Gå til innhold

Hva er det som feiler meg?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg er ung, men voksen, og bor for tiden hjemme. Mitt problem består i at jeg er avhengig av kontroll over meg selv og andre. Det som er et problem med å bo hjemme, er at jeg må sjekke ut/spør mine foreldre om jeg og min bror får like mye hjelp - feks låne bilen like mye osv. For jeg føler han blir favorisert. Dette er en av mange "tvangstanker" jeg har. Det er jo litt flaut å være voksen og å tenke/spør om slikt.

Jeg kan også bli så sint at jeg ødelegger invetar hjemme. Det var verre før, men forekommer også nå en sjelden gang. Jeg har/dde en psykisk lidelse som jeg burde blitt bra igjen av for lenge siden.

Gjør jeg dette for å kontrollere? Er jeg virkelig sjalu? Dette er to av mange spørsmål jeg stiller meg. Er ikke godt å ha det sånn, verken for meg selv eller andre. Jeg burde jo snart bli voksen.

Shame on me!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65112-hva-er-det-som-feiler-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Du har jo god selvinnsikt i reaksjonsmønsteret ditt. Det gjør at du kan få hjelp til å takle dette bedre hvis du ber om hjelp av en psykolog/psykiater skulle en tro.

Kanskje du har litt lav selvfølelse. Mange sliter med det, og det kan vel bl.a. gi slike utslag som sjalusi, misunnelse og lignende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...