Gå til innhold

Sjenert og beskjeden

Anbefalte innlegg

Gjest sjenert

Jeg føler selv at jeg får problemer i sosiale sammenhenger fordi jeg er så sjenert og besjeden. Jeg føler meg også veldig anspent sammen med andre mennesker og er redd for å bli kritisert. Dette gjør at jeg er redd for å ta ordet og får problemer med å ordlegge meg når jeg først snakker. Det er ikke alltid jeg får problemer. Jeg merker at når jeg ikke har tid til å tenke så mye går det lettere. Jeg har gått i angsringen, men følte meg ikke hjemme der, da jeg ikke har angst slik de andre har. Noen ganger kunne jeg ønsker at jeg var et rivjern som var helt uberørt av andre mennesker, men det er vel ikke bra det heller. Har dere noen forslag til hvordan jeg kan slappe mer av sammen med andre mennesker? Jeg går til psykolog, men det skjer ikke så store forandringene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62997-sjenert-og-beskjeden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er. Men en LITEN trøst (hvis du er ung) er at slike ting nesten alltid bedrer seg når en blir eldre. Jo eldre en blir, jo mindre betyr det hva andre mener.

Hjelper ikke i øyeblikket kanskje, men dette er jo ikke noe GALT med deg. Begge mine sønner er ganske beskjedne og litt sjenerte. Folk flest mener faktisk at det ofte er mer sjarmerende enn den som høyrøstet sørger for at en selv stadig får mest oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62997-sjenert-og-beskjeden/#findComment-276973
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...