Gjest Fortvilet bror Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Min bror har helt klart alvorlige problemer. Det er for komplekst til å gå inn på her, men jeg kan si så mye at det grunner i en voldelig far (vi er begge voksne nå). Over for kolleger og bekjente framtrer han som hyggelig, utadvent og "vellykket". Jeg er den eneste i familien han ikke har forsøkt å kutte kontakten med, men pga. jobb så ser jeg han alt for sjelden, og når jeg ser ham er det veldig vanskelig å prate med han om dette, da han er introvert, mistenksom og kan forvandle seg til et isfjell på under ett sekund, noe som skremmer meg og andre rund ham. Når han har drukket kommer derimot alt til overflaten, og man får et innblikk i masse innesperret aggresjon, selvmordstanker og andre ganske ekstreme ting. Jeg opplever at problemene bare blir verre og verre, og jeg skulle ønske jeg kunne hjelpe han, eller helst at han oppsøkte hjelp. Det siste har jeg faktisk dristet meg til å foreslå for ham (en gang han hadde drukket litt), men han påsto at psykologer ikke kunne hjelpe ham og det virker som han er veldig paranoid over for dem. Jeg tar gjerne imot synspunkter på hva jeg kan gjøre for å hjelpe. Dette begynner å slite veldig på meg og andre rundt ham, og akkurat nå har jeg mest lyst til å kutte all kontakt og bare gi blaffen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/64987-hvordan-hjelpe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotta Nytt Liv Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Har dessverre ingen svar til deg, men jeg kan prøve å tenke litt høyt. Jeg er i en liknende situasjon til ei som jeg er tante til. Hun var hos psykolog før hun ble 18 år. Nå mener hun at psykologen tok feil i alle tanker og ordspill de hadde sammen. I dag sier hun at det er psykologen som har skyld i at hun er gravid. Hun er iskald når hun er sammen med familie og venner. Har alltid rett. osv. Hvis jeg er så uheldig å nevne at hun kanskje har et problem og trenger hjelp så gir hun meg inn på alle måter.Jeg har ingenting å stille opp med når det gjelder henne. Det er ganske hardt å stå på siden å se på at et menneske blir så ødelagt. Men hva kan man gjøre? Hva kan vi gjøre????????? Jeg har kommet dit hen at jeg må prøve å få henne tvangsinnlagt på psykehuset. Alle andre ting jeg har prøvd og foreslått er hun imot. Hva kan du gjøre for din bror?? Hvis han ikke vil ta i mot hjelp i edru tilstand kan du jo kanskje ta opp på bånd det han sier når han er full og la han høre det i edru tilstand. Kanskje han skifter mening ...ikke vet jeg...men du kan jo prøve. Her var det vel ikke mye å hente, men det var godt for meg å få ut litt frustrasjon ang. mitt tantebarn. Takk for at du leste! Håper du får hjelpe broren din, at dere fortsatt kan være venner! Ellers så er vi en hel gjeng fra forumet på: www.nattprat.tk der er du velkommen. Lykke til... og gi ikke opp ... stå på...skriv mer hvis du vil...vi er her for hverandre !!! *styrkeklemmer* fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/64987-hvordan-hjelpe/#findComment-291867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.