Gjest Tralte Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Jeg har for andre gang siden gutten min på 9 uker kom lagt strak med influensa og feber - og melkemengden synker betraktelig, selv om jeg ammer han mer enn jeg pleier. I dag måtte jeg kapitulere og lagte en flaske med morsmelkerstatning og endelig kunne gutten min få fred og sove. Men er det vanlig at melkemengden synker under febertokter ? Jeg spiser godt med grønnsaker og frukt, men merker at jeg er ekstra utsatt for smitte - kan amming "stjele" vitaminer og mineraler slik at det går utover min kropp ? Jeg fikk et tips om å blande morsmelk med morsm. ertatning hvis jeg ikke greier å pumpe ut nok - går dette ? Siste spm. : Jeg har nesten mistet melken på høyre bryst og produserer hele måltid på det venstre, etter å prøvd alle ammestillinger og div. så har jeg fått en spray som får melken til å komme raskere. Han nekter fremdeles å ta brystet, men jeg får iallefall pumpet ut ca 50 ml. Kan pumpen ivareta produksjonen hvis ikke gutten min kommer på bedre tanker? (Jeg ser helt skjeiv ut om morgningen ;-)) mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/59863-ang-amming-og-sykdom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Det er veldig vanlig at melkemengden går ned ja! I slike perioder bør det ikke være noe i veien for å gi litt erstatning. Ungen kan godt klare det helt fint, men en grinete unge når man har influensa .. *stønn* Det er lurt å ta litt vitamintilskudd når man ammer, gjerne også omega3. Melka inneholder så fremt det er mulig å ta det fra kroppen din, de rette stoffene. Pass på å drikk rikelig; lag gjerne havresaft (2 never havre/1 liter vann - kok 5 minutter (ev. sil av) Tilsett saft,bittelitt salt og ev. sukker etter eget ønske ) For å rette opp favoritt-skjevheten lønner deg seg å legge ham til på det minst ettertraktede brystet først. Hvis han absolutt ikke vil kan du gi ham litt av det ene, for så å flytte over til andre etter en liten stund. Selv hadde jeg sukses med det første. Hvis han blir veldig utålmodig på det brystet han ikke liker kan du prøve å sprøyte litt utpumpet morsmelk i munnen hans mens han ligger der; med doseringssprøyte f.eks. Det går fint an å fullamme med ett bryst også. Jeg blandet morsmelk og erstatning uten problemer de gangene jeg var syk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/59863-ang-amming-og-sykdom/#findComment-258486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tralte Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Det er veldig vanlig at melkemengden går ned ja! I slike perioder bør det ikke være noe i veien for å gi litt erstatning. Ungen kan godt klare det helt fint, men en grinete unge når man har influensa .. *stønn* Det er lurt å ta litt vitamintilskudd når man ammer, gjerne også omega3. Melka inneholder så fremt det er mulig å ta det fra kroppen din, de rette stoffene. Pass på å drikk rikelig; lag gjerne havresaft (2 never havre/1 liter vann - kok 5 minutter (ev. sil av) Tilsett saft,bittelitt salt og ev. sukker etter eget ønske ) For å rette opp favoritt-skjevheten lønner deg seg å legge ham til på det minst ettertraktede brystet først. Hvis han absolutt ikke vil kan du gi ham litt av det ene, for så å flytte over til andre etter en liten stund. Selv hadde jeg sukses med det første. Hvis han blir veldig utålmodig på det brystet han ikke liker kan du prøve å sprøyte litt utpumpet morsmelk i munnen hans mens han ligger der; med doseringssprøyte f.eks. Det går fint an å fullamme med ett bryst også. Jeg blandet morsmelk og erstatning uten problemer de gangene jeg var syk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/59863-ang-amming-og-sykdom/#findComment-259311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.