Gå til innhold

Sliten

Gjest sofaslitern

Anbefalte innlegg

Gjest sofaslitern

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for tiden. Jeg jobber fulltid, men jeg er så sliten etter jobben, slik at det meste av fritiden min går til å hvile, se på TV og være på nettet. Husarbeidet hoper seg også opp, da jeg ikke vil at livet mitt bare skal bestå av jobb, hvile og husarbeid. Jeg greier ikke gjøre alt det som vanlige mennekesker gjør. Nå har jeg riktignok litt problemer med å bli kjent med folk. Det er mulig jeg har en slags sosial angst, men jeg prøve å jobbe med det. Jeg greier liksom ikke ha folk innpå meg. Jeg er liksom litt likegyldig til andre mennesker. Det merker de sikkert selv også og derfor lar de meg være i fred. Jeg prøve å jobbe med problemet ved å utfordre meg selv litt. Jeg merker at jeg kan få problemer meg å snakke når jeg skal snakke med folk. Jeg kritisere meg selv hele tiden, men jeg prøve å jobbe med min kritiske holdning både til meg selv og andre. Jeg finner alltid en grunn til ikke å bli kjent med folk. Enten er de for gamle eller så har vi ikke noe felles eller så er vi for forskjellig. Og til slutt sitter jeg her alene dag etter dag. De eneste jeg har kontakt med er foreldre og søsken. Samt en jente jeg kan ringe hvis jeg vil, men hun har jo sine venner og jeg føler ikke at vi passer så godt sammen. Hun er kristen og har mange gammeldagse meninger som forbauser meg. Jeg har problemer meg å like folk som har meninger som jeg er helt uening i. Det kan være fordommer mot f.eks. mørkhudede/utlendinger og homofile.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65033-sliten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest slankern

Vet du hva du ønsker skulle være annerledes? At du hadde energi til å gjøre husarbeid ol? Flere venner? Flere interesser? Eller...?

Ønsker du endringer eller har du det stort sett greit som du har det? Tenker du at du har problemer som krever profesjonell behandling?

Jeg går til psykolog, men det skjer veldig lite endringer. Jeg har hatt de samme probleme i 10 år nå. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vet ikke hvorfor jeg blir så sliten og unngår å være sosial. Skulle gjerne visst det. Det er frustrende å gå rundt slik år etter år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65033-sliten/#findComment-292832
Del på andre sider

Jeg går til psykolog, men det skjer veldig lite endringer. Jeg har hatt de samme probleme i 10 år nå. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vet ikke hvorfor jeg blir så sliten og unngår å være sosial. Skulle gjerne visst det. Det er frustrende å gå rundt slik år etter år.

Har du et ønske om å være mer sosial - eller er det mest en forestilling om at du "burde" være mer sosial (f.eks. fordi andre er det)?

Når det gjelder slitenheten, så synes jeg det er et poeng å drøfte det med en lege - slik at evt. fysiske årsaker kan utelukkes - og også slik at medisinsk behandling er vurdert nøye (tenker bla annet på om du behandles med medikamenter eller ikke).

Forøvrig synes jeg du har grunn til å være stolt av deg selv som er i full jobb:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65033-sliten/#findComment-292920
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...