Gå til innhold

slankekur

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg har i lang tid slitt med spiseforstyrrelser, og prøver nå og komme meg inn på rett spor igjen når det gjelder spisingen min. jeg overspiser og kaster opp, og spiser ingenting i andre perioder, men jeg har satt opp en mat plan, som jeg føler at jeg kan aksteptere. Jeg har satt grensen til ca 1000 kcal pr dag, noe andre kanskje synes er for lite, men jeg har ødelagt forbrenningen min, og skal gradivs øke matinntaket mitt..

frokost: to wasa sport knekkebrød med kalkunpålegg.

mellom: et eple

lunsj: det samme som frokost

mellom: 2 gulrøtter, 1 lett yoghurt

middag: en potet, kjøtt/fisk, masse grønnsaker

kvelds: en lettyoghurt + kankskje et eple.

etter mine beregninger blir dette ca 1000 kcal. er dette riktig?

er denne matplanen veldig ille? vet at det er for lite mat, men må øke matinntaket gradivs, ellers blir det bare til at jeg kaster opp, og det er jo ikke planen.

håper noen svarer meg, for jeg lurer veldig.

'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Seline

Jeg tror de fleste synes det er skummelt å skulle gi deg råd her på mat og ernæringsforumet -tror du heller burde få skikkelig hjelp av fagpersoner. I normale omstendigheter er jo 1000 kcal altfor lite å leve på, men jeg vet ikke nok til å si om du har rett i at du må bygge deg opp, eller om det er ønsketenkning fra din side at du liksom ikke kan spise mer.

Håper du blir frisk!

PS litt talende at du kalte innlegget for "slankekur" kanskje -når du absolutt ikke bør tenke på å slanke deg. Tenk på at du MÅ fylle kroppen din med nok næring!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg tror de fleste synes det er skummelt å skulle gi deg råd her på mat og ernæringsforumet -tror du heller burde få skikkelig hjelp av fagpersoner. I normale omstendigheter er jo 1000 kcal altfor lite å leve på, men jeg vet ikke nok til å si om du har rett i at du må bygge deg opp, eller om det er ønsketenkning fra din side at du liksom ikke kan spise mer.

Håper du blir frisk!

PS litt talende at du kalte innlegget for "slankekur" kanskje -når du absolutt ikke bør tenke på å slanke deg. Tenk på at du MÅ fylle kroppen din med nok næring!

Klem

Ja det var kanskje litt teit å kalle det slankekur, men jeg må starte forsiktig i starten. Før hadde jeg aldri problemer med å spise 3 brødskiver uten å kaste dem opp, men nå må jeg liksom kaste opp bare jeg drikker en kopp kakao..derfor må jeg begynne forsiktig. Vil liksom bli frisk, men vil helst ikke legge på meg heller. Har vært hos ernæringsfysiolog, men de matlistene hennes er så store at jeg enten ikke orker å følge den i det hele tatt, eller skjeier jeg totalt ut og spiser en haug med mat og kaster det opp. Skjønner at det er vanskelig for dere å gi råd om det, for jeg skjønner at dere er redde for å påvirke feil, men den delen av meg som vil bli frisk, er sterkere enn den som bare vil bli tynn og forsvinne. Jeg skal iallefall prøve mitt beste. Dette kaller ikke jeg et liv.

Dagens mat:

frokost: 2 liter is, 1 boks toffifee, 2 skolebrød, 1 posjon pommes frites, 6 knekkebrød...

jaja.. slik har dagen hittil vært...tror kanskje det er på tide å forandre på saker og ting.

Men takk for svar iallefall..

tror jeg heller vil prøve å stabilisere kostholdet mitt, og drite i vekta, men det er faen ikke lett!

kos og klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seline

Ja det var kanskje litt teit å kalle det slankekur, men jeg må starte forsiktig i starten. Før hadde jeg aldri problemer med å spise 3 brødskiver uten å kaste dem opp, men nå må jeg liksom kaste opp bare jeg drikker en kopp kakao..derfor må jeg begynne forsiktig. Vil liksom bli frisk, men vil helst ikke legge på meg heller. Har vært hos ernæringsfysiolog, men de matlistene hennes er så store at jeg enten ikke orker å følge den i det hele tatt, eller skjeier jeg totalt ut og spiser en haug med mat og kaster det opp. Skjønner at det er vanskelig for dere å gi råd om det, for jeg skjønner at dere er redde for å påvirke feil, men den delen av meg som vil bli frisk, er sterkere enn den som bare vil bli tynn og forsvinne. Jeg skal iallefall prøve mitt beste. Dette kaller ikke jeg et liv.

Dagens mat:

frokost: 2 liter is, 1 boks toffifee, 2 skolebrød, 1 posjon pommes frites, 6 knekkebrød...

jaja.. slik har dagen hittil vært...tror kanskje det er på tide å forandre på saker og ting.

Men takk for svar iallefall..

tror jeg heller vil prøve å stabilisere kostholdet mitt, og drite i vekta, men det er faen ikke lett!

kos og klem!

Jeg skjønner at det er alt annet enn lett. Det høres ut som du er på rett vei! Fortsett der.Fint at du har vært hos ernæringsfysiolog -men hvorfor skulle du tro du fikk bedre råd av oss en av henne? Hun har en lang utdannelse fra universitetet for å lære seg akkurat hva DU trenger..

Synes du skal revurdere den listen du fikk av henne, og kanskje spørre legen din om en psykologtime. Det er godt å få litt hjelp til sånt, det er vanskelig å klare å bli helt frisk med egen hjelp. Det skal antakelig ikke mye til for å vippe tankegangen din over på feil side igjen, og da kan det være lurt å ha noen som vet hvordan de kan støtte deg på best mulig måte.

Den matplanen du la opp til i innledningen din tviler jeg på at noen andre enn legen din/ernæringsfysiologen kan si noe om, og du vet jo allerede at hun har sagt at du skal spise mye mer enn det. Du leter etter støtte for å spise så lite, men det får du ikke, av den grunn at det er galskap å spise så lite. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...