Gå til innhold

Bytte av sovetabletter?

Anbefalte innlegg

Gjest Stilnoct
Skrevet

Hei

Jeg har nå brukt Stilnoct sovetabletter 10 mg. hver natt i over ett år, og det sier seg vel selv at virkningen begynner å avta. Psykiateren min ga meg Imovane/Zoplikon, men disse ga meg en stygg smak i munnen. Har legen/andre anbefaling om sovetabletter som virker som Stilnoct, eller annet? Jeg kan kanskje bruke noe annet i en måned el.l. for så å begynne på Stilnoct igjen, slik at virkningen blir sterkere? Min psykiater ville ikke gi meg noe annet enn Stilnoct eller Imovane/Zoplikon, noe jeg fant veldig merkelig.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ikke lett å finne et annet alternativ til Stilnoct enn Imovane. Er det helt uakseptabelt å ha litt metallsmak i munnen om morgenen i en måneds tid?

Tolvon 10-30 mg kan være et alternativ, men det har ikke Stilnoct sin korte virketid. Det samme gjelder for det andre alternaivet som er Vallergan.

Dessverre tok myndighetene i nok et impulsvedtak fra oss det beste sovemiddel vi noen gang har hatt: Halcion.

Gjest Stilnoct
Skrevet

Det er ikke lett å finne et annet alternativ til Stilnoct enn Imovane. Er det helt uakseptabelt å ha litt metallsmak i munnen om morgenen i en måneds tid?

Tolvon 10-30 mg kan være et alternativ, men det har ikke Stilnoct sin korte virketid. Det samme gjelder for det andre alternaivet som er Vallergan.

Dessverre tok myndighetene i nok et impulsvedtak fra oss det beste sovemiddel vi noen gang har hatt: Halcion.

Finnes det altså ingen andre sovetabletter jeg kan bruke i en periode? Det må finnes masse varianter av sovetabletter som kan ligne litt på Stilnoct?

Har prøvd Tolvon, men med kun den laveste dosen sover jeg i flere dager etterpå...

Og ettersmaken av Imovane er helt forferdelig, varer nesten hele den neste dagen, og ligner ikke mye på Stilnoct syns jeg.

Hva er/var Halcion?

Gjest calestia
Skrevet

Finnes det altså ingen andre sovetabletter jeg kan bruke i en periode? Det må finnes masse varianter av sovetabletter som kan ligne litt på Stilnoct?

Har prøvd Tolvon, men med kun den laveste dosen sover jeg i flere dager etterpå...

Og ettersmaken av Imovane er helt forferdelig, varer nesten hele den neste dagen, og ligner ikke mye på Stilnoct syns jeg.

Hva er/var Halcion?

har brukt imovane.. vel forsøkt..

Du kan forsøke å drikk elitt appelsinjus om morgenen, det kan hjelpe.

Jeg bruker vallergan i tillegg, men ikke hver dag.

Det tar en stund før de virker, og du kan bli kjempesløv til langt utpå neste dag. Men ellers funker de bra, når jeg tar både vallergan og stilnoc sover jeg som en unge når jeg først sovner..

Forsøker å kutte ned på stilnocten, men det går dårlig. har brukt de i 7 mnd. Blir helt kaotisk i hodet når jeg ikke får nok søvn.

hvis du har problemer med døgnrytmen, kan visstnok, kanskje melatonin hjelpe, men det er ikke godkjent til bruk her i Norge , tror jeg. ( bare ved spesielle tilfeller eller noe sånt..)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva er/var Halcion?

Nei, det finnes dessverre ikke noen variant av Stilnoct som du kan bruke i en periode. Synd, men sant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...