Gå til innhold

Uvanlig harmfullt gangsperr i lår etter ridetur

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Var på en 3 timers ride tur for 5 dager siden nå. Ble en del galopp, trav, og jeg brukte nok en del muskler jeg ikke hadde brukt på mange år, da det er over 5 år siden jeg sluttet å ri. Men nå på den 5. dagen, har ikke gangsperret gått over, det har bare blitt verre. Det sitter på innsiden av lårene, og hvis jeg prøver å tøye ut, svimler det for meg! Har prøvd å tøye ut, varmepute, massasje, men d blir verre, ikke bedre! Har aldri opplevd noe lignende! Kan dette være noe mer enn gangsperr? Noen som har noen råd til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tigertrollet

Har opplevd det samme da jeg etter ikke å ha ridd på 2-3 mndr red en hard økt dressur. Det ble bare verre og havnet på legevakta med diagnosen lyskestrekk (jeg er jente ja).. Litt flau episode, da jeg burde vite bedre enn å ri i dongeribukse og var på juleferie da det skjedde -måtte sykemeldes fordi jeg ikke klarte å kjøre hjem til der jeg bodde og arbeidet. Klarte ikke gå trapper eller stå med mer enn 30cm mellom bena.

Husker ikke om det ble en betennelse (synes rimelig at det er det), men jeg tok bare tiden til hjelp. Et par uker, så var jeg gangfør igjen. I ettertid må jeg bare smile av episoden, men der og da var det flaut og jeg fortalte aldri min arbeidsgiver årsaken til sykemeldingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...