Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp. Har de siste to månedene slitt med plutselig hjertebank og jeg blir helt fortvila når dette kommer over meg. Det begynner med at magen blir nervös, det kribler på baksiden av lårene og setet, deretter stiger en slags hete opptil hodet og jeg blir svimmel og hjertet banker hardt og raskt.övre del av mageregionen er helt sammensnört og det er tungt å puste. Må enten legge meg ned og massere mageregionen slik at jeg ikke kjenner hvor jævlig det er,Ferien min bledelagt av dette. Fikk det förste anfallet på flyplassen, og måtte med all min vilje tvinge meg ombord på flyet. Det ga seg först mange timer etterpå. Dette er så ufattelig slitsomt, og jeg var helt utkjört i flere dager etterpå samtidig som jeg er redd for å få et nytt anfall. Lider ellers ikke av flyangst, men synes det er litt ubehagelig noen ganger. Flere ganger under ferien kom denne tilstanden tilbake.Og de to siste dagene för vi dro tilbake var ille. Stor knute i magen. Bare tanken på å rydde opp på hytta eller å ha folk på besök, er nok til at alt strammer seg sammen. Legen min mente at jeg var inne i en depresjon, noe som jeg også tror, da mye som jeg ellers setter stor pris på föles som et uoverkommelig ork. Jeg fikk en resept på Deanxit fra legen, og mente jeg vill komme oner denne tilstanden ilöpet av noen måneder. Jeg föler meg bedre nå, men jeg er redd for disse anfallene kommer igjen når jeg slutter med dette medikamentet. Hva bör jeg gjöre????? Noen kollegaer av meg har vært inne på ideen at jeg kanskje er kommet i overgangsalderen (43 år).

Hilsen usikker

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66567-hjertebank/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først av alt skal du få karlagt hvorvidt dette er fyskisk eller psykisk.

--

Er det psykisk betinget slik du og din lege tror råder jeg deg til å bli flink til å sette av tid til deg selv. Unngå stressede situasjoner, -stell godt med deg selv.

Disse anfallene kan i seg selv gjøre deg så anspent og urolig.. da kan det være smart å gå til innkjøp av lavnedel badeolje og bruke dette et par ganger i uken.

Ellers.. søvn, frisk luft.. turer i skog og mark.

Håper også du har noen å snakke med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66567-hjertebank/#findComment-306515
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...