Majata Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Forventningene stiger himmelhøyt ! Jeg har i lang tid slitt med å forvente, lengte, glede meg.....til vi blir foreldre. Jeg har i perioder lurt på om jeg var "smårar" he,he. Min mann gledet seg, snakker om adopsjon daglig....forventa og lengta.....selv ville jeg ikke snakke om det ....ville bare fortrenge det....tror liksom ikke at det er sant at vi skal bli foreldre. Skal et barn være sammen med oss? bo hos oss? leve sammen med oss? være vårt barn?.....rare tanker..... Aller mest tror jeg at jeg har beskyttet meg selv mot nye sorger og frustrasjoner (prøverørsopplevelser, barnløshetsopplevelser,), tror ikke at JEG kan være så heldig å få lov til å bli mor,,,mamma....tanken på at et barn skal kalle meg mamma, har vært helt fjærn for meg, unaturlig ! I starten av adopsjonsprosessen var jeg heltent, gledet meg, snakket med alle som ville høre på om det,...men, frustrasjonene kom etter at våre papirer ble sendt til Kina og vi bare skulle vente..... Men, så får et aktivt DOL medlem tildeling...Noraførr....Da skjer det noe med meg....Forventningene stiger...vi ligger nemlig bare 2 måneder etter de....tiden nærmer seg......snart er det vår tur....vi skal bli foreldre snart....Har i dag sett bilde av verdens vakreste barn. Opplevde å bli rørt...av at andre blir foreldre......NÅ har jeg det godt dere, livet er sannelig godt å leve.......og ....snart bli også vi foreldre..... God helg alle her inne......gjett om jeg skal nyte hyttelivet i helga, ilag med han som snart blir pappa for aller første gang. Han som har vært så utrolig tålmodig i lange tider når jeg ikke har villet snakke om adopsjon....måned etter måned....Jeg simpelthen elsker den mannen...som alltid venter på at jeg er klar....uansett hva det gjelder.....:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/64107-slik-har-jeg-hatt-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bart1365380352 Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Hei Majata Så flott å høre at livet smiler til deg og at du snart skal bli mamma du også. Du har noe å glede deg til. Som deg har vi også valgt kina og fått ei lita jente fra kina. Akkurat nå kom storebror og sa"mamma æ vil kose" så nå må jeg prøve å få poden til sengs. Begynner å bli sent, men nå har vi ferie så da så. Lykke til med de to neste månedene. Til jul er dere en familie på tre, og en liten skatt kommer til å knuse samtlige kuler på juletreet he he. . Det oplevde vi i julen som var. Gled deg kjempemasse du har mye å se fram til. klem fra ei anna som også bor her nord 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/64107-slik-har-jeg-hatt-det/#findComment-284723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koreagull Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Gratulerer MASSE! Ble litt fuktig i øyekroken av innlegget, og lengselen ble om mulig større .....og vi har ikke hatt hjemmebesøk en gang........... Ha en strålende helg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/64107-slik-har-jeg-hatt-det/#findComment-284796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bringrid Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Hei Majata Jeg har alltid lurt på om hvordan det må være å vente lenge, lenge på å få et barn, og du skriver så ærlig om det. Min sønn og svigerdatter fikk ikke tid til å vente så lenge. De fikk sin lille sønn, førstefødte, fra Colombia ett år før beregnet og hadde ikke fått spart opp alle pengene det kostet å få ham hit. Det var helt utrolig. Både besteforeldre og oldeforeldre måtte trå til med økonomisk hjelp, alle like velvillige til det lille vidunderet som løp omkring med blinkende joggesko ved ankomsten på Gardermoen. Det var slikt et eventyr å få være med på, og eventyret fortsetter og fortsetter. I fjor kom det en liten jente på bare tre måneder, helt herlig. Begge to blir de like jublende glade når jeg kommer på besøk, så det varmer langt inn i sjelen. Bare gled deg! Og Kina og kinesere er helt eventyrlig. Jeg var der med et barnebarn i mars i år. Hilsen fra en glad farmor 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/64107-slik-har-jeg-hatt-det/#findComment-284809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Heia! Hehe... Det har plutselig fått opp for deg at du er "høygravid" ja... Jeg forstår følelsen, selv om vi er 4 måneder etter dere. Det gikk plutselig opp for meg her når "Melis" fikk tildeling for noen uker siden. Vi er søren ikke sååå langt borte vi heller.... Ihaaa! )) Fikk forøvrig en mail fra Melis i morges. Alt er vel med de nybakte foreldre og lille prinsessen. ) Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/64107-slik-har-jeg-hatt-det/#findComment-284820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 .....at vi og vår lille kina-prinsesse kunne være deg til hjelp ) Ingenting kan glede mitt mammahjerte mer enn akkurat det. Ja, jeg gledet meg undervegs, men jeg kunne likevel nesten ikke tro at det var sant - at vi skulle bli foreldre - at vi var de neste som skulle få tildeling - at vi kunne være så heldig å få et så flott barn - osv. Men så sitter vi her nå, og føler oss så utrolig priviligert. Alle papirer og spørsmål. Alle ventemåneder og frustrasjoner. Alle gledesspirer og tårer. Alt dette har faktisk resultert i et barn - ei lita jente - som 'venter' på oss på den andre siden av jordkloden. Livet er underfundig - godt - vakkert - og sårbart. Vi er bare mennesker som i mange situasjoner prøver å beskytte oss mot det ukjente og litt utrygge. ....Men plutselig er det deres tur, slik som det plutselig ble vår tur for snart 2 uker siden. Kjenn på forventningene. La de få spillerom. Nyt dagene. Den spenningen som bygger seg opp fram mot tildeling er unik. Den dagen dere VET hvem dere venter på så er dere over i en helt ny fase. Kjære Majata; Æ sende de bæste klæmma tel dåkker bægge. Keep smiling ) bamseklem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/64107-slik-har-jeg-hatt-det/#findComment-284848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 .....at vi og vår lille kina-prinsesse kunne være deg til hjelp ) Ingenting kan glede mitt mammahjerte mer enn akkurat det. Ja, jeg gledet meg undervegs, men jeg kunne likevel nesten ikke tro at det var sant - at vi skulle bli foreldre - at vi var de neste som skulle få tildeling - at vi kunne være så heldig å få et så flott barn - osv. Men så sitter vi her nå, og føler oss så utrolig priviligert. Alle papirer og spørsmål. Alle ventemåneder og frustrasjoner. Alle gledesspirer og tårer. Alt dette har faktisk resultert i et barn - ei lita jente - som 'venter' på oss på den andre siden av jordkloden. Livet er underfundig - godt - vakkert - og sårbart. Vi er bare mennesker som i mange situasjoner prøver å beskytte oss mot det ukjente og litt utrygge. ....Men plutselig er det deres tur, slik som det plutselig ble vår tur for snart 2 uker siden. Kjenn på forventningene. La de få spillerom. Nyt dagene. Den spenningen som bygger seg opp fram mot tildeling er unik. Den dagen dere VET hvem dere venter på så er dere over i en helt ny fase. Kjære Majata; Æ sende de bæste klæmma tel dåkker bægge. Keep smiling ) bamseklem fra Jøss, får gåsehud av å lese hvor takknemlig du er av endelig (du har sikkert ventet lenge) å få "tildelt" et barn. Virkelig rørende å lese:) Det minner meg på at jeg ikke skal ta for gitt (når den tid kommer) at jeg kan få barn. Har ikke hatt inntrykk av at gravide jeg kjenner har vært SÅ takknemlig, men de tar det kanskje mer for gitt? Masse lykke til videre:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/64107-slik-har-jeg-hatt-det/#findComment-284859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nijni Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 .....at vi og vår lille kina-prinsesse kunne være deg til hjelp ) Ingenting kan glede mitt mammahjerte mer enn akkurat det. Ja, jeg gledet meg undervegs, men jeg kunne likevel nesten ikke tro at det var sant - at vi skulle bli foreldre - at vi var de neste som skulle få tildeling - at vi kunne være så heldig å få et så flott barn - osv. Men så sitter vi her nå, og føler oss så utrolig priviligert. Alle papirer og spørsmål. Alle ventemåneder og frustrasjoner. Alle gledesspirer og tårer. Alt dette har faktisk resultert i et barn - ei lita jente - som 'venter' på oss på den andre siden av jordkloden. Livet er underfundig - godt - vakkert - og sårbart. Vi er bare mennesker som i mange situasjoner prøver å beskytte oss mot det ukjente og litt utrygge. ....Men plutselig er det deres tur, slik som det plutselig ble vår tur for snart 2 uker siden. Kjenn på forventningene. La de få spillerom. Nyt dagene. Den spenningen som bygger seg opp fram mot tildeling er unik. Den dagen dere VET hvem dere venter på så er dere over i en helt ny fase. Kjære Majata; Æ sende de bæste klæmma tel dåkker bægge. Keep smiling ) bamseklem fra Hei, Gratulerer så mykkje med jenta. Ser at Majata har hatt god hjelp av bilde av dokkers lille pia....No håpe vi at vi også kan få sett ho, verkeliggjort vår drøm om at vi skal bli foreldre. Kanskje går det da mere opp for oss...kjempe spent på kossen ho ser ut...e sekkert nydelig... Håpe på å få se ho. Ønske dokker God sommer og lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/64107-slik-har-jeg-hatt-det/#findComment-284968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilja Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Jøss, får gåsehud av å lese hvor takknemlig du er av endelig (du har sikkert ventet lenge) å få "tildelt" et barn. Virkelig rørende å lese:) Det minner meg på at jeg ikke skal ta for gitt (når den tid kommer) at jeg kan få barn. Har ikke hatt inntrykk av at gravide jeg kjenner har vært SÅ takknemlig, men de tar det kanskje mer for gitt? Masse lykke til videre:) Kjære tigertroll, nå må du ikke bli fornærma - dette er det nok mange flere enn deg som bør legge seg på minne: Du skriver at du ikke har hatt inntrykk av at gravide viser samme takknemlighet, men at de kanskje tar det mer for gitt. Jeg er helt kjempesikker på at du ikke mente noe galt i det hele tatt, men (og jeg HAR mast om det her på DOL før): En mamma er en mamma - uansett hvilken mage barnet hennes har ligget i! Ta meg, for eksempel, jeg er like mye løvemamma for alle mine, selv om noen, men ikke alle, har ligget i magen min. Og tro du meg: Begge mine svangerskap var like sødmefylte, fulle av håp, glede, lengsel, forventning, takknemlighet, ydmykhet og kjærlighet som mine to adopsjonsprosesser! Jeg tror det går mer på det faktum at vi mennesker er forskjellige. Hvis "Noraførr" hadde blitt mamma ved svangerskap/fødsel, hadde vi sannsynligvis fått Kari Bremnes-blomstrende beskrivelsen av magen og lengselen som vokste :-)))) Jeg for min del er ikke typen til de helt store følelsesbeskrivelser. For meg blir det veldig intimt - sant å si er sjansen stor for at jeg ville gå i tutinga tvert ;-) Og selvsagt - det er jo litt annerledes her på DOL. Det er (ihvertfall for meg) litt enklere å forholde meg til en maskin enn å sitte ansikt til ansikt når Det Største skal beskrives... Men i alle fall, alle sammen, tenk litt på hvordan dere ordlegger dere i enkelte situasjoner. Vi har før hatt oppe dette med å overse eller "nedvurdere" egenfødte i forhold til adopterte barn. Vi er etterhvert blitt vant til å takle alle mulige slags dustete spørsmål og vurderinger (eller nedvurderinger) av våre adopterte. Men altså: Det svir andre veien også! (Og til Tigertroll- no hard feelings!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/64107-slik-har-jeg-hatt-det/#findComment-285301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Hei, Gratulerer så mykkje med jenta. Ser at Majata har hatt god hjelp av bilde av dokkers lille pia....No håpe vi at vi også kan få sett ho, verkeliggjort vår drøm om at vi skal bli foreldre. Kanskje går det da mere opp for oss...kjempe spent på kossen ho ser ut...e sekkert nydelig... Håpe på å få se ho. Ønske dokker God sommer og lykke til. heisann, føle mæ jo beæra over at så mange har løst tel å se vårres lille gull. Mammahjerte svulme av stolthet, mæn vi vil at ho skal være mæst mulig privat - av fleire grunna. Dein viktigaste e at ho enno ikke e vårres (formelt sedd). Å uansett har æ/vi ikke løst tel å spre ho førr alle vinda.... Æ håpe at du ikke blir lei dæ førr det. Håpe at du kan finne motivasjonen en ainna plass enn hos mæ. Uff, dettan blei vanskelig... klæm fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/64107-slik-har-jeg-hatt-det/#findComment-285308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nijni Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 heisann, føle mæ jo beæra over at så mange har løst tel å se vårres lille gull. Mammahjerte svulme av stolthet, mæn vi vil at ho skal være mæst mulig privat - av fleire grunna. Dein viktigaste e at ho enno ikke e vårres (formelt sedd). Å uansett har æ/vi ikke løst tel å spre ho førr alle vinda.... Æ håpe at du ikke blir lei dæ førr det. Håpe at du kan finne motivasjonen en ainna plass enn hos mæ. Uff, dettan blei vanskelig... klæm fra Hei igjen, dumt av meg å i det heile tatt spørre deg om noe så dumt. Trur man holder på å bli desperat for tia. Kos dokker mykkje med pia. God tur til Kina. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/64107-slik-har-jeg-hatt-det/#findComment-285410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Kjære tigertroll, nå må du ikke bli fornærma - dette er det nok mange flere enn deg som bør legge seg på minne: Du skriver at du ikke har hatt inntrykk av at gravide viser samme takknemlighet, men at de kanskje tar det mer for gitt. Jeg er helt kjempesikker på at du ikke mente noe galt i det hele tatt, men (og jeg HAR mast om det her på DOL før): En mamma er en mamma - uansett hvilken mage barnet hennes har ligget i! Ta meg, for eksempel, jeg er like mye løvemamma for alle mine, selv om noen, men ikke alle, har ligget i magen min. Og tro du meg: Begge mine svangerskap var like sødmefylte, fulle av håp, glede, lengsel, forventning, takknemlighet, ydmykhet og kjærlighet som mine to adopsjonsprosesser! Jeg tror det går mer på det faktum at vi mennesker er forskjellige. Hvis "Noraførr" hadde blitt mamma ved svangerskap/fødsel, hadde vi sannsynligvis fått Kari Bremnes-blomstrende beskrivelsen av magen og lengselen som vokste :-)))) Jeg for min del er ikke typen til de helt store følelsesbeskrivelser. For meg blir det veldig intimt - sant å si er sjansen stor for at jeg ville gå i tutinga tvert ;-) Og selvsagt - det er jo litt annerledes her på DOL. Det er (ihvertfall for meg) litt enklere å forholde meg til en maskin enn å sitte ansikt til ansikt når Det Største skal beskrives... Men i alle fall, alle sammen, tenk litt på hvordan dere ordlegger dere i enkelte situasjoner. Vi har før hatt oppe dette med å overse eller "nedvurdere" egenfødte i forhold til adopterte barn. Vi er etterhvert blitt vant til å takle alle mulige slags dustete spørsmål og vurderinger (eller nedvurderinger) av våre adopterte. Men altså: Det svir andre veien også! (Og til Tigertroll- no hard feelings!) ""nedvurdere" egenfødte i forhold til adopterte barn" Det var selvsagt ikke slikt ment! Har aldri hørt det før -at egne barn blir nedvurdert mener jeg. Jeg tenkte nok mer generelt det å ønske et barn og ikke får det så raskt man ønsker ved egen graviditet eller ved adopsjon. Men når det er sagt har nok dere erfaringer fra mange uvettige kommentarer (i prosessen med å få et barn på den ene eller andre måten). Beklager om jeg tråkket feil, har bare erfaring fra venner og familie som får barn "på bestilling".. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/64107-slik-har-jeg-hatt-det/#findComment-285670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilja Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Hei igjen, dumt av meg å i det heile tatt spørre deg om noe så dumt. Trur man holder på å bli desperat for tia. Kos dokker mykkje med pia. God tur til Kina. Ikkje vær lei deg, du! Vi bi vel alle meir og mindre småtullat av dennan grrrrusomt lange ventetida, eller ka? Her har du nåkka å sjå på enn så længe.. ) http://www.rainbowkids.com/stories/index.htm http://kina.adoption.dk/ http://home.worldonline.dk/~glans/ Og så e det vårres tur om cirka tre måna! :-)))))) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/64107-slik-har-jeg-hatt-det/#findComment-286153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Hei igjen, dumt av meg å i det heile tatt spørre deg om noe så dumt. Trur man holder på å bli desperat for tia. Kos dokker mykkje med pia. God tur til Kina. hei, du skal ikke beklage førr at du sporte. Det e i grunnen sjelden at man forspør sæ! Håpe at du/dåkker har det bra - og at dåkker ser den siste ventetia i møte med godt pågangsmot. Ha ei riktig fin uke! klæm fra ei ferierende 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/64107-slik-har-jeg-hatt-det/#findComment-287307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.