kie Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 I allefall ikke uten å få veeeldig vondt! Altså; i går dro familien til en strand for å bade. Jeg "kastet" hemningene som har hindret meg i å bade offentlig på flere år og hoppet uti. Det å endelig få "slippe" overvekt, brokkvondt o.l. gjorde at jeg koste meg med å svømme, og svømme og å svømme. Holdt vel på 1-2 timer. Lenge nok til å huske at jeg faktisk liker å være i aktivitet. Sånn når det ikke er så vondt med brokk og sånt! Men i går kveld begynte det. Først kjentes det som om BH-strikken strammet vondt. Så kom smertene i skuldrene. Lignet senebetennelsesmerter. Altså ikke stølhet. Isende og brennende smerter om hverandre. Og det gjorde dritvondt! Armene var ubrukelige. Sterke smertestillende har jeg hjemme. Ibux'ene på hytta hjalp ikke en dritt. Så den utrolig snille mannen min begynner å pakke bilen og vaske opp midt på natta. Jeg går der ubrukelig med armene hengende slapt ned langs siden. Orket ikke engang å bære veska. Han bærer unger og alt ut i bilen. Pakker ungene inn i dyner o.l. Victoria våkner litt og synes det er kjempespennede. "For nå kan jeg se på stjernene mens vi kjører". Klokka 3 reiser vi hjemover. (Jeg sa han er snill!) Og på morgenkvisten ga smertene seg litt. Men det er fortsatt vondt. Så nå sitter jeg her, med paralgin forte i kroppen og isende/brennende følelse i skuldrene. Med svart samvittighet fordi vi er hjemme nå i dette nydelige været. Men jammen er det godt å være hjemme. Men, dette får meg til å tenke. Herlighet så lite kroppen min tåler. Så lite jeg har beveget meg i de siste årene. Med bekkenløsning og brokk og jeg vet ikke hva. En sånn "økt" jeg hadde nå var jo bare blåbær i forhold til da jeg drev med svømming "i yngre dager". Men da trente jeg jo 2 ganger i uka. Og så sinnsykt godt det var å være i vannet! Nesten så det var verdt smertene etterpå... Håper jeg får det til sånn at jeg etterhvert bare blir støl etterpå. Noen som vet hva som skjedde, forresten? Hvorfor det ble så sinnsykt vondt i skuldrene? (kjentes ikke ut som muskler heller..) Evt. hvordan man unngår mer av det? For jeg vil svømme mer. Tror jeg kanskje melder meg på svømming i regi av landsforeningen for overvektige når jeg vet litt mer om ukeplanen min på skolen o.l. Da slipper jeg forhåpentligvis fnisende fjortissylfider i dusjen o.l. som synes at min overvektige kropp er rasende festlig o.l. Uff, jeg babler.*ler* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Au, au... Jeg vet ikke sikkert, la meg bare understreke det, men jeg tror faktisk at du er blitt veldig, veldig støl, faktisk. Det kjennes ikke ut som vanlig støl, nei, det kan kjennes ganske liknende senebetennelse som du skriver. Husker jeg tok en pilates-time en gang, og da trente jeg noen små muskler i buk/lyskeområdet jeg aldri har ant eksisterte. (Har ikke funnet dem senere heller..) Dagen etter kom jeg meg nesten ikke opp av sengen -jeg "liker" egentlig støl-følelsen, men dette var grusomt, trodde jeg var alvorlig syk, og ble redd. Det gikk mer og mer over utover uken til å bli den vanlige støl-følelsen. Jeg masserte området jevnlig med litt olje, dritvondt, men det ble bedre. Vanntrening hørtes jo ut som kjempefin trening for deg, fortsett med det! Tross kroppen din litt i starten -men 2-3 timer var kanskje i lengste laget for en utrent kropp.. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Au, au... Jeg vet ikke sikkert, la meg bare understreke det, men jeg tror faktisk at du er blitt veldig, veldig støl, faktisk. Det kjennes ikke ut som vanlig støl, nei, det kan kjennes ganske liknende senebetennelse som du skriver. Husker jeg tok en pilates-time en gang, og da trente jeg noen små muskler i buk/lyskeområdet jeg aldri har ant eksisterte. (Har ikke funnet dem senere heller..) Dagen etter kom jeg meg nesten ikke opp av sengen -jeg "liker" egentlig støl-følelsen, men dette var grusomt, trodde jeg var alvorlig syk, og ble redd. Det gikk mer og mer over utover uken til å bli den vanlige støl-følelsen. Jeg masserte området jevnlig med litt olje, dritvondt, men det ble bedre. Vanntrening hørtes jo ut som kjempefin trening for deg, fortsett med det! Tross kroppen din litt i starten -men 2-3 timer var kanskje i lengste laget for en utrent kropp.. Lykke til! Takk for svar. :-) Ja, du har nok rett i at det ble veldig skremmende når jeg ikke skjønte hva det var. Men faktisk gleder jeg meg til neste gang jeg skal svømme igjen. Og håper på den "deilig-støl" følelsen neste gang. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Takk for svar. :-) Ja, du har nok rett i at det ble veldig skremmende når jeg ikke skjønte hva det var. Men faktisk gleder jeg meg til neste gang jeg skal svømme igjen. Og håper på den "deilig-støl" følelsen neste gang. :-) En overbelasting sikkert. Du har gjort en øvelse x-antall ganger, noe kroppen ikke er vant til. Hvis du begynner å male et hus skjer antageligvis det samme. Armen går opp og ned hele dagen, og du merker ikke smerten før ratt en dag eller to etter. Hvile er en fin medisin, og neste gang tar du det litt mer med ro:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 En overbelasting sikkert. Du har gjort en øvelse x-antall ganger, noe kroppen ikke er vant til. Hvis du begynner å male et hus skjer antageligvis det samme. Armen går opp og ned hele dagen, og du merker ikke smerten før ratt en dag eller to etter. Hvile er en fin medisin, og neste gang tar du det litt mer med ro:) Jepp :-) Takk for svar. Men det er ganske pinlig å være i så dårlig form. *rødmer* Jaja, nå har jeg i allefall funnet noe jeg kan gjøre. Og det er flott. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Jepp :-) Takk for svar. Men det er ganske pinlig å være i så dårlig form. *rødmer* Jaja, nå har jeg i allefall funnet noe jeg kan gjøre. Og det er flott. :-) Og en annen ting -det sier jo litt om hvordan muskler/sener osv. er "skrudd sammen" - og hvor forskjellig det er på en trent og utrent person. Det må jo være motivasjon nok i seg selv! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Og en annen ting -det sier jo litt om hvordan muskler/sener osv. er "skrudd sammen" - og hvor forskjellig det er på en trent og utrent person. Det må jo være motivasjon nok i seg selv! :-) Ja, det er det. Men at det skulle være så raskt å "finne tilbake" treningsgleden så fort jeg var i vannet og selve treningen ikke gjorde _vondt_ var jeg veldig positivt overrasket over. Gleder meg allerede til neste gang og er så glad for at jeg tok sjansen og hoppet i vannet i stedet for å sitte sammen med (den mye slankere) søsteren min og spise potetskruer med dip(!). Faktisk så jeg også 2-3 andre overvektige damer som våget seg ut av de varme klærne og i vannet etter at jeg hadde tatt mot til meg. Dette er andre gangen på 6-7 år (minst!) at jeg har badet ute om sommeren. Rart hvordan man lar frykt for hva andre skal mene hemme en. Da jeg sluttet å bade offentlig var jeg veldig få kilo overvektig. Og nesten hvert gjøremål jeg sluttet med fordi jeg var redd for å "synes" erstattet jeg med spising. Og dermed kom enda flere kilo på. På tide å snu det igjen. :-) *gleder meg* Joda, med bekkenløsning, brokk og ikke minst skamfølelse pga. overvekt har jeg nok vært nesten farlig inaktiv en stund. Nå er det bare om å gjøre å finne ok treningstøy/badedrakt. Av en eller annen grunn er det håpløst å finne treningstøy i store størrelser. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manne Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Ja, det er det. Men at det skulle være så raskt å "finne tilbake" treningsgleden så fort jeg var i vannet og selve treningen ikke gjorde _vondt_ var jeg veldig positivt overrasket over. Gleder meg allerede til neste gang og er så glad for at jeg tok sjansen og hoppet i vannet i stedet for å sitte sammen med (den mye slankere) søsteren min og spise potetskruer med dip(!). Faktisk så jeg også 2-3 andre overvektige damer som våget seg ut av de varme klærne og i vannet etter at jeg hadde tatt mot til meg. Dette er andre gangen på 6-7 år (minst!) at jeg har badet ute om sommeren. Rart hvordan man lar frykt for hva andre skal mene hemme en. Da jeg sluttet å bade offentlig var jeg veldig få kilo overvektig. Og nesten hvert gjøremål jeg sluttet med fordi jeg var redd for å "synes" erstattet jeg med spising. Og dermed kom enda flere kilo på. På tide å snu det igjen. :-) *gleder meg* Joda, med bekkenløsning, brokk og ikke minst skamfølelse pga. overvekt har jeg nok vært nesten farlig inaktiv en stund. Nå er det bare om å gjøre å finne ok treningstøy/badedrakt. Av en eller annen grunn er det håpløst å finne treningstøy i store størrelser. ;-) Liker du å sy? Jeg har i min lille samling av mønster til klær mønster på jazzbukser og treningstopper. Disse er fort gjort å gjøre om til den størrelsen man vil ha. Interessert? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Liker du å sy? Jeg har i min lille samling av mønster til klær mønster på jazzbukser og treningstopper. Disse er fort gjort å gjøre om til den størrelsen man vil ha. Interessert? Jeg kan ikke sy :-( Ellers takk for tilbudet. :-) Men dersom du finner en link til noen som selger store treningsklær tar jeg gjerne imot. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.