Gå til innhold

Alternativ behandling av sopp II


PeterPan

Anbefalte innlegg

Uff jeg glemte visst å skrive at det var i underlivet jeg har sopp. Jeg har alltid et hvitt belegg, men det klør bare av og til. Har vært plaget med dette fra jeg ble diabetiker for 13 år siden. Samboeren min får kløe og røde prikker på penis etter hvert samleie, og dette begynner å gå oss på nervene. Det må jo finnes noe som kan hjelpe. Vi har begge tatt Difflucan, og flere Canesten kurer, i det siste har jeg skyllet morgen og kveld med vann/eddik, jeg har prøvd yoghurt, har prøvd å kutte ut alt som heter såpe, men soppen er der uansett hva jeg gjør. Blir kjempeglad for gode råd, er villig til å prøve ALT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære PeterPan.

Noen diabetikere kan lettere få soppinfeksjoner pga endringer i slimhinnenes sukkerinnehold lokalt som gir næring til soppen. Det kan av og til være nødvendig å gi Diflucan i 1-2 uker sammen med kostendringer (unngå sukker etc som jeg regner med at du gjør). Det finnes også ekstrakter på apotek med bakteriekulturer, tørkede eller flytende, som inneholder melkesyrebakterier som normal skal være i skjeden.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...