Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei.

vi er ett samboerpar som lenge har prøvd å få barn, men har så langt ikke lykkes. har hatt ett svangerskap utenfor livmoren for snart 2 år siden. jeg fikk ett tips her for leden dag om homopatisk medesin som skal gjøre det lettere å bli gravid, det skal blannes i noen dråper av hver flaske i ett glass med vann å drikkes vær dag. den ene heter Menodron og den andre er Bryohyllum Argento cultum D3. det jeg da lurer på er om dette virkelig hjelper, å hva gjør det med kroppen, jeg kjøpte to slike flasker men alt sto på tysk, noe jeg ikke forstår så jeg har ikke tørt å ta de.

vennlig hilsen to som ønsker å bli flere.

(vi er begge 26 år)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62367-%C3%B8nsker-oss-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pathos

Som homeopat kan jeg ikke si jeg har hørt om disse midlene. I den klassiske homeopatien (som jeg praktiserer) bruker man heller ikke flere midler samtidig og også oftere i høyere potenser enn D3.

Når det er sagt så kan dette godt hjelpe, men jeg kan ikke fortelle deg hvordan du skal ta det. Kan du ikke skrive ned hva som står på flaskene, så kan jeg prøve å oversette litt?

Ellers kan jeg absolutt anbefale et besøk hos enten en homeopat MNHL, en akupunktør NFKA eller en god soneterapeut. Alle disse kan hjelpe dere med å bli gravid.

Har dere vært hos gynekolog og blitt sjekket ut med tanke på problemer hos deg eller sædkvalitet hos mannen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62367-%C3%B8nsker-oss-barn/#findComment-272757
Del på andre sider

Som homeopat kan jeg ikke si jeg har hørt om disse midlene. I den klassiske homeopatien (som jeg praktiserer) bruker man heller ikke flere midler samtidig og også oftere i høyere potenser enn D3.

Når det er sagt så kan dette godt hjelpe, men jeg kan ikke fortelle deg hvordan du skal ta det. Kan du ikke skrive ned hva som står på flaskene, så kan jeg prøve å oversette litt?

Ellers kan jeg absolutt anbefale et besøk hos enten en homeopat MNHL, en akupunktør NFKA eller en god soneterapeut. Alle disse kan hjelpe dere med å bli gravid.

Har dere vært hos gynekolog og blitt sjekket ut med tanke på problemer hos deg eller sædkvalitet hos mannen?

hei!

på flaskene står det, Zus: 10 ml enth, Bryophyllum Argento cultum D318Vol-% Alkohol.

Nach homoopathischer Verfahrenswelse hergestellt.

-Arznelmittel fur Kinder unzuganglich aufbewhren. på den andre står det Menodron Dilution Zus: 10g (=9,5ml) enth:åthanol. Decoctum aus:Origanum majorana, fructus cicc (1:3) 0,3;Quercus, Cortex sicc(1:3)1,5g/åthanol, Infusum aus: Capsella bursa-pastoris Herba sicc 1:5) 1,5g;Achillea millefolium, Flos sicc (1:5) 2,0g;Urtica dioica, Floss sicc(1:6) 1,2g. 24Vol,-%Alkohol

Vor Gebrauch Umschutteln!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62367-%C3%B8nsker-oss-barn/#findComment-273065
Del på andre sider

Gjest Pathos

hei!

på flaskene står det, Zus: 10 ml enth, Bryophyllum Argento cultum D318Vol-% Alkohol.

Nach homoopathischer Verfahrenswelse hergestellt.

-Arznelmittel fur Kinder unzuganglich aufbewhren. på den andre står det Menodron Dilution Zus: 10g (=9,5ml) enth:åthanol. Decoctum aus:Origanum majorana, fructus cicc (1:3) 0,3;Quercus, Cortex sicc(1:3)1,5g/åthanol, Infusum aus: Capsella bursa-pastoris Herba sicc 1:5) 1,5g;Achillea millefolium, Flos sicc (1:5) 2,0g;Urtica dioica, Floss sicc(1:6) 1,2g. 24Vol,-%Alkohol

Vor Gebrauch Umschutteln!

Tja, det sto ikke så mye.

Det er beskrevet innholdet i flaskene. På den første sto det at midlet var fremstilt i følge homeopatiske rettningslinjer. Det siste som sto var at flaskene må ristes før bruk.

Noe av innholdet er kjente homeopatiske midler, så jeg trekker slutningen at dette er hva vi kaller kompleksmidler. En flaske som inneholder flere midler som skal ha lignende virkemåter eller virke i "samme retning".

Jeg kan ikke fortelle deg noe om dosering av disse. Jeg vet heller ikke om noen som bruker kompleksmidler her i Norge. Eller kanskje en antroposofisk lege kan hjelpe deg.

Se i Gule Sider etter noe slikt. JEg vet det finnes noen i Oslo. Endel som har barna sine i Steiner-skolen bruker også antroposofisk medisin og kan også kanskje hjelpe deg.

Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62367-%C3%B8nsker-oss-barn/#findComment-273659
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Jeg kjenner dessverre ikke produktene du nevner og ikke vil ikke råde deg til å ta disse. Hvis dere ønsker homeopatisk behandling vil jeg heller anbefale å oppsøke en godkjent homeopat i Norge som kan hjelpe dere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62367-%C3%B8nsker-oss-barn/#findComment-275829
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...