Gå til innhold

Noen med erfaring


Gjest Seline

Anbefalte innlegg

Gjest Seline

Er det noen som har prøvd kosttilskuddet Proplex her? (Fra Fitness Pharma tror jeg.) Det skal være et pulver med ekstremt lav glykemisk indeks, slik at fettforbrenningen er maksimal under forbrenningstrening. Skal tas etter treningen også for mer energi, men jeg har alltid trodd at man da skulle fylle på med raske karbohydrater for å fylle opp muskellagrene.. Gjelder det bare for styrketrening kanskje?

Kanskje noen vet hva en 5-kg boks med Proplex koster også...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri hørt om det, men hvis jeg var deg ville jeg heller bestilt herfra:

www.proteinfabrikken.no

Du finner ikke bedre priser.

Jeg vet som sagt ikke hva det er så jeg kan desverre ikke svare deg, i tillegg til at jeg som du ikke vet, knapt har løftet en vekt det siste året.

Formen er latterlig, men jeg begynte igjen i forige uke, og tror jeg skal henge med nå :)

Hvis du skal gå ned i vekt vet du hva jeg vil anbefale, og det er vel også det eneste jeg vil anbefale, i tillegg til proteiner og et godt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seline

Rask GI etter kondisjon også.

Hei, takk for svar & takk for sist. Var her litt for et par-tre år siden også, husker nicket ditt. (Jeg het fifi før.)

Lurer på en ting til som du kanskje vet: hvordan kan Proplex (karbopulver med lav GI) virke noe særlig når det skal ganske store mengder til for at insulinet faktisk påvirkes? (ved GI målinger brukes matmengde som gir 50g rent karbohydrat -det blir jo ganske store mengder..)

Man skal jo bare ta et par-tre skjeer av dette pulveret. Tviler på at det har noen effekt, men tror jo på lav GI, da. Det er vel det dette firmaet vil utnytte..

Hm.. tror jeg uttrykte meg litt klossete der, men for å si det kort: Har du tro på et sånt pulver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar & takk for sist. Var her litt for et par-tre år siden også, husker nicket ditt. (Jeg het fifi før.)

Lurer på en ting til som du kanskje vet: hvordan kan Proplex (karbopulver med lav GI) virke noe særlig når det skal ganske store mengder til for at insulinet faktisk påvirkes? (ved GI målinger brukes matmengde som gir 50g rent karbohydrat -det blir jo ganske store mengder..)

Man skal jo bare ta et par-tre skjeer av dette pulveret. Tviler på at det har noen effekt, men tror jo på lav GI, da. Det er vel det dette firmaet vil utnytte..

Hm.. tror jeg uttrykte meg litt klossete der, men for å si det kort: Har du tro på et sånt pulver?

Hei, takk for sist ja. Husker nicket ditt og...

Inneholder proplex bare karbohydrater, og de er lav GI? I så fall er det ikke noe særlig å gå å "spise" på, om du ikke tar det som et supliment til proteinpulver eller kylling,fisk etc som inneholder mye proteiner. For alle måltid burde inneholde en viss andel av hver av næringsstoffene. Det du har i deg etter trening skal være HØY GI. Og da er ikke dette pulveret egnet....

Når det gjelder mengde så er ikke 50 gram raske karbohydrater mye. Etter ei styrketrening spiser du 1g per kroppskilo. Etter kondisjon 0,5g per kroppskilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Seline

Hei, takk for sist ja. Husker nicket ditt og...

Inneholder proplex bare karbohydrater, og de er lav GI? I så fall er det ikke noe særlig å gå å "spise" på, om du ikke tar det som et supliment til proteinpulver eller kylling,fisk etc som inneholder mye proteiner. For alle måltid burde inneholde en viss andel av hver av næringsstoffene. Det du har i deg etter trening skal være HØY GI. Og da er ikke dette pulveret egnet....

Når det gjelder mengde så er ikke 50 gram raske karbohydrater mye. Etter ei styrketrening spiser du 1g per kroppskilo. Etter kondisjon 0,5g per kroppskilo

Det er et pulver med ekstremt lav GI, noe som kan være vanskelig å oppnå gjennom kosten alene, derfor vurderte jeg det litt..

Har slått det fra meg -kosten fungerer bra, jeg holder meg til sånn den er lagt opp nå. Jeg hater igrunn pulvere. Klarer bare ikke å la være å bli nysgjerrig når noe nytt dukker opp:)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et pulver med ekstremt lav GI, noe som kan være vanskelig å oppnå gjennom kosten alene, derfor vurderte jeg det litt..

Har slått det fra meg -kosten fungerer bra, jeg holder meg til sånn den er lagt opp nå. Jeg hater igrunn pulvere. Klarer bare ikke å la være å bli nysgjerrig når noe nytt dukker opp:)

Takk for svar!

Sikkert greit så lenge du kombinerer det med andre næringsstoffer. Men kommer langt med å bare spise normal mat som du vet hva er. Leve hovedsaklig på pulver resten av livet er ikke noe å satse på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Batman

Jeg har aldri hørt om det, men hvis jeg var deg ville jeg heller bestilt herfra:

www.proteinfabrikken.no

Du finner ikke bedre priser.

Jeg vet som sagt ikke hva det er så jeg kan desverre ikke svare deg, i tillegg til at jeg som du ikke vet, knapt har løftet en vekt det siste året.

Formen er latterlig, men jeg begynte igjen i forige uke, og tror jeg skal henge med nå :)

Hvis du skal gå ned i vekt vet du hva jeg vil anbefale, og det er vel også det eneste jeg vil anbefale, i tillegg til proteiner og et godt kosthold.

Hvordan har det seg at du knapt har trent det siste året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det seg at du knapt har trent det siste året?

Latskap.. kom ut av rytmen for første gang på 10 år, og det var faen så vanskelig å starte igjen, fant jeg ut.

Men jeg var kanskje noe lei også, og er motivasjonen på bånn så nytter det selvsagt ikke.

Nå er jeg så vidt igang igjen, og motivasjonen er på topp.

Dog ikke like byggermessig som tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...