Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger et råd kjapt. Var til psyken på tirsdag, hun spurte om jeg ville la meg innlegge. Jeg sa jeg måtte tenke på det, og skal tilbake med mitt svar i mårra.

Har ikke vært innlagt før, og lurer derfor på hvordan det er.

Er det skummelt, eller er det godt å få en pause og kunne være seg selv?

Hva skjer under en innleggelse, og hvor lang tid kan jeg forvente at jeg evt. blir inne? (Jeg er i en depresjon, og er suicidal for tia)

Gi det en sjanse, eller kjempe videre her hjemme.?

Er litt redd...

Videoannonse
Annonse
Gjest hilde26
Skrevet

Hei,

gjennomsnittlig tid er 3 uker. Tid kommer selvsagt også an på deg, dine ønsker/behov og behandlingen. Det er jo her i så fall snakk om en frivillig innleggelse. Slik jeg ser det har du ingenting å tape, kun å vinne. Den som intet våger, intet vinner... Og - det er ikke farlig!

Tvi tvi!

Gjest Miss Saigon
Skrevet

Hvordan en innleggelse er kommer helt annpå psykehuset og avd. du blir innlagt på. Jeg har selv vært innlagt mange ganger på forskjellige psykehus og på forskjellige avd på samme psykehus. Selv opphold på samme avd er forskjellig fra gang til gang. Noen ganger har en innleggelse hjulpet andre ganger har det bare gjort vondt værre.

Jeg synes du skal si ja til en innleggelse. Det er jo snakk om frivillig så hvis du da finner ut etter kort tid at dette ikke var noe for deg er det bare å skrive deg ut. Værre er det ikke.

Lykke til!

Skrevet

Hei

Det beste på lang sikt pleier å være å ikke bli innlagt, men å greie seg med poliklinisk behandling og evt. dagsenter. Du kan fort havne i en ond sirkel hvor du blir mer og mer avhengig av innleggelse når du har dårlige perioder. Så hvis du føler at du kan klare deg med litt mer oppfølgning fra poliklinikken istedenfor innleggelse, vil jeg anbefale deg å prøve det.

Hvis du ikke tror du klarer å holde deg i live uten innleggelse, skal du selvfølgelig legge deg inn. Men prøv da å ha et mål om at du skal være på sykehuset kortest mulig.

Det er i alle fall min personlige oppfatning av innleggelser etter å ha vært innlagt flere ganger selv og hatt erfaring med venner som er blitt innlagt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Takk for gode råd og informasjon:)

Tror jeg går for innleggelse, så får jeg se hvordan det går.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...