gutten22 Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 En god venninne av meg har litt problemer for tiden. Hun har korte perioder (2-3 dager) hvor hun er veldig deprimert. Dette kommer med ujevne mellomrom, men de verste deppeperioden kommer ca en gang per 1-2 måneder. Siste gang var for to dager siden. Selv om jeg prøvde å snakke henne fra det over telefon og muntre henne opp, endte det med at hun satt hjemme alene og drakk seg full. I går ble det enda verre. På begynnelsen av dagen virket det som hun følte seg bedre, men i går kveld drakk hun først alkohol, og etterpå snortet hun kokain. For et par år siden hadde hun problemer med alkohol, men hun kom over det. Siden hun nå begynner å ta rusmidler igjen for å glemme depresjonen, er jeg skikkelig nervøs og bekymret. Men jeg tror ikke hun har hatt noen problemer med rusmidler de siste to årene, kun har brukt dem som de skal brukes, nemlig til å ha det gøy, ikke å glemme sorger. Så hva skal jeg gjøre? Bør jeg kontakte noen? Jeg har hintet om at hun bør ta kontakt med en lege, men hun blir bare sur på meg fordi jeg påstår hun er syk på noen måte. Jeg har også gjort alt fra å trygle henne til å kjefte på henne for at hun tok rusmidler for å dempe depresjon, siden jeg ikke tror de gjør situasjonen hennes noe bedre, tvert i mot. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57619-depresjon-og-alkoholnarkotika/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.