Gå til innhold

Ang. amming og sykdom


Gjest Tralte

Anbefalte innlegg

Gjest Tralte

Jeg har for andre gang siden gutten min på 9 uker kom lagt strak med influensa og feber - og melkemengden synker betraktelig, selv om jeg ammer han mer enn jeg pleier. I dag måtte jeg kapitulere og lagte en flaske med morsmelkerstatning og endelig kunne gutten min få fred og sove.

Men er det vanlig at melkemengden synker under febertokter ?

Jeg spiser godt med grønnsaker og frukt, men merker at jeg er ekstra utsatt for smitte - kan amming "stjele" vitaminer og mineraler slik at det går utover min kropp ?

Jeg fikk et tips om å blande morsmelk med morsm. ertatning hvis jeg ikke greier å pumpe ut nok - går dette ?

Siste spm. : Jeg har nesten mistet melken på høyre bryst og produserer hele måltid på det venstre, etter å prøvd alle ammestillinger og div. så har jeg fått en spray som får melken til å komme raskere. Han nekter fremdeles å ta brystet, men jeg får iallefall pumpet ut ca 50 ml. Kan pumpen ivareta produksjonen hvis ikke gutten min kommer på bedre tanker? (Jeg ser helt skjeiv ut om morgningen ;-))

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig vanlig at melkemengden går ned ja! I slike perioder bør det ikke være noe i veien for å gi litt erstatning. Ungen kan godt klare det helt fint, men en grinete unge når man har influensa .. *stønn*

Det er lurt å ta litt vitamintilskudd når man ammer, gjerne også omega3. Melka inneholder så fremt det er mulig å ta det fra kroppen din, de rette stoffene.

Pass på å drikk rikelig; lag gjerne havresaft (2 never havre/1 liter vann - kok 5 minutter (ev. sil av) Tilsett saft,bittelitt salt og ev. sukker etter eget ønske )

For å rette opp favoritt-skjevheten lønner deg seg å legge ham til på det minst ettertraktede brystet først. Hvis han absolutt ikke vil kan du gi ham litt av det ene, for så å flytte over til andre etter en liten stund. Selv hadde jeg sukses med det første. Hvis han blir veldig utålmodig på det brystet han ikke liker kan du prøve å sprøyte litt utpumpet morsmelk i munnen hans mens han ligger der; med doseringssprøyte f.eks.

Det går fint an å fullamme med ett bryst også.

Jeg blandet morsmelk og erstatning uten problemer de gangene jeg var syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig at melkemengden går ned ja! I slike perioder bør det ikke være noe i veien for å gi litt erstatning. Ungen kan godt klare det helt fint, men en grinete unge når man har influensa .. *stønn*

Det er lurt å ta litt vitamintilskudd når man ammer, gjerne også omega3. Melka inneholder så fremt det er mulig å ta det fra kroppen din, de rette stoffene.

Pass på å drikk rikelig; lag gjerne havresaft (2 never havre/1 liter vann - kok 5 minutter (ev. sil av) Tilsett saft,bittelitt salt og ev. sukker etter eget ønske )

For å rette opp favoritt-skjevheten lønner deg seg å legge ham til på det minst ettertraktede brystet først. Hvis han absolutt ikke vil kan du gi ham litt av det ene, for så å flytte over til andre etter en liten stund. Selv hadde jeg sukses med det første. Hvis han blir veldig utålmodig på det brystet han ikke liker kan du prøve å sprøyte litt utpumpet morsmelk i munnen hans mens han ligger der; med doseringssprøyte f.eks.

Det går fint an å fullamme med ett bryst også.

Jeg blandet morsmelk og erstatning uten problemer de gangene jeg var syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...