Gå til innhold

Spørsmål


Lionn

Anbefalte innlegg

Joda, jeg kjenner mange som har høy arbeidsmoral, og jobber nesten ræva av seg. De jobber t.o.m i stat/kommune og mottar luselønn i forhold til dem som er ansatt hos private.

Høy arbeidsmoral og det å jobbe i stat/kommune er vel egentlig en motsigelse i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lionn

    33

  • conan

    15

  • Luska

    8

  • Åsemor

    6

Mest aktive i denne tråden

Gjest ikke undertegnet

Joda, jeg kjenner mange som har høy arbeidsmoral, og jobber nesten ræva av seg. De jobber t.o.m i stat/kommune og mottar luselønn i forhold til dem som er ansatt hos private.

Høy arbeidsnormal betyr ikke nødvendigvis at du skal 'jobbe ræva av deg' hvis du ikke får betalt for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy arbeidsmoral og det å jobbe i stat/kommune er vel egentlig en motsigelse i seg selv.

Nei, faktisk ikke. I alle fall ikke dem jeg kjenner. Banna bein :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy arbeidsnormal betyr ikke nødvendigvis at du skal 'jobbe ræva av deg' hvis du ikke får betalt for det!

Ok, hva mener du med høy arbeidsmoral da?

Jeg mener høy arbeidsmoral er å gjøre jobben sin best mulig, stå på,lojal, ikke skulke, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, faktisk ikke. I alle fall ikke dem jeg kjenner. Banna bein :-)

De jeg kjenner, mest el-montører og folk innen elektoyrket, kommunalt, de gjør ikke en jævla dritt.

Dvs, de drikker jævla mye kaffe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte akkurat det samme ;-)

"cola"....var det ikke det man sa da da?

Det sa i alle fall vi da vi var små og tenkte det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Slikt bør man vel kanskje tenke på før man tar utdannelse, men jeg skjønner også at du gjerne vil ha mer lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva med den? De er vel syke på en eller annen måte..

Det jeg ønsket å illustrere, er man ved å gjøre en haug med helt ordinære tjenester gratis for brukerne (men, der er fortsatt ikke gratis å produsere, og noen betaler den regningen), så får man en overetterspørsel etter disse tjenestene. Samtidig så minsker kvaliteten på tjenesten når kunden, den som får tjenesten, ikke betaler for den, siden alle alltid er mer nøye med å få valuta for egne penger, men ikke like nøye med andres penger.

All denne sløsingen som jeg bare har nevnt et par eksempler på, gjør at helt vanlige folk med vanlige lønninger ikke har råd til å betale et ordinært tannlegebesøk eller legebesøk av egen lommenbok, fordi skattene man betaler for disse tjenestene i stedet, er skyhøye...

Ja, skattene er jo høyere for deg for at vi som tjener dårlig skal ha råd, eller har jeg misforstått noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men jeg blir ikke opphisset av Noddy. Han er mer... eh... en fantasivenn for meg. Som den bestekameraten jeg aldri fikk!

Ja, det tror jeg på, men lyger du mer nå,. så tror jeg deg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er jo her du tar litt feil. Når han gikk sine tre år på yrkesskole, så gikk du tre år på videregående (almenn linje?). Når han så startet å JOBBE rett etter yrkesskolen (og på den måten fikk praktisk erfaring og kompetanse), fortsatte du på din tre-årige høgskoleutdannelse.

See?

Joda, selvsagt. Men han startet likvel på en høyere lønn etter 3 år på yrkesskole, enn det jeg gjorde etter 3 år på høyskole. See?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er NETTOPP slik det burde være ja! Lønn etter innsats!

Det skulle ikke være lov å være sikret jobb og god lønn på livstid bare fordi en har trengt seg gjennom 3 års etterutdannelse.

Det er snakk om å være KVALIFISERT til jobben. Noen blir det aldri. Samme hvor mye de sliter skolebenken. Er du så dum at du tar en utdannelse bare fordi den skal gi deg trygg jobb eller god lønn - så skyld deg selv. Velg HELLER en jobb du trives med, så betyr ikke lønna SÅ mye.

Og fortsatt, det mest patetiske jeg vet er folk som forlanger respekt fordi de har tatt en UTDANNELSE. Så latterlig! Jeg respekterer ingen som en god arbeidstaker før de har bevist at det er nettopp DET de er. Oftest er det IKKE de med lengst utdannelse og finest titler som har høyest arbeidsmoral.

Selvsagt tar jeg en utdannelse for å få trygg utdannelse eller god lønn. Jeg har da ikke noe kall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men må det være sjokoladekake hver dag, eller kan jeg variere litt...?

Bare det er tilstrekkelig med kalorier i det du lager er det igrunnen det samme hva du lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamegubben er viktig for det firmaet (med alle dets ansatte som har noen å forsørge) som har en vare å selge!

Synes en søppelkjører eller sjåfør på septiktankbil burde ha KJEMPELØNN! Det er viktige jobber det. Tenk hvis vi ikke hadde dem. Ufyselig jobb (regner jeg med) i tillegg. Det burde belønnes. Det er gutter som jobber istedenfor å strebe etter titler og respekt for noen års utdannelse.

Å ta utdannelse å lære no nytt er jo moro for f.... En burde jo være glad en hadde den muligheten. Se på det som en investering. Ikke ALLE investering gir full uttelling for alle. Slik er det med utdannelse også.

Men en reklamejobb er ikke viktig i forhold til en sykepleierjobb.

Forøvrig enig med deg om søppeltømmeren. Det er en viktig jobb det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At forskjellen blir større her i Norge?

Hvis du er så j... rettferdig av deg, burde du være med på at vi i Norge avstår fra MYE for at andre land kan få det bedre. DER også blir bare forsskjellen mellom Norge og fattige land større og større!

Men DET er noe annet det vel? For vi i Norge har jo KRAV på å ha det bra, bedre best?

Mennesket er et egoistisk vesen. Det er helt sikkert.

Skulle egentlig ønske jeg var født i et land hvor det materialistiske ikke var et mål for menneskelig lykke. Lykkelige er vi i hvertfall IKKE her til lands.

Må du HYLE så mye i innleggene dine? Vi klarer å lese ordene selv om de ikke står med stor skrift...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt bør man vel kanskje tenke på før man tar utdannelse, men jeg skjønner også at du gjerne vil ha mer lønn.

Uneig. Man bør ikke skygge unna et yrke fordi det er dårlig betalt. Da bør man heller prøve å gjøre noe med lønnen når man har fått en yrkestittel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Ok, hva mener du med høy arbeidsmoral da?

Jeg mener høy arbeidsmoral er å gjøre jobben sin best mulig, stå på,lojal, ikke skulke, osv.

Ja, det mener jeg også. MEN det betyr ikke at du jobber så hardt at du brenner deg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Må du HYLE så mye i innleggene dine? Vi klarer å lese ordene selv om de ikke står med stor skrift...

Beklager, skal prøve å endre på det. Var ikke klar at det var irriterende så lenge det ikke var hele setninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er NETTOPP slik det burde være ja! Lønn etter innsats!

Det skulle ikke være lov å være sikret jobb og god lønn på livstid bare fordi en har trengt seg gjennom 3 års etterutdannelse.

Det er snakk om å være KVALIFISERT til jobben. Noen blir det aldri. Samme hvor mye de sliter skolebenken. Er du så dum at du tar en utdannelse bare fordi den skal gi deg trygg jobb eller god lønn - så skyld deg selv. Velg HELLER en jobb du trives med, så betyr ikke lønna SÅ mye.

Og fortsatt, det mest patetiske jeg vet er folk som forlanger respekt fordi de har tatt en UTDANNELSE. Så latterlig! Jeg respekterer ingen som en god arbeidstaker før de har bevist at det er nettopp DET de er. Oftest er det IKKE de med lengst utdannelse og finest titler som har høyest arbeidsmoral.

Du må da være enig at noen i dette landet må/bør ta høyere utdannelse? Bør de ikke få igjen noe for det?

De får høy studiegjeld og har tapt lønn under studietiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg mener ikke det, jeg mener at man bør slutte å undervurdere den erfaringen og kompetansen man opparbeider seg ved å jobbe. Praktisk arbeid er en form for utdannelse i seg selv....er det ikke?

Såffi, hva med at en (kvinne, sikkert) etter noen år som sekretær for en eller annen dust i det private næringsliv, tar seg en høgskoleutdanning, f.eks. sykepleier/lærer/barnevernspedagog, og ved endt utdanning - når vedkommende har fått sin første jobb, selvsagt i det offentlige - ikke får ett jævla lønnstrinn for de 20 eller noe årene hun har jobbet?

Skulle vi muligens startet en om|å|gjøre|og|skrive|lengst|setninger|i|dag?

:-Þ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...