Gå til innhold

Så redd for hva som kan skje med barna!

Anbefalte innlegg

Gjest fjortismamma

Jeg har tre barn, to i tenårene. Det er jammen meg en mye større utfordring enn jeg noen gang hadde tenkt meg..... Nye utfordringer og bekymringer og grenseutprøvinger venter stadig.

Nå er jeg så bekymret for mellomste barnet mitt. Jeg føler at vi mister for mye av kontakten og kontrollen med h*n. Vi har jo vært igjenom dette med eldste, og det var ikke så heftig, tror jeg. Jeg blir så engstelig for at h*n skal komme ut for situasjoner som h*n ikke mestrer. Jeg er også bekymret fordi h*n ikke er interessert i sine gamle venner lenger, men klipper båndene. Noen ganger virker h*n nesten deprimert - helt sløv og utafor. Selv har jeg hatt alvorlige psykiske problemer de siste årene, og er jo bekymret for at dette nå preger barna. De har imidlertid fått profesjonell hjelp til å takle dette.

Jeg har tatt mine bekymringer opp med h*n, men h*n avviser at noe er galt. Har noen noen gode råd om hvordan jeg skal klare å nå inn til et ungt sinn i protest og opprør?! Jeg prøver meg på dette forumet, fordi jeg tror flere av dere her inne har vært i samme båt som mitt barn ( og meg?).

Fortsetter under...

Jeg forstår deg godt. Jeg er snart ferdig med mine tre i denne fasen av livet. Yngstemann er 17 år nå. Noe så slitsomt skal du lete lenge etter.

Men det er "bare" å stå på og sette grenser og være til stede.

Jeg likte ikke helt det du skriver om at ungen din har kuttet kontakten med gamle venner og virker sløv og vanskelig å komme inn på.

Nå er sommertiden også en "nesten forferdelig tid" for oss med ungdom, fordi de ofte ikke vil være med oss på ferie. Og ikke har de jobber å få. Dermed blir det mye lediggang og sløving.

Jeg vet også det at forskjellen på ungdom i den alderen er veldig stor. Min eldste var forferdelig å være i hus med. De to andre er enkle ift. henne.

Hun er forøvrig 24 år nå og har klart seg bra.

Men hold et øye med sløvhet og og sjekk mulig narkotikabruk når skolen begynner igjen. Da får du en lettere mulighet til å kontollere sammen med lærere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...