Gjest Skrevet 27. juli 2002 Skrevet 27. juli 2002 Hei!! Lurer litt på å begynne med fontex på grunn av spisekick, er det noen som har erfaring med dette?? Er det noen bivirkninger?? Må man ha diagnosen bulimi for å få resept av legen?? 0 Siter
Susi18 Skrevet 29. juli 2002 Skrevet 29. juli 2002 Hei du. Jeg går på fluoxetin (det samme som mfontex men i pille form, fontex er sånne brustabletter) LØegen anbefalte meg dem pga mye depresjon og angst og mangel på matlyst. De skal hjelpe til med å øke matlysten, derfor er det ofte anbefalt til personer med bulemi, men er ikke et "must" for å få resept. Håper dette hjalp deg litt. 0 Siter
Gjest trrrish Skrevet 29. juli 2002 Skrevet 29. juli 2002 Hei du. Jeg går på fluoxetin (det samme som mfontex men i pille form, fontex er sånne brustabletter) LØegen anbefalte meg dem pga mye depresjon og angst og mangel på matlyst. De skal hjelpe til med å øke matlysten, derfor er det ofte anbefalt til personer med bulemi, men er ikke et "must" for å få resept. Håper dette hjalp deg litt. dummeste jeg har hørt, folk med bulimi har jo altfor stor matlyst fra før, så fontex virker heller omvendt:hjelpe minke matlysten og de store spiseorgiene. men om du har angst og depresjon, kan du få liten matlyst pga av depresjonen/angsten, så om du da får fontex for å bli frisk fra angst/depp, SÅ kan du jo da kanskje få økt matlyst. 0 Siter
Susi18 Skrevet 29. juli 2002 Skrevet 29. juli 2002 dummeste jeg har hørt, folk med bulimi har jo altfor stor matlyst fra før, så fontex virker heller omvendt:hjelpe minke matlysten og de store spiseorgiene. men om du har angst og depresjon, kan du få liten matlyst pga av depresjonen/angsten, så om du da får fontex for å bli frisk fra angst/depp, SÅ kan du jo da kanskje få økt matlyst. Så nå at jeg utrykkte meg HELT feil, fontex hjelper til å stabilisere matlysten, gjøre den normal. Skjønner godt at du reagerte det ville jeg oxo ha gjort ) 0 Siter
Gjest trrrish Skrevet 29. juli 2002 Skrevet 29. juli 2002 Så nå at jeg utrykkte meg HELT feil, fontex hjelper til å stabilisere matlysten, gjøre den normal. Skjønner godt at du reagerte det ville jeg oxo ha gjort ) åja okei:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.