Gå til innhold

Fortvilet situasjon!

Anbefalte innlegg

Gjest pi@-m@rtine
Skrevet

Hva kan man gjøre med en nabo som terroriserer hele nabolaget, truer naboene på livet, truer med kniv, kaster øks etter dem, skyter etter folk? Det har så langt ikke nyttet å kontakte politiet, de sier de ikke kan gjøre noe, så lenge han ikke har gjort alvor av truslene sine (drept noen?).

Vi oppfatter mannen som åpenbart paranoid. Han har også sonet straff for andre kriminelle forhold, bla. dyrking av mariuana. Naboene, som er min søster med familie, går i konstant redsel. De orker ikke mer, og har flere ganger forsøkt å få gården solgt. Men ingen vkjøpe, pga. naboen. Hva skal de gjøre? De ble truet på livet i går igjen, og denne gangen trakk han kniv, med sin egen sønn på 4 som et av "vitnene".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forskjell på verbale trusler - og det å trekke kniv og kaste øks!

Kontakt politiet igjen - og gjør det ved hver konkret episode. Politiet bør enten etterforske dette som en kriminalsak - eller få mannen vurdert av psykiater hvis det er sannsynlig at han lider av en psykisk lidelse.

Det går vel også an å kontakte kommunelegen dersom det virker sannsynlig at det er en psykisk lidelse som ligger til grunn.

Hvis boligene er organsiert i et borettslag eller boligsameie, kan man også klage til styret som evt. kan vurdere å forlange at mannen flytter pga sin atferd i forhold til naboene.

Gjest pi@-m@rtine
Skrevet

Kontakt politiet igjen - og gjør det ved hver konkret episode. Politiet bør enten etterforske dette som en kriminalsak - eller få mannen vurdert av psykiater hvis det er sannsynlig at han lider av en psykisk lidelse.

Det går vel også an å kontakte kommunelegen dersom det virker sannsynlig at det er en psykisk lidelse som ligger til grunn.

Hvis boligene er organsiert i et borettslag eller boligsameie, kan man også klage til styret som evt. kan vurdere å forlange at mannen flytter pga sin atferd i forhold til naboene.

Mannen er helt klart psykopat av værste sorten. Tenker med gru på hva ungene hans opplever av familievold, meget merkelig at barnevernet ikke har tatt affære!!

Politiet er blitt kontaktet hver gang. De har ved en anledning tatt fra han skytevåpenet, da han hadde skutt etter melkekyrne. Jeg har sagt at alle han har truet/ skutt etter osv. , burde slå seg sammen og gå til politiet i samlet flokk. Men de fleste er altfor redde!

Naboen har også ved flere anledninger anmeldt mannen til søsteren min, bla. for å ha blitt truet på livet, forsikringssvindel, you name it. Politiet har, til tross for etterforskning, aldri funnet hold i påstandene hans. Så han snur oppned på situasjonen fullstendig. HAN føler seg truet! Fyren er ikke på stasjon, men ville pratet seg ut av psyk på noen timer. Og vært mer hevnlysten enn noen gang. Dessverre!!

Skrevet

Mannen er helt klart psykopat av værste sorten. Tenker med gru på hva ungene hans opplever av familievold, meget merkelig at barnevernet ikke har tatt affære!!

Politiet er blitt kontaktet hver gang. De har ved en anledning tatt fra han skytevåpenet, da han hadde skutt etter melkekyrne. Jeg har sagt at alle han har truet/ skutt etter osv. , burde slå seg sammen og gå til politiet i samlet flokk. Men de fleste er altfor redde!

Naboen har også ved flere anledninger anmeldt mannen til søsteren min, bla. for å ha blitt truet på livet, forsikringssvindel, you name it. Politiet har, til tross for etterforskning, aldri funnet hold i påstandene hans. Så han snur oppned på situasjonen fullstendig. HAN føler seg truet! Fyren er ikke på stasjon, men ville pratet seg ut av psyk på noen timer. Og vært mer hevnlysten enn noen gang. Dessverre!!

Tror ikke det er noen hjelp å få i slike tilfelle. Naboen over gata er helt sprø, en gang kastet han komfyren ut av vinduet mens han skrek som Tarzan. Traff heldigvis ikke bilen min som sto 1 meter unna.

Skrevet

Med "psykisk lidelse" tenker jeg her på psykoselignende tilstander - ikke personlighetsforstyrrelser/psykopati.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...