Gjest Dina- Cecilie Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 hvis en har diare betyr det det samme som at kroppen ikke har tatt til seg næringen av maten? hvis jeg har forspist meg, får jeg nemlig alltid diare. Og jeg forspiser meg ofte, så det vil si nesten alltid diare. Jeg er bare litt redd kroppen ikke kan ta opp næringen. Har ikke gått ned i vekt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slippen Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Hei Dina-Cecilie Høres ikke noe godt ut dette her. Vet ikke om jeg kan hjelpe deg, men jeg gir deg noen få tips, som kan være litt til hjelp iallefall! Du sier at det er bare når du forspiser deg at du får diare, hvis det er tilfelle, er løsningen enkel ) Da ville jeg bare ha spist regelmessige måltider, og moderat mengde med mat hver gang, og du ville blitt kvitt diareen din. En annen ting som er veldig viktig for deg er å drikke masse væske når du har diare, slik at du kan slippe å bli dehydrert. Ellers må jeg si at det er mange andre faktorer til diare også: stress, diverse matvarer, sykdom, etc. Spis litt mindre og regelmessig, sjekk om du har diare mere da. Skulle du ha det, ville jeg tatt meg en tur til legen, og også snakke med en ernæringsfysiolog. Langvarig diare er absolutt ikke bra for kroppen din. Vedr. diare og tap av næring: Det er tre ting som er viktig vedr. diare. Har allerede nevnt noen av tingene ovenfor. Det første er væsketapet. Du mister utrolig mye væske når du har diare. Få i deg rikelig med væske! Du blir slapp og får vondt i hodet av for lite væske i kroppen. Punkt nummer to, er at du taper salter i kroppen, og dette kan føre til alvorlige konsekvenser for kroppen din. Nummer tre, er at du kommer til å miste viktige næringsstoffer når du har diare over lenger tid. Sender deg noen linker som snakker om diare: http://www.helsenytt.no/artikler/diare.htm http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/diarre.htm Håper dette kan hjelpe deg litt! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.