooooor takk!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57354-psykologer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Jeg har i utgangspunktet ingen formening mht. hvorvidt du bør begynne i terapi eller ikke. Men hvis du først skal begynne, er det vel nødvendig at du denne gangen på forhånd bestemmer deg for ikke å gi opp etter første eller andre timen. Jeg tror ikke man med noen særlig grad av sikkerhet kan vite hvordan en behandling vil forløpe etter å vært til kun et par samtaler. Forøvrig er det vel realistisk å tenke at livet er både godt og ikke-godt - avhengig av både indre faktorer og ytre hendelser. Det å tenke at livet SKAL være fint, tenker jeg kan være litt naivt - hva mener du? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57354-psykologer/#findComment-240844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.