Gå til innhold

Prøver her, jeg...

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Hei!

Har lagt inn et innlegg på både rus-fora og hos apotekeren, men får ingen svar. Er dette noe du kan svare meg på, eller gi meg dine vurderinger på, tro?

jeg prøver iallefall....

Her er innlegget:

-----------------------

Jeg har inntil nylig vært i et forhold med en gutt som tidligere var narkoman(amfetamin). I ettertid er det mange ting jeg ikke lenger klarer tro på.

Han fortalte meg at for 6 år siden brukte han mye anabole steroider. Han sluttet med dette, men følte at hormonene i kroppen ikke fungerte som de skulle. Han begynte derfor (5 år etter AS-misbruket!!)på en hormonkur. Han har fortalt at denne settes med sprøyter hver 8 dag, og han har fått medisinene av dr.Ken Purvis. Grunnen til at han fortalte meg dette, var at jeg etter å ha vært sammen med ham i et halvt år, oppdaget sprøyter i badskapet hans. Også noen små ampuller med blankt, transparent innhold.(Uten etikketter på!!) Han sa dette var medisinene.

Den gang trodde jeg blindt på ham. I ettertid stiller jeg følgende spørsmål:

1.Har han lov til å sette sprøyter på seg selv? Han har sagt disse settes i låret og at legen ga ham lov siden han var så"vant" med sprøyter fra tidligere.

2. Finnes det slike hormonkurer som Purvis gir, og skal de settes hver 8 dag?

3. Burde ikke medisinen vært "merket" med en etikett?

4. Han har tidligere brukt amfetamin. Er dette et misbruk som er lett å kontrollere, skjule for omgivelsene? Han var hosmeg(som bor i en annen by) en tilto uker i strekk. Jeg har da aldri merket noe misbruk på ham. Kan han ha misbrukt mens han var hjemme hos seg selv da vi var fra hverandre?

5.Ville jeg ha merket om han var rusa når vi snakket på tlf?

6.Han sier at denne hormon-medisinen het noe sånn som "Testo" -ett eller annet. Han har aldri kunnet huske hele navnet-Er det en medisin som heter noe slikt?

7.Er det ikke rart å begynne på en hormonkur 5 år etter at han misbrukte steroidene?

Jeg tror i ettertid at han kan ha brukt stoff i perioder, eller ha solgt. Hva virker sannsynlig her?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60047-pr%C3%B8ver-her-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Anabole steroider,

En bivirkning av misbruk er at kroppens hormonsystem kan komme i ulage i lengre tid. Hvis din kjæreste hadde fått medisinen (testosteron?) av dr Purvis, regnes jeg med at glassene ville vært merket på vanlig måte. Testosteron- sprøyter tas gjerne med tre ukers mellomrom i sprøyteform.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60047-pr%C3%B8ver-her-jeg/#findComment-261713
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Anabole steroider,

En bivirkning av misbruk er at kroppens hormonsystem kan komme i ulage i lengre tid. Hvis din kjæreste hadde fått medisinen (testosteron?) av dr Purvis, regnes jeg med at glassene ville vært merket på vanlig måte. Testosteron- sprøyter tas gjerne med tre ukers mellomrom i sprøyteform.

Takk for svar....Tør du si meg hva du tenker om saken, foruten fakta rundt dette med AS?

Tror du det kan ha vært misbruk av noe helt annet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60047-pr%C3%B8ver-her-jeg/#findComment-261727
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...