Gå til innhold

Lus på gutt 10 måneder


avkatt

Anbefalte innlegg

Hei

Hele familien har desverre fått besøk av lus, mor, far og gutt på 5 år har tatt lusekur

(Prioderm) forrige uke. Så vi ble blitt kvitt lusa, men det er værre med lillebror på 10 måneder, på apoteket finnes det ingen effektiv kur for barn under 1 år. ( Til orientering jeg har vasket og "fryst" i heimen slik man skal gjøre for å bli kvitt dem) Lillebror har tykt hår som jeg nå har klippet for å klare å fjerne disse udyra. Jeg har derfor kammet og kammet med lusekam flere ganger om dagen, jeg har også vasket og vetet håret et par ganger om dagen. Det hjelper ikke helt da jeg fjerner et par egg og en lus om dagen. Nå er min tålmodighet slutt - nå har nemlig jeg funnet en lus i mitt hode igjen. Om ikke Lillebror blir kvitt disse ubudne gjestene er jeg sikker på at dette blir en never ending story, hva skal jeg gjøre ? Det må da finnes noen gode råd, hva gjorde man i "gamle dager" ? Jeg håper du kan svare raskt slik at vi kan bli kvitt lusa en gang for alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest haterlus

Min sønn kom hjem fra skolen med lus, jeg behandlet hele familien og huset etter oppskriften, men det tok måneder før den var borte, det virket som alt var borte, men eggene satt igjen og den kom tilbake, jeg tok kontakt med svaneapoteket og de spurte meg om det ikke bare var skallene av eggene som satt igjen, men nei, du må nok

belage deg på tålmodighet og mye bruk av både Prioderm og

lusekam, på lillegutten hadde jeg villet klippe han kort og prøve å fjerne alt av egg siden han er for liten til Prioderm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære avkatt.

Jeg fant i et større amerikansk oppslagsverk, med råd fra over 300 leger), en anbefaling av å blande en del lavendel olje (essensiell olje) med tre deler olivenolje som masseres inn i hodebunnen daglig i en uke. Sammen med daglig kamming med lusekam kan dette muligens hjelpe.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...