Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Sommerstorm

Jeg har tatt det for gitt at min arbeidsgiver gir meg fri med lønn ved slike tilfeller! Gravide kvinner tar vel fri med lønn når de går til kontroll minst en gang i måneden?! Er sikker på at flere enn meg har tenkt på hvor mye vi sparer både arbeidsgiverne våre for - og samfunnet ellers også - når vi adopterer (sier det med et lite smil rundt munnen)!!! Bare synd at ikke flere ser det, slik at vi kan få litt mer støtte.

(Har aldri følt at jeg har kledd mitt nick-navn bedre enn i dag...)

Jeg har tatt det for gitt at min arbeidsgiver gir meg fri med lønn ved slike tilfeller! Gravide kvinner tar vel fri med lønn når de går til kontroll minst en gang i måneden?! Er sikker på at flere enn meg har tenkt på hvor mye vi sparer både arbeidsgiverne våre for - og samfunnet ellers også - når vi adopterer (sier det med et lite smil rundt munnen)!!! Bare synd at ikke flere ser det, slik at vi kan få litt mer støtte.

(Har aldri følt at jeg har kledd mitt nick-navn bedre enn i dag...)

Gravide får fri med lønn, med mindre legetimen kan legges utenom arbeidstid. Jeg har fått alle mine kontrolltimer tidlig om morgenen, før arbeidstid, (har fleksitid så jeg behøver ikke starte på jobb før 9). Hvis jeg kommer litt senere, er det greit, jeg trekkes ikke i lønn for det. Slik bør det jo være for hjemmebesøk også, kan man få det til før eller etter arbeistid er det bra, hvis ikke bør det batales av arbeidsgiver (eller at det i hvertfall gjøres fleksibelt så man kan jobbe inn igjen, uten å trekkes i lønn).

Tror at arbeidsgivere som er for strikte på slike ting, taper i lengden, da blir arbeidstakerne mer opptatt av å utnytte alle smutthull. Gjør man jobben sin, bør man få fri til slike ting, som legebesøk, og møter med offentlige instanser (som slike hjemmebesøk etc).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...