Gå til innhold

Konstant hopepine


Gjest Miss22

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ei jente på 22 som i ett år nå har vært plaget med konstant hodepine og svimmelhet. Har vært innlagt to ganger på sykehus til utredning unten å komme noe næmere et svar... Spenningshodepine eller posttraumatisk hodepine er det de gjetter på.. Men det hjelper meg ikke mye med smetene. Ønsker ikke å stappe i meg smertestillende, har prøvd å slutte en lang periode 6-8 uker. Men uten noe større resultat. Har fått resept på Ibux 600 da paracett ikke lenger hadde noen virkning. Er det noen "naturlige" prepparater som du kan anbefale? Er desperat etter en løsning da det tærer både på skolen og ikke minst humøret. Er vel til tider en stor prøvelse for samboren min som har vært til stor støtte.

Vennlig hilsen Miss22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Miss.

En langvarig hodepine kan ha flere årsaker. Mange har slike plager sammen med svimmelhet pga stive nakkemuskler eventuelt kombinert med stress. Jeg vil derfor be deg om å få vurdert dette og eventuelt oppsøke en fysioterapeut som også er utdannet akupunktør. Som alternativ til tabletter kan du forsøke Matrem. Dette er en urt som kan tas daglig som forebyggende behandling og har vært testet i kontrollerte forsøk. Du kjøper den i helsekost og enkelte dagligvarebutikker.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...