Gå til innhold

Hvorfor???

Anbefalte innlegg

Gjest Tussi18

Horfor må folk kjefte og blir sinte på meg fordi jeg skader meg? Tror de at ting vil bli bedre av det da? Tror de at ved å kjefte på meg, så får de meg til å slutte? Det virker faktisk motsatt. Er vel kanskje fordi de blir redde, og vil jeg vil skal slutte og ikke gjøre sånn. Men istedet for å kjefte og bli sinte, så kan de jo si ting annerledes.

Takler ikke at folk blir sinte og kjefter på meg, når jeg ikke har gjort noe galt. Eller, på en måte er det jo galt, men jeg mener.....hadde jeg gjort noe galt mot dem (ødelagt noe, vært stygge med dem),så hadde jeg nok fortjent det at de ble sinte og kjefta og sånn.Men jeg er ikke så sterk (ennå). Om de bare skjønte. Men jeg må vel kanskje fortelle det til dem, men er redd de skal si og tenke som så at "du må jo tåle det å bli kjefta på".....

Men når jeg sliter, og velger å fortelle det til folk, i håp om å få hjelp og støtte (og med det så mener jeg ikke sånn støtte, slik at jeg skal fortsette som før). Ved då kjefte på meg og bli sinte, så føler jeg at de synes jeg er tåpelig og dum som gjør sånnt. Ikke at det skal smile og komme med godord heller, er ikke det jeg mener. Men de kan fortelle meg (uten å si de på en sint eller kjeftete måte) ting på en annen måte. Si ting annerledes. Uff, vet ikke om noen forstår hva jeg mener, men jeg orker ikke forklare mere.

Er trøtt, og skal sove nå......

Håper noen forstår hva jeg mener med det jeg skriver.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66638-hvorfor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest calestia

joda, forstår godt hvor du vil hen..

jeg er ikke så ulik deg på mange måter.. tenker over alt som blir sagt, og muligens tenkt.. lager katastrofer ut av bagateller..

har en ekkel tanke nå, ang. legebesøket i morra.. er så redd han vil synes jeg er dum, vag, masete, vanskelig....

Lyst til å avlyse, jeg er så redd for å dumme meg ut! også er jeg ikke helt klar i toppen, klarer ikke tenke så kjapt nå..

men så må jeg .. ellers blir det en nedtur, ennå en ting jeg unngår..

+ at jeg har et sår jeg er redd han skal se.. vil ikke skuffe, er redd for at han kanskje, muligens blir sur, selv om han er kjempetrivelig..

og hvis han ikke passer på ordene, kommer jeg til å bruke resten av dagen på å tolke dem,noe som nesten alltid ender i negative tankebaner..

og så blir jeg impulsiv, og så kobler jeg fullstendig ut, så ruller hjulet.

de jeg liker, synes ikke jeg er en idiot. merkelig nok, synes jeg..

mange som har meninger, men ettersom jeg innser at de som virkelig betyr noe aksepter meg med mine fiaskoer, bryr jeg meg mindre om alles andre forvridde meninger..

sender noen nattlige, koselige tanker pr tankeoverføring, er sikker på at du får dem straks.. :))

klemz

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66638-hvorfor/#findComment-305007
Del på andre sider

Gjest Tussi18

joda, forstår godt hvor du vil hen..

jeg er ikke så ulik deg på mange måter.. tenker over alt som blir sagt, og muligens tenkt.. lager katastrofer ut av bagateller..

har en ekkel tanke nå, ang. legebesøket i morra.. er så redd han vil synes jeg er dum, vag, masete, vanskelig....

Lyst til å avlyse, jeg er så redd for å dumme meg ut! også er jeg ikke helt klar i toppen, klarer ikke tenke så kjapt nå..

men så må jeg .. ellers blir det en nedtur, ennå en ting jeg unngår..

+ at jeg har et sår jeg er redd han skal se.. vil ikke skuffe, er redd for at han kanskje, muligens blir sur, selv om han er kjempetrivelig..

og hvis han ikke passer på ordene, kommer jeg til å bruke resten av dagen på å tolke dem,noe som nesten alltid ender i negative tankebaner..

og så blir jeg impulsiv, og så kobler jeg fullstendig ut, så ruller hjulet.

de jeg liker, synes ikke jeg er en idiot. merkelig nok, synes jeg..

mange som har meninger, men ettersom jeg innser at de som virkelig betyr noe aksepter meg med mine fiaskoer, bryr jeg meg mindre om alles andre forvridde meninger..

sender noen nattlige, koselige tanker pr tankeoverføring, er sikker på at du får dem straks.. :))

klemz

Takk for svar. Jo, vi er kanskje litt like.

Jeg blir bare so sprø og gal av meg selv og tankene mine. Men kanskje det er fordi ting er litt rotete nå. Kanskje det roer seg etterhvert. Uansett, akkurat nå er det bedre/bra, men det skal liksom ikke mye til (bare et ord i "feil" tonefall eller som jeg kanskje tolker feil) så er jeg "på'n" igjen. Lurer på når dette skal ta slutt.

Men du, jeg har vel egentlig ikke noe med dette å gjøre men.....hvor gammel er du?? Synes du virker så voksen (men kanskje du er det....). Synes du svarer så bra liksom.....og du tar andre på alvor. Det er veldig bra :)

U go girl :-D

Lykke til med legen, og om du har vært, så håper jeg at det gikk kjempebra...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66638-hvorfor/#findComment-305374
Del på andre sider

Gjest Fear of the dark

Hei på deg.

Vet du at det var som å lese om meg der du skrev om at folk kjeftet. Jeg opplever det samme nemlig. Dvs ikke min mann, fordi jeg har fått han til å forstå at jeg gjør det fordi jeg har det så grusomt vondt inni meg, og at den smerten blir lettere å håndtere, når den er fysisk.+ det at det på en måte ikke er meg. Men han liker detv ikke. Men alle andre kjefter å smeller.Skulle ha vært ute hos min mor nå men jeg kan ikke.

Jeg vil ikke at hun skla se sårene på hendene mine, og på halsen.

Det dummeste er at jeg skla på helsestasjonen med gutten min, så det blir jo ikke noe særlig da.

Vel det jeg mente å si her var at kan du forsøke å få dem til å forstå, kan henmde du har sagt det i innlegget ditt, men jeg har virkelig korttids minne.

Ta vare på deg selv Tussi.

Klem fra meg til deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66638-hvorfor/#findComment-305376
Del på andre sider

Gjest calestia

Takk for svar. Jo, vi er kanskje litt like.

Jeg blir bare so sprø og gal av meg selv og tankene mine. Men kanskje det er fordi ting er litt rotete nå. Kanskje det roer seg etterhvert. Uansett, akkurat nå er det bedre/bra, men det skal liksom ikke mye til (bare et ord i "feil" tonefall eller som jeg kanskje tolker feil) så er jeg "på'n" igjen. Lurer på når dette skal ta slutt.

Men du, jeg har vel egentlig ikke noe med dette å gjøre men.....hvor gammel er du?? Synes du virker så voksen (men kanskje du er det....). Synes du svarer så bra liksom.....og du tar andre på alvor. Det er veldig bra :)

U go girl :-D

Lykke til med legen, og om du har vært, så håper jeg at det gikk kjempebra...

24..

sitter og manner meg opp nå, skriver ned de viktigste tinga, men er dønn nervøss... og bekymra for ikke å finne parkeringsplass.. tullehjerne..

må gjøre meg klar jeg nå..

:))))

snakkest!

klemz

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66638-hvorfor/#findComment-305637
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...