benie Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Nå er det bare dager igjen til vi reiser til Kina for å hente hjem vår lille prinsesse. Hun er nå blitt 9.måneder. (Vi reiser 8.august) Men nå begynner jeg å bli litt usikker på om jeg har for mye lett sommertøy! Det sies at august er den varmeste måneden i året, i Kina, med temperaturer over 30 grader. Derfor har jeg selvsagt lite med strømpebukser og gensere. Det sies jo at barna er vant med varmen og kan lett bli syke hvis vi kler dem for lite, men dette synes jeg er vanskelig. Er det noen som kan dele sine erfaringer når det gjelder påkledning i den varmeste årstiden? Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65478-utstyr-til-hentereisen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bille1365380355 Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Hei. Vi var på hentereise i Kina i juni i fjor og fulgte rådet fra guidene om å kle på barna når de var innendørs og heller ta av et ytterplagg når vi gikk ut i varmen. Det kunne være ganske kaldt inne i hoteller, på bussene og inne i store varehus. Vi brukte kortermet body og tynne lange sommerbukser og jakke/genser på vår lille prinsesse. Etter at vi hadde fått barna i provinsen var vi mye på hotellet og da hadde vi alltid en tynn genser og bukse utenpå bodyen. Vi hadde med en del klær som var for liten (jenten vår er så lang) så de lå vi i sekken med klær til barnehjemmet. Lykke til og god tur. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65478-utstyr-til-hentereisen/#findComment-295348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 hei benie, jeg skulle ha skrevet deg mail for leeenge siden, men har hatt mye annet på tapetet....bl.a. ferie *ler* Tenk at dere reiser den 8. august!! Det er 20 dager før oss (( Vi teller dager fram til henting - Kan nesten ikke vente. Jeg har ikke begynt pakking ennå - vet at jeg kommer til å bli så 'oppgira' da at vi prøver å drøye det ei uke eller to til *smiler* Skal prøve å få sendt deg mail i løpet av uka. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65478-utstyr-til-hentereisen/#findComment-295382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
benie Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 hei benie, jeg skulle ha skrevet deg mail for leeenge siden, men har hatt mye annet på tapetet....bl.a. ferie *ler* Tenk at dere reiser den 8. august!! Det er 20 dager før oss (( Vi teller dager fram til henting - Kan nesten ikke vente. Jeg har ikke begynt pakking ennå - vet at jeg kommer til å bli så 'oppgira' da at vi prøver å drøye det ei uke eller to til *smiler* Skal prøve å få sendt deg mail i løpet av uka. Klem fra du har bare valgt feil forening.....hi,hi. Jeg var i Bodø her om dagen på handletur. Da jeg skulle innom en forretning som pleier å ha litt "kule" klær, var den faktisk nedlagt. Et galleri hadde overtatt lokalene. Gjett hva det heter, jo da: Galleri Noraførr. Da måtte jeg le!! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65478-utstyr-til-hentereisen/#findComment-295458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melis Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Hei benie! Nå er det ikke lenge igjen til den store turen! Det _er_ virkelig varmt i Kina nå. Da vi var i Beijing i forrige uke var det mildt sagt kokvarmt. Det var også en hetebølge der og myndighetene ba folk holde seg innendørs. Så vi var ute minst mulig. Vi gikk litt i handlegaten og gikk inn i kjøligere handlesentre når det ble for ille. På utfluktene kjøpte vi oss kinesiske vifter som vi brukte flittig. Tynne bomullssbukser og kanskje en tynn jakke er nok lurt, for det kan jo være sol også. Da er det ikke for kaldt når dere er inne og når dere er ute er det nesten samme om barnet har det på seg eller ikke. Man blir våt av svette og luftfuktighet likevel. Vi kledde av og til litt på LilleLingen vår når vi var inne i begynnelsen. Vi hadde også et helseteppe klart om hun hadde kortebukse og korte ermer på seg. Det var kjølig på hotellet, men ikke kjempekaldt. Behagelig for oss, men kanskje litt kaldt for barna som var vant til varmen. Hun ble ikke forkjølet eller snufsete. Vi tok likevel på henne litt lettere klær etter noen dager. Shorts og T-skjorte gikk hun med flere dager og da tok vi bare frem teppet når vi var i bussen eller på hotellet om hun sov. Vi brukte strømpebukse på henne de få gangene hun hadde på seg kjole. Så ta med etpar-tre shortser og kortermete bodyer. En tynn innejakke er lurt, og bomullsbukser. Kjoler er litt upraktisk om barnet kryper. Det gjør LilleLing og det var ikke oppgitt i papirene. Vi hadde også med en utejakke, som vi ikke fikk brukt i det hele tatt. Ta med masse bodyer! Jeg tror ikke man kan ha nok av det. Og langermete pysjer, siden det kan være litt kaldt på rommet om natten. Vi skrudde og skrudde på airconditionen og fant liksom aldri den perfekte temperaturen. Den eneste gangen hun våknet om natten var da airconditionen var av og vi våknet i et kjempevarmt rom alle tre. Vi kjøpte litt klær i Kina også. Noe av det har farget av i vask og noe har gått opp i sømmene. Bodyer er vanskelig å finne, selv i de store shoppingsentrene i Beijing. Kanskje fordi de ikke bruker bodyer der nede siden de har sprekk i buksen, jeg vet ikke. Dette ble rotete for det er skrevet i 3 omganger. Mellom stelling og mating og legging. Livet er jammen annerledes etter at man får barn! Men kjempeherlig. God tur og lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65478-utstyr-til-hentereisen/#findComment-295924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melis Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Hei benie! Nå er det ikke lenge igjen til den store turen! Det _er_ virkelig varmt i Kina nå. Da vi var i Beijing i forrige uke var det mildt sagt kokvarmt. Det var også en hetebølge der og myndighetene ba folk holde seg innendørs. Så vi var ute minst mulig. Vi gikk litt i handlegaten og gikk inn i kjøligere handlesentre når det ble for ille. På utfluktene kjøpte vi oss kinesiske vifter som vi brukte flittig. Tynne bomullssbukser og kanskje en tynn jakke er nok lurt, for det kan jo være sol også. Da er det ikke for kaldt når dere er inne og når dere er ute er det nesten samme om barnet har det på seg eller ikke. Man blir våt av svette og luftfuktighet likevel. Vi kledde av og til litt på LilleLingen vår når vi var inne i begynnelsen. Vi hadde også et helseteppe klart om hun hadde kortebukse og korte ermer på seg. Det var kjølig på hotellet, men ikke kjempekaldt. Behagelig for oss, men kanskje litt kaldt for barna som var vant til varmen. Hun ble ikke forkjølet eller snufsete. Vi tok likevel på henne litt lettere klær etter noen dager. Shorts og T-skjorte gikk hun med flere dager og da tok vi bare frem teppet når vi var i bussen eller på hotellet om hun sov. Vi brukte strømpebukse på henne de få gangene hun hadde på seg kjole. Så ta med etpar-tre shortser og kortermete bodyer. En tynn innejakke er lurt, og bomullsbukser. Kjoler er litt upraktisk om barnet kryper. Det gjør LilleLing og det var ikke oppgitt i papirene. Vi hadde også med en utejakke, som vi ikke fikk brukt i det hele tatt. Ta med masse bodyer! Jeg tror ikke man kan ha nok av det. Og langermete pysjer, siden det kan være litt kaldt på rommet om natten. Vi skrudde og skrudde på airconditionen og fant liksom aldri den perfekte temperaturen. Den eneste gangen hun våknet om natten var da airconditionen var av og vi våknet i et kjempevarmt rom alle tre. Vi kjøpte litt klær i Kina også. Noe av det har farget av i vask og noe har gått opp i sømmene. Bodyer er vanskelig å finne, selv i de store shoppingsentrene i Beijing. Kanskje fordi de ikke bruker bodyer der nede siden de har sprekk i buksen, jeg vet ikke. Dette ble rotete for det er skrevet i 3 omganger. Mellom stelling og mating og legging. Livet er jammen annerledes etter at man får barn! Men kjempeherlig. God tur og lykke til! Og litt om vi voksnes pakking. Vi hadde for lite klær med oss. Jeg savnet å kunne bytte litt mer. Jeg hadde etpar shortser og T-skjorter som var ypperlige på utflukter. En hverdagskjole (ikke pyntet) som var grei på noen middager og når vi var på adopsjonskontorer. Og tre bukser. Den ene reiste jeg i på azlle turene og brukte den vel etpar andre ganger der nede. Ellers hadde jeg bare en fritidsbukse og en annen. Det ble rett og slett litt for lite variasjon. Jeg hadde tenkt å shoppe litt der nede og jeg gjorde det også. Men det var ikke mye tid mellom programmet som var ganske hektisk, og det var ikke særlig fristende heller, i den varmen og på tildels rare prøverom. I en liten butikk måtte jeg prøve rommet der en dame bodde. Det var en litt merkelig opplevelse. Det var litt greit å ikke ha så mye til oss voksne når vi skulle pakke for hjemturen, for da ble de 80 kg vi kunne ha med, fort oppbrukt! Men det gikk med et nødskrik. Sandaler var også et must siden det var så varmt. En tynn genser jeg hadde med ble ikke brukt. Kun tynne skjorter/bluser til middagene om kvelden. Ute var det like varmt om kvelden som om dagen, føltes det som. Det var ikke så mye skarp sol, det var litt disig nesten hver dag, så caps og solhatt var ikke kjempenødvendig, men greit å ha på muren da det virkelig var kvelende varmt. Solhatt til barnet er lurt, men den ble fort revet av. De som kunne snytes fast under haken satt på litt lenger enn de uten knytting. Men hette var best, for den får ikke LilleLing av. Men det hadde vi ikke i Kina. Det regnet noen dager der nede, både i Beijing og Nanning. Det var oppfriskende, men litt upraktisk for kameraer osv. Lett regntøy er lurt, men selv om min mann hadde det med brukte han det ikke. Da er en liten paraply like greit, for det skygger mot solen også. De brukte paraplyer mot solen hele tiden der nede og solgte det over alt. Vi brukte det ikke, men det var flere i gruppen som hadde med seg. Nei, nå er det klesvask og husarbeid siden gullet sover. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65478-utstyr-til-hentereisen/#findComment-295951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruffe Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Jeg kan ikke noe om Kina, men da vi var på Filippinene hadde vi med moderate mengder klær, mest med tanke på det kalde november-klima som ventet ved hjemkomst. Vi hadde fått vite at vi heller skulle kjøpe klær på Filippinene. God kvalitet, lave priser. Og det stemte! God tur uansett, og lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65478-utstyr-til-hentereisen/#findComment-296328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
otilieru Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Hei, Jeg er ny på denne siden og jeg måtte forte meg å registrere meg da jeg så at du skal reise og hente 8. august. Det skal jeg også - så vi kommer til å møtes! Kan du please skrive til meg og helst oppgi til private e-mail, så slipper vi å skrive til hverandre på denne siden? Ikke at det er så farlig kanskje ... Vi skal hente en liten pike på 10 mnd og jeg har blitt helt tullerusk ... Dette er fantastisk! Hilsen meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65478-utstyr-til-hentereisen/#findComment-296539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
benie Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 Hei, Jeg er ny på denne siden og jeg måtte forte meg å registrere meg da jeg så at du skal reise og hente 8. august. Det skal jeg også - så vi kommer til å møtes! Kan du please skrive til meg og helst oppgi til private e-mail, så slipper vi å skrive til hverandre på denne siden? Ikke at det er så farlig kanskje ... Vi skal hente en liten pike på 10 mnd og jeg har blitt helt tullerusk ... Dette er fantastisk! Hilsen meg Så morsomt at du skal reise sammen med oss. Du må gjerne sende meg en mail på adressen: [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65478-utstyr-til-hentereisen/#findComment-297217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.