Gå til innhold

NHD! Går dette an??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går for tiden på Remeron (30mg). Har gjort det i ca 2 mnd. nå. Vurderte å slutte da jeg var usikker på om de virka, men mest pga. at jeg synes apetitten min har forandra seg. Nå spiser jeg mye mer enn før, og ofte "trøstespiser" jeg (eller, jeg spiser selv om jeg ikke er sulten, fordi jeg har lysst på et eller annet).

Har gått opp 4 kg siden jeg begynte med dem, og dette liker jeg ikke.

Men jeg bare lurte på noe:

Har lest og hørt at Zoloft pillene kan ha som bivirkning at en få spiseforstyrrelse (anoreksia). Så, siden jeg ikke liker at jeg har gått opp i vekt (selvtilitten min har ikke akkurat blitt bedre av dette, da jeg fra før av synes jeg var for tykk). Men hadde det gått an å gått på både Remeron og Zoloft. Slik at jeg da slapp å spise så mye liksom. Vurderer å slutte, pga. dette, selv om jeg egentlig ikke burde.

Egentlig helt dumt å tenke sånn, men selv om jeg vet det er feil....så forandrer det ikke min mening på dette med spiseforstyrrelser. Er egentlig sånn at jeg skulle ønske jeg hadde anoreksia, slik at jeg ble tynn. Kanskje noen av dere som leser dette (og som selv sliter med spiseforstyrrelse) blir provosert nå, men.....

Er ikke meninga å provosere noe.

Men for å si det sånn: jeg har slitt med dette forholdet til mat og kropp siden jeg begynte på ung.skolen. Og det har blitt verre med årene. (Dvs. har blitt mere og mere opptatt av utseende mitt og sånn).

Egentlig tror jeg at dersom jeg hadde fått anoreksia så hadde jeg kanskje fått meg en lærepenge. Ja, at jeg må prøve det ut først for å lære at det ikke er noe bedre med det (for å si det sånn). Noen som skjønner hva jeg mener?

Men derfor tenkte jeg at dersom jeg bruker både Zoloft og Remeron samtidig så blir jeg verken tynn eller tykk. Ja, for siden Remeron gir økt apertit og Zoloft det motsatte, så blir det liksom at det møtes i midten (om noen skjønner hva jeg mener).

Vet ikke jeg, hva synes du NHD om dette? Går dette an eller???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...