Gjest Tussi18 Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Jeg bare lurte på noe (som vanlig): dersom man har et litt åpent sår (som kanskje ikke er særlig dypt eller alvorlig sånn sett) og man kunne tenkt seg å få stripsa dette, så man ikke fikk så stort arr.....når må dette skje (når må såret stripses?). Må det skje med en gang, samme dag, eller kan man gjøre det dagen etter? Jeg har et lite kutt (som spriker littegrann). Vurderer å ringe til legevakta for å spørre om jeg kunne fått stripsa det, men tørr ikke. For det første: hva skal jeg si? Jeg mener, h*n kommer til å se at jeg har flere arr fra før av, og er redd h*n skal tenke som så at "hva er vits med å stripse, når hun har så mange arr fra før av. Hva gjør vel enda et arr?". Men saken er liksom at jeg prøver å slutte (men d er enklere sagt/og tenkt enn gjort).Så jeg vil helst ikke ha flere arr liksom...iallefall ikke sånne som viser så godt. Mne jeg vet ikke: hva vil du råde meg til å gjøre NHD? Plz. svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66473-nhd-kunne-jeg-f%C3%A5tt-svar-fra-deg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss Saigon Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Jeg bruker bestandig å stripes alle kuttene mine selv. Så du trenger ikke dra til legevakta for å få det gjort. Du får kjøpt strips på apoteket. Såret bør nok stripses i løpet av de første 24 timene, men det har hent at jeg har stripset sår dagen etter også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66473-nhd-kunne-jeg-f%C3%A5tt-svar-fra-deg/#findComment-303471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trrrish Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 kjøp strips på apoteket tussi. jeg har aldri stripset det for jeg eeeeeeeeeeeeelsker arr, men venninna mi stripser sine og hennes arr vises knapt enda jeg er sikker på hun skjærer mye dypere enn meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66473-nhd-kunne-jeg-f%C3%A5tt-svar-fra-deg/#findComment-303717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Dette er ikke mitt felt. Det er kirurgi...., men likevel: Jo raskere dess bedre. Mener å huske at for såkalt "primærsutur" var det en grense på 4-6 timer. Hvis den ble overskredet, må en "friske opp" såret og få friske sårrender. Tror ikke en legevakt eller en kirurgisk poliklinikk verken ønsker eller har tid til dypsindige tanker om tidligere arr osv. De får presentert et problem (sår), og de fikser det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66473-nhd-kunne-jeg-f%C3%A5tt-svar-fra-deg/#findComment-303731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tussi18 Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Jeg bruker bestandig å stripes alle kuttene mine selv. Så du trenger ikke dra til legevakta for å få det gjort. Du får kjøpt strips på apoteket. Såret bør nok stripses i løpet av de første 24 timene, men det har hent at jeg har stripset sår dagen etter også. Takk for alle svar. Ringte til lege igår, og sa som det var. Han sa at: "du må slutte med det tullet der, og det å drive å ødelegge huden din...." Hallo....jævla idiot, så jeg skulle liksom føle meg mindre skamfull. Hah.....ble heller motsatte. Føler meg skikkelig teit. Han synes vel jeg er verdens mest dustete person, som bare gjør dette for å få oppmerksomhet. Men han vet jo ikke noe om meg. Han har jo aldri snakka med meg før, så jeg ble ganske såret av det. Ok,så de ser på dette som tull. Som en slags rampestrek eller noe. Virka sånn. Det verste av alt var når han spurte "hvorfor gjorde du det? var du lei deg?" og jeg ikke svarte. Eller, jeg sa jeg ikke visste helt. Noe som var sant også. Men han synes sikkert jeg er helt idiot som bare gjør noe sånnt uten å ha noe grunn, egentlig. Han sa at jeg kunne bestille lege-time imorgen, og jeg sa at jeg skulle det. Men nå vet jeg ikke om jeg tørr. Føler meg dum nok som det er, og er redd den evnt. andre legen jeg da vil få time med, vil si det samme som denne legen. Det takler jeg bare ikke. Hadde han kjent meg, og visst mere om meg, så hadde det vært noe annet. Men når han ikke kjenner meg, og heller ikke har snakka med meg før....så synes jeg ikke han har rett (dersom noen skjønner hva jeg mener) til å si noe sånnt. Han burde vite, som lege, at en skal ta sånne som meg på alvor. For det kan faktiks skje at det blir verre. Ja, hadde jeg f.eks. stått på et stup og ringt å sagt at jeg skulle hoppe. Hadde en lege sagt at "slutt med det tullet", så hadde jeg jo ikke fått mindre lysst liksom. Vet det er et litt dumt eksempel, men..... Uansett, grunnen til at jeg ringte lege var fordi jeg ikke viste at de hadde strips på apoteket. Har sett etter det før, mener jeg, men har ikke sett. Så.... Men jeg kan vel heller gå på apoteket enn å gå til lege. Akkurat nå vil jeg det. Orker ikke å ikke bli tatt på alvor, enda en gang. Har opplevd det før, med den forrige legen min.....så.... Får ikke akkurat et bedre syn på dem liksom. Men som sagt, takk for alle svar Satt veldig stor pris på dem.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66473-nhd-kunne-jeg-f%C3%A5tt-svar-fra-deg/#findComment-303740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trrrish Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Takk for alle svar. Ringte til lege igår, og sa som det var. Han sa at: "du må slutte med det tullet der, og det å drive å ødelegge huden din...." Hallo....jævla idiot, så jeg skulle liksom føle meg mindre skamfull. Hah.....ble heller motsatte. Føler meg skikkelig teit. Han synes vel jeg er verdens mest dustete person, som bare gjør dette for å få oppmerksomhet. Men han vet jo ikke noe om meg. Han har jo aldri snakka med meg før, så jeg ble ganske såret av det. Ok,så de ser på dette som tull. Som en slags rampestrek eller noe. Virka sånn. Det verste av alt var når han spurte "hvorfor gjorde du det? var du lei deg?" og jeg ikke svarte. Eller, jeg sa jeg ikke visste helt. Noe som var sant også. Men han synes sikkert jeg er helt idiot som bare gjør noe sånnt uten å ha noe grunn, egentlig. Han sa at jeg kunne bestille lege-time imorgen, og jeg sa at jeg skulle det. Men nå vet jeg ikke om jeg tørr. Føler meg dum nok som det er, og er redd den evnt. andre legen jeg da vil få time med, vil si det samme som denne legen. Det takler jeg bare ikke. Hadde han kjent meg, og visst mere om meg, så hadde det vært noe annet. Men når han ikke kjenner meg, og heller ikke har snakka med meg før....så synes jeg ikke han har rett (dersom noen skjønner hva jeg mener) til å si noe sånnt. Han burde vite, som lege, at en skal ta sånne som meg på alvor. For det kan faktiks skje at det blir verre. Ja, hadde jeg f.eks. stått på et stup og ringt å sagt at jeg skulle hoppe. Hadde en lege sagt at "slutt med det tullet", så hadde jeg jo ikke fått mindre lysst liksom. Vet det er et litt dumt eksempel, men..... Uansett, grunnen til at jeg ringte lege var fordi jeg ikke viste at de hadde strips på apoteket. Har sett etter det før, mener jeg, men har ikke sett. Så.... Men jeg kan vel heller gå på apoteket enn å gå til lege. Akkurat nå vil jeg det. Orker ikke å ikke bli tatt på alvor, enda en gang. Har opplevd det før, med den forrige legen min.....så.... Får ikke akkurat et bedre syn på dem liksom. Men som sagt, takk for alle svar Satt veldig stor pris på dem.... huff for en ekkel kommentar. bare spørr på apoteket om de har strips om du ikke finner det:) de har det helt sikkert. (jeg finner aldri noe på apoteket når jeg leter selv heh) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66473-nhd-kunne-jeg-f%C3%A5tt-svar-fra-deg/#findComment-303744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest calestia Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 jeg har alltid strips i skapet.. og tape, itilfelle jeg skulle slippe opp for strips.. Setter de på så fort jeg " kommer meg". noen timer etterpå vanligvis. og er det mange, eller stygge, legger jeg i tillegg på en bandasje over natta. det funker ganske så bra.. gjør det så fort som mulig om du skulle kutte deg igjen, da er det mye lettere å trekke sammen sårkantene. ( eller aller helst... slutt med hele kuttinga... men det klarer du nok med tida, så lenge du vil ) klemz 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66473-nhd-kunne-jeg-f%C3%A5tt-svar-fra-deg/#findComment-304254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Takk for alle svar. Ringte til lege igår, og sa som det var. Han sa at: "du må slutte med det tullet der, og det å drive å ødelegge huden din...." Hallo....jævla idiot, så jeg skulle liksom føle meg mindre skamfull. Hah.....ble heller motsatte. Føler meg skikkelig teit. Han synes vel jeg er verdens mest dustete person, som bare gjør dette for å få oppmerksomhet. Men han vet jo ikke noe om meg. Han har jo aldri snakka med meg før, så jeg ble ganske såret av det. Ok,så de ser på dette som tull. Som en slags rampestrek eller noe. Virka sånn. Det verste av alt var når han spurte "hvorfor gjorde du det? var du lei deg?" og jeg ikke svarte. Eller, jeg sa jeg ikke visste helt. Noe som var sant også. Men han synes sikkert jeg er helt idiot som bare gjør noe sånnt uten å ha noe grunn, egentlig. Han sa at jeg kunne bestille lege-time imorgen, og jeg sa at jeg skulle det. Men nå vet jeg ikke om jeg tørr. Føler meg dum nok som det er, og er redd den evnt. andre legen jeg da vil få time med, vil si det samme som denne legen. Det takler jeg bare ikke. Hadde han kjent meg, og visst mere om meg, så hadde det vært noe annet. Men når han ikke kjenner meg, og heller ikke har snakka med meg før....så synes jeg ikke han har rett (dersom noen skjønner hva jeg mener) til å si noe sånnt. Han burde vite, som lege, at en skal ta sånne som meg på alvor. For det kan faktiks skje at det blir verre. Ja, hadde jeg f.eks. stått på et stup og ringt å sagt at jeg skulle hoppe. Hadde en lege sagt at "slutt med det tullet", så hadde jeg jo ikke fått mindre lysst liksom. Vet det er et litt dumt eksempel, men..... Uansett, grunnen til at jeg ringte lege var fordi jeg ikke viste at de hadde strips på apoteket. Har sett etter det før, mener jeg, men har ikke sett. Så.... Men jeg kan vel heller gå på apoteket enn å gå til lege. Akkurat nå vil jeg det. Orker ikke å ikke bli tatt på alvor, enda en gang. Har opplevd det før, med den forrige legen min.....så.... Får ikke akkurat et bedre syn på dem liksom. Men som sagt, takk for alle svar Satt veldig stor pris på dem.... Hei Tussi18! Hva synes du legene skal si til deg i slike situasjoner? Hvordan skal de forholde seg slik at du føler du blir tatt på alvor i rimelig grad? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66473-nhd-kunne-jeg-f%C3%A5tt-svar-fra-deg/#findComment-304544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tussi18 Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Hei Tussi18! Hva synes du legene skal si til deg i slike situasjoner? Hvordan skal de forholde seg slik at du føler du blir tatt på alvor i rimelig grad? Hva legene skal si til meg? Nei, jeg har ikke akkurat noe svar på det, eller.....de skal iallefall ikke bli sure. Jeg blir iallefall ikke mindre deprimert og skamfull da, og får heller ikke mindre lysst til å kutte meg (heller omvendt). De kunne godt bedt meg slutte (selv om det egentlig ikke nytter), men på en grei måte. Ikke si sånn som den legen jeg snakka med: "slutt med det tullet". Jeg vet jo at det ikke er rett sånn sett, men at det er tull. Kanskje han ikke mente noe negativt med det sånn, annet enn å få meg til slutte. Men herregud, får meg til å føle meg som en dritt. Som en jævla idiot, som bare gjør dette for å få oppmerksomhet. Er jo nemlig ikke derfor jeg gjør det. For oppmerksomhet klarer jeg å få på andre måter. Er jo ikke tull og tøys fra min side, er ikke på morro jeg gjør det heller. Men du FROSKEN, jeg bare lurte på en ting: er du lege selv??? Isåfall så burde du vite at en ikke skal bli sure eller sinte på sånne som skader seg selv og/eller prøver å ta selvmord. Det kan faktisk gjøre vedkommende verre. Det er det jeg prøver å forklare, men vet ikke om jeg lykkes(?). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66473-nhd-kunne-jeg-f%C3%A5tt-svar-fra-deg/#findComment-304691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trrrish Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Hva legene skal si til meg? Nei, jeg har ikke akkurat noe svar på det, eller.....de skal iallefall ikke bli sure. Jeg blir iallefall ikke mindre deprimert og skamfull da, og får heller ikke mindre lysst til å kutte meg (heller omvendt). De kunne godt bedt meg slutte (selv om det egentlig ikke nytter), men på en grei måte. Ikke si sånn som den legen jeg snakka med: "slutt med det tullet". Jeg vet jo at det ikke er rett sånn sett, men at det er tull. Kanskje han ikke mente noe negativt med det sånn, annet enn å få meg til slutte. Men herregud, får meg til å føle meg som en dritt. Som en jævla idiot, som bare gjør dette for å få oppmerksomhet. Er jo nemlig ikke derfor jeg gjør det. For oppmerksomhet klarer jeg å få på andre måter. Er jo ikke tull og tøys fra min side, er ikke på morro jeg gjør det heller. Men du FROSKEN, jeg bare lurte på en ting: er du lege selv??? Isåfall så burde du vite at en ikke skal bli sure eller sinte på sånne som skader seg selv og/eller prøver å ta selvmord. Det kan faktisk gjøre vedkommende verre. Det er det jeg prøver å forklare, men vet ikke om jeg lykkes(?). hvorfor er du så sikker på at han mente du kuttet deg for å få oppmerksomhet? det var jo ikke det han sa da. bare lurer fordi mange som selvskader eller har noen form for spiseforstyrrelse, er veldig redd for at folk skal tro man er ute etter oppmerksomhet selv om andre ikke har antydet det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66473-nhd-kunne-jeg-f%C3%A5tt-svar-fra-deg/#findComment-304718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tussi18 Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 hvorfor er du så sikker på at han mente du kuttet deg for å få oppmerksomhet? det var jo ikke det han sa da. bare lurer fordi mange som selvskader eller har noen form for spiseforstyrrelse, er veldig redd for at folk skal tro man er ute etter oppmerksomhet selv om andre ikke har antydet det? Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Men jeg lurer bare på hva han mente da han brukte ordet "tulle". "Du må slutte å tulle med sånnt, og det å ødelegge huden din". Jeg tuller jo ikke det. Jeg mener, å tulle er å gjøre ablegøyer.....ja, alle vet hva tulle er. Men jeg tuller jo ikke. Er jo ikke noe jeg gjør fordi det er morsomt eller fordi at jeg fikk lysst til å tulle og tøyse. Jeg tuller og tøyser på andre måter. Men jeg vet ikke jeg, hva mente han med ordet "tulle". Hadde han f.eks. sagt at "du må ikke gjøre sånn. Du ødelegger huden din sånn", jeg mener...hører du (trrrish) ikke forskjellen da?? Når en tuller, så gjør en det fordi en vil ha oppmerksomhet og vil vise seg, men det er jo IKKE derfor jeg skader meg selv. Det er ikke min form for å tulle. Skjønner????? Det er ikke min måte å få oppmerksomhet på..... Hvorfor forstår ingen seg på meg. Hvorfor må jeg være så dust og idiot hele tiden, som folk aldri forstår seg på. Vet da F hva jeg har her på denn kloden å gjøre. Er jo bare til bry for alle likevel. Jævla drittliv.....jævla dritt alt sammen..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66473-nhd-kunne-jeg-f%C3%A5tt-svar-fra-deg/#findComment-304864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Hva legene skal si til meg? Nei, jeg har ikke akkurat noe svar på det, eller.....de skal iallefall ikke bli sure. Jeg blir iallefall ikke mindre deprimert og skamfull da, og får heller ikke mindre lysst til å kutte meg (heller omvendt). De kunne godt bedt meg slutte (selv om det egentlig ikke nytter), men på en grei måte. Ikke si sånn som den legen jeg snakka med: "slutt med det tullet". Jeg vet jo at det ikke er rett sånn sett, men at det er tull. Kanskje han ikke mente noe negativt med det sånn, annet enn å få meg til slutte. Men herregud, får meg til å føle meg som en dritt. Som en jævla idiot, som bare gjør dette for å få oppmerksomhet. Er jo nemlig ikke derfor jeg gjør det. For oppmerksomhet klarer jeg å få på andre måter. Er jo ikke tull og tøys fra min side, er ikke på morro jeg gjør det heller. Men du FROSKEN, jeg bare lurte på en ting: er du lege selv??? Isåfall så burde du vite at en ikke skal bli sure eller sinte på sånne som skader seg selv og/eller prøver å ta selvmord. Det kan faktisk gjøre vedkommende verre. Det er det jeg prøver å forklare, men vet ikke om jeg lykkes(?). Hei Tussi! Nei, jeg er ikke lege. Grunnen til at jeg stilte deg de spørsmålene, er at jeg tror det er nyttig for deg å tenke gjennom hvordan du ønsker å bli møtt i slike situasjoner. Hvis du klarer å finne litt ut av det, så kan du lettere få helsepersonell til å behandle deg slik du ønsker. Jeg tror forøvrig det er vanskelig for helsepersonell å forstå selvskadere - akkurat som selvskadere ofte sliter med å forstå seg selv... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66473-nhd-kunne-jeg-f%C3%A5tt-svar-fra-deg/#findComment-304901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tussi18 Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Hei Tussi! Nei, jeg er ikke lege. Grunnen til at jeg stilte deg de spørsmålene, er at jeg tror det er nyttig for deg å tenke gjennom hvordan du ønsker å bli møtt i slike situasjoner. Hvis du klarer å finne litt ut av det, så kan du lettere få helsepersonell til å behandle deg slik du ønsker. Jeg tror forøvrig det er vanskelig for helsepersonell å forstå selvskadere - akkurat som selvskadere ofte sliter med å forstå seg selv... ok, forstod hva du mente FROSKEN. Ja, du har vel kanskje rett, at det er lurt å tenke over hva en selv vil at helsepersonell skal håndtere dette. Men jeg synes likevel at de ikke burde kjefte og bli sinte på en selvskader eller et selvmordstruet menneske. Har jo lest flere steder (i bøker som har med psykiatri å gjøre, og som egentlig er bøker for de som jobber med psyk. syke). Der har det stått at en ikke skal være sinte eller straffe vedkommende, fordi en f.eks. har skadet seg selv. For dette kan forværre tilstanden til vedkommende, og det er ikke bra. Hvis noen skjønner hva jeg mente da....(?) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66473-nhd-kunne-jeg-f%C3%A5tt-svar-fra-deg/#findComment-304925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest calestia Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Men jeg lurer bare på hva han mente da han brukte ordet "tulle". "Du må slutte å tulle med sånnt, og det å ødelegge huden din". Jeg tuller jo ikke det. Jeg mener, å tulle er å gjøre ablegøyer.....ja, alle vet hva tulle er. Men jeg tuller jo ikke. Er jo ikke noe jeg gjør fordi det er morsomt eller fordi at jeg fikk lysst til å tulle og tøyse. Jeg tuller og tøyser på andre måter. Men jeg vet ikke jeg, hva mente han med ordet "tulle". Hadde han f.eks. sagt at "du må ikke gjøre sånn. Du ødelegger huden din sånn", jeg mener...hører du (trrrish) ikke forskjellen da?? Når en tuller, så gjør en det fordi en vil ha oppmerksomhet og vil vise seg, men det er jo IKKE derfor jeg skader meg selv. Det er ikke min form for å tulle. Skjønner????? Det er ikke min måte å få oppmerksomhet på..... Hvorfor forstår ingen seg på meg. Hvorfor må jeg være så dust og idiot hele tiden, som folk aldri forstår seg på. Vet da F hva jeg har her på denn kloden å gjøre. Er jo bare til bry for alle likevel. Jævla drittliv.....jævla dritt alt sammen..... ingen dømmer deg hardere enn deg selv.. en kan bli lettere ør i hodet av å tenke så skrekkelig på ting som er blitt sagt, det er så mange årsaker til at det ble sagt på den måten, kanskje hadde legen en dårlig dag, stressa, gammel..?, kanskje er han ikke av den følsomme typen.. kanskje det hele kom ut feil, ble overrumpla .. hehe.. rart med det frosken sa over her.. jeg skal til legen i morra, gruer meg noe forferdelig, siden jeg skal ta opp hvoordan jeg vil de skal behandle meg osv.. forsøke å være klarere og ikke så vag, og vite hva jeg vil de skal hjelpe meg med, og helst hvordan.. sov godt!! klemz 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66473-nhd-kunne-jeg-f%C3%A5tt-svar-fra-deg/#findComment-304966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 ok, forstod hva du mente FROSKEN. Ja, du har vel kanskje rett, at det er lurt å tenke over hva en selv vil at helsepersonell skal håndtere dette. Men jeg synes likevel at de ikke burde kjefte og bli sinte på en selvskader eller et selvmordstruet menneske. Har jo lest flere steder (i bøker som har med psykiatri å gjøre, og som egentlig er bøker for de som jobber med psyk. syke). Der har det stått at en ikke skal være sinte eller straffe vedkommende, fordi en f.eks. har skadet seg selv. For dette kan forværre tilstanden til vedkommende, og det er ikke bra. Hvis noen skjønner hva jeg mente da....(?) Jeg er enig med deg i at de ikke skal bli sinte eller kjefte. Jeg synes de skal være mest mulig nøytrale, og dersom du allerede går i behandling synes jeg de kun skal oppfordre deg til å ta selvskadingen opp med din behandler (+ selvfølgelig gjøre det som er hensiktsmessig mht såret). Hvis vedkommende derimot ikke har kontakt med hjelpeapparatet allerede, bør vel legevakten forsøke å ta litt mer tak i problemet og sørge for at vedkommendes fastlege gjør et forsøk på å hjelpe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66473-nhd-kunne-jeg-f%C3%A5tt-svar-fra-deg/#findComment-305078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rota Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Men jeg lurer bare på hva han mente da han brukte ordet "tulle". "Du må slutte å tulle med sånnt, og det å ødelegge huden din". Jeg tuller jo ikke det. Jeg mener, å tulle er å gjøre ablegøyer.....ja, alle vet hva tulle er. Men jeg tuller jo ikke. Er jo ikke noe jeg gjør fordi det er morsomt eller fordi at jeg fikk lysst til å tulle og tøyse. Jeg tuller og tøyser på andre måter. Men jeg vet ikke jeg, hva mente han med ordet "tulle". Hadde han f.eks. sagt at "du må ikke gjøre sånn. Du ødelegger huden din sånn", jeg mener...hører du (trrrish) ikke forskjellen da?? Når en tuller, så gjør en det fordi en vil ha oppmerksomhet og vil vise seg, men det er jo IKKE derfor jeg skader meg selv. Det er ikke min form for å tulle. Skjønner????? Det er ikke min måte å få oppmerksomhet på..... Hvorfor forstår ingen seg på meg. Hvorfor må jeg være så dust og idiot hele tiden, som folk aldri forstår seg på. Vet da F hva jeg har her på denn kloden å gjøre. Er jo bare til bry for alle likevel. Jævla drittliv.....jævla dritt alt sammen..... Hvis du hadde fått deg jobb på legevakta og fått inn en pasient som hadde kuttet seg, så hadde ikke du uttalt slike ord. FORDI du har kunnskap om hvorfor folk gjør slik, og vet at slike utsagn gjør det bare verre. Denne legen hadde ikke den kunnskapen og innsikten i dette problemet og ga bare fra seg en standard frase, som vi ofte bruker. Slutt og tull sier vi uten å mene noe som helst. Prøv å ikke la slike uvitende menneskers utsagn gå innover i deg. Vi vil alle bli forstått, men dessverre er det mange der ute som ikke er istand til å forstå, dem må vi bare overse rett og slett. Den legen var nok dessverre en av dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66473-nhd-kunne-jeg-f%C3%A5tt-svar-fra-deg/#findComment-305436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.