beijoflor Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Hei. Jeg er en jente på 20 år nå. Jeg har skrevet her før, sist gang om diabetes. Jeg har diagnosene spiseforsyrrelse, angst og depresjon. Rett etter jeg hadde hatt sonde i 2 uker, var jeg hos ernæringsfysiolog noen ganger, så sluttet jeg. Det jeg lurer på er om du tror ernæringsfysiologen ikke vil "ha meg" tilbake som klient, fordi jeg ikke lenger er "utenfor fare" ? Jeg har mistet enda mer kontrollen på maten nå, trenger et fast skjema å gå etter. Je ghar jo en tidligere kostplan, og jeg vet jo kanskje nermest alt om kalorier, men ikke om sammensetningen. Jeg går til psykiater, kunne jeg spurt henne om hun kunne tatt kontakt med henne igjen? Jeg er så redd for å være til bry! Tusen takk for at du orker å lese dette! Jeg er 165 høy ca og veier 51,5 kilo. Beijo 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest karen Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 ja, du burde være obs på det fordi akkurat nå at du er 165 høy ca og veier 51,5 kilo, da er du ikke lenger undervektig og de kommer til å tro at du er ikke i fare lenger. Men det er ikke riktig! akkurat nå at du trenger mye mer støtte og oppfølging for å unngå at du enten sulter deg igjen og bli undervektig, eller at du overspise og kaster opp, blir bulimiker. Så værsåsnill, ta kontakt med ernæringsfysiologen så fort som mulig, og forklare det til psykiateren din. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tutri Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 jeg vet hvordan du har det...det er vondt på en rar måte å ikke vere undervektig lengre..hva nå? men vet du hva, du skal ver sååå stolt av deg selv som har klart detta, og du? detta har du egentlig klart selv, for det er bare du som kan klare det...og det vil også si at du er den som skal klare det videre! trenger du hjelp på veien så skal du bare spøre og si det som det er..hvorfor skulle du vere til bry, det er jo jobben hennes!!! men jeg tror du klarer detta bra selv jeg, stol på sulten din, spis sunt og tren noe, så vil kroppen gjøre resten...du må stole mer på kroppen din og deg selv! du er verdt noe vet du, føl at du er viktig nok! for det er du! hvorfor skulle ikke du ha det bra? og hvorfor skulle ikke du få hjelp? det er lett å miste kontrollen nå, men sett opp dit eget skjema vel, her kan du spørre så mye du vil!!! og kanksje du kan kjøpe boken jentemat, for den er lur å ha! det er lett å sette opp et skjema, kan godt hjelpe deg om du vil...jeg kan mye jeg og, strever med det samme som du, men da mer med å stole på kroppen, noe som er vanskeligere enn å sette op et slikt skjema!) lykke til! og vær så snill, ikke gå rundt å unnskyld deg for at du er til og tenke på om du er til bry! ingen er til bry!Uansett!!!!!!! klem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Hei på deg Beijo, Jeg synes absolutt du skal be psykiateren om å ta kontakt med ernæringsfysiologen igjen. Ernæringsfysiologen er der nettopp for å hjelpe deg gjennom dette, og du er absolutt ikke til bry. Det vil være til stor hjelp for deg å gå regelmessig til ernæringsfysiologen slik at hun kan følge deg opp hele tiden. Håper ting blir lettere for deg snart. Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beijoflor Skrevet 22. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2002 Tusen takk for alle svarene jeg har fått! Jeg skal prøve å spørre behandleren min om vi sammen kan ta kontakt med ernæringsfysiologen jeg gikk hos. Men er det vanlig at en som egentlig får i seg nok kalorier går til ernæringsfysiolog? Unnskyld, det er ikke meningen å spørre dumt... Men tusen takk for svar! Det betyr mye at dere bryr dere! Beijo 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.