Gå til innhold

Tre måter som kalles overgrep....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste du at det faktisk finnes tre måter å forgripe seg på et menneske på? Enten verbalt ved å "overkjøre" en person med ord, eller ren fysisk berøring som kjennes ubehagelig som en annen person gjør, eller rent seksuelt.

Jeg kan si deg. Jeg har vært gjennom to av de. Jeg vet hvor tøft det er. Men jeg har et budskap til deg: Ikke gi deg. Det er ikke umulig å komme gjennom den prosessen som oppstår om noe slikt skulle skje.

Jeg er selv syk psykisk i dag. Men jeg vet at jeg kommer gjennom det. Vet ikke helt hvordan enda. Men det går alltid bra. Jeg fant ut at det er ikke feil å bruke medisiner, selv om andre kan synes at det er bare dumt, eller å oppsøke proffesjonell hjelp.

Videoannonse
Annonse
Gjest trutelutten
Skrevet

Ja det er sant at dette er tre typer overgrep, men hvilke har du vært utsatt for?

Du var vel egentlig i feil forun, tror jeg, men greit nok.

Hvem er det som har kjørt over deg, venninner eller sånt?

Hvordan kjørt over da, av en som vet bedre om alt enn deg?

Bare lurer.

Skrevet

Ja det er sant at dette er tre typer overgrep, men hvilke har du vært utsatt for?

Du var vel egentlig i feil forun, tror jeg, men greit nok.

Hvem er det som har kjørt over deg, venninner eller sånt?

Hvordan kjørt over da, av en som vet bedre om alt enn deg?

Bare lurer.

Det er faktisk to personer jeg trodde jeg kunne stole på som har sørget for at jeg har fått psykiske problemer.

Den ene var en venn, og den andre var kjæresten min.

Jeg har vært utsatt for blandt annet å bli berørt på plasser som en fremmed slett ikke skal gjøre.

Det kan virke som at en klem er uskyldig. Men når en ikke vil ha klem fordi man er utrygg, og får en likevel, er ikke det et overgrep både psykisk og fysisk?

Men det er også en som trodde han visste absolutt alt om meg, og overkjørte meg tvert om hvilke meninger han hadde om min fremtid og hva jeg måtte gjøre.

La aldri noen fortelle deg hva DE synes at DU burde gjøre, må gjøre og skal gjøre.

Hilsen meg.

Gjest trutelutten
Skrevet

Det er faktisk to personer jeg trodde jeg kunne stole på som har sørget for at jeg har fått psykiske problemer.

Den ene var en venn, og den andre var kjæresten min.

Jeg har vært utsatt for blandt annet å bli berørt på plasser som en fremmed slett ikke skal gjøre.

Det kan virke som at en klem er uskyldig. Men når en ikke vil ha klem fordi man er utrygg, og får en likevel, er ikke det et overgrep både psykisk og fysisk?

Men det er også en som trodde han visste absolutt alt om meg, og overkjørte meg tvert om hvilke meninger han hadde om min fremtid og hva jeg måtte gjøre.

La aldri noen fortelle deg hva DE synes at DU burde gjøre, må gjøre og skal gjøre.

Hilsen meg.

Hei på deg.

Jeg mente ikke å påstå at du ikke var blitt utsatt for overgrep, men for det første er du på et annet forum, enn der du burde ha vært, forumet overgrep.

For det andreså er det som du sier mage typer overgrep, men jeg tror at det som er det beste for deg er å at kontakt med et incestsenter, for det er det viktigste for deg.

Jeg vet ikke om du har gjort det, men i såfall hva ble utfalklet der.

Og hva sier de om det du har vært6 igjennom.

Jeg ser på det som du har opplevd som en opplevelse du trenger å få snakket med noen i faget voldtekt, eller at du kan anmelde dette.

Men jenta, kom deg over på overgrepsforumet.

Skrevet

Hei på deg.

Jeg mente ikke å påstå at du ikke var blitt utsatt for overgrep, men for det første er du på et annet forum, enn der du burde ha vært, forumet overgrep.

For det andreså er det som du sier mage typer overgrep, men jeg tror at det som er det beste for deg er å at kontakt med et incestsenter, for det er det viktigste for deg.

Jeg vet ikke om du har gjort det, men i såfall hva ble utfalklet der.

Og hva sier de om det du har vært6 igjennom.

Jeg ser på det som du har opplevd som en opplevelse du trenger å få snakket med noen i faget voldtekt, eller at du kan anmelde dette.

Men jenta, kom deg over på overgrepsforumet.

Unnskyld at jeg blander meg, men hvordan kan du si at hun er på feil forum? Jeg mener - i en overgrepssituasjon har man vel ALT å gjøre på et forum for psyke også!? Det er tross alt ganske mye som skjer med psyken til en som har opplevd overgrep og jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke skal kunne skrive her? :)

Det hele var jo en oppfordring til å ta kontroll over ens eget liv og ikke la andre regjere over det. Det tror jeg mange her inne på psykiatri trenger å høre...

Hilsen

Gjest trutelutten
Skrevet

Unnskyld at jeg blander meg, men hvordan kan du si at hun er på feil forum? Jeg mener - i en overgrepssituasjon har man vel ALT å gjøre på et forum for psyke også!? Det er tross alt ganske mye som skjer med psyken til en som har opplevd overgrep og jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke skal kunne skrive her? :)

Det hele var jo en oppfordring til å ta kontroll over ens eget liv og ikke la andre regjere over det. Det tror jeg mange her inne på psykiatri trenger å høre...

Hilsen

hei.

Desverre så ordla jeg meg litt feil, men det jeg mener er at det ser ut som om hun plages av overgrepene, ikke så mye av psyken. Eller jeg vet ikke.

Kommer ikke til å skrive mer.

ja jeg vet at alle trenger å ta kontroll over livet sitt, men alikevel.

Noen ganger kan ord bli feil, og jeg tror at det ble feil for meg.

Skrevet

hei.

Desverre så ordla jeg meg litt feil, men det jeg mener er at det ser ut som om hun plages av overgrepene, ikke så mye av psyken. Eller jeg vet ikke.

Kommer ikke til å skrive mer.

ja jeg vet at alle trenger å ta kontroll over livet sitt, men alikevel.

Noen ganger kan ord bli feil, og jeg tror at det ble feil for meg.

Hei :)

Var ikke ment som et angrep, da :) Ville bare påpeke det.

Om hun plages av overgrepene, så er det var psyken hennes som er plaget? :)

Selvfølgelig må du ikke slutte å skrive! Ting kommer ut litt sånn galt noen ganger - fort gjort det :)

Alt vel til deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...