Gå til innhold

Kaos


Gjest Vannliljen

Anbefalte innlegg

Gjest Vannliljen

En uke siden sist jeg skrev her nå, og siden da har det skjedd mye rart.

For en uke siden var jeg så fortvilet fordi jeg hadde vært på besøk i ferien og blitt "tvunget" til å spise, Da hadde jeg klart å stå i mot trangen til å kaste opp. I forgårs klarte jeg ikke det mer, jeg hadde spist litt mye pga. mamma og så kastet jeg opp. Fikk kjempedårlig samvittighet etterpå, for jeg VIL IKKE KASTE OPP.. Har skjønt at det er veldig skadelig, ikke sant, vil ikke skade meg på den måten mer!! Det er heldigvis sjelden jeg kaster opp da. bare en sjelden gang hvis jeg har spist litt for mye.

Vel, dagene før spiste jeg så godt som ingenting, men jeg har hele tiden tenkt at jeg har gått opp litt i vekt. Det trodde jeg virkelig, at jeg hadde lagt på meg litt. Derfor jeg blir så forvirret nå - for ei venninne fortalte meg at det er mange som har begynt å snakke om at jeg er blitt så tynn, til og med folk jeg ikke kjenner så godt!! Og venninnen min og mamma og TIL OG MED PAPPA har oxo begynt å si at jeg er bare skinn og ben. Jeg skjønner alldeles ingenting - jeg trodde jo jeg hadde lagt på meg!? Er dette at jeg har blitt tynn bare noe de sier ?? Prøver de å lure meg eller ?? Mamma begynte til og med å si at hun kommer til å ringe til BUP, fordi hun er så beskymret fordi jeg ikke spiser! Men jeg må da få bestemme selv om jeg vil spise eller ikke!!! Må hun bry seg!!

Jeg har inntrykk av at alle andre ser noe jeg ikke ser, at jeg er blind for noe. Det er skummelt! ER jeg kanskje blitt tynn, kan jeg av og til tenke, uten at jeg ser det selv?? Eller er det bare det at jeg er blitt TYNNERE, og at folk bare overdriver, at det er uvant for dem å se meg så tynn som jeg er blitt, selv om det er mange som er like tynne ? Jeg skjønner ingenting mer!!!

Det var kjempeekkelt å få høre at folk har begynt å snakke om meg. Nå føler jeg at alle stirrer på meg! Og nå kan jeg jo i hvert fall ikke legge på meg, for hva skal folk tenke da da... Ekkelt er det at alle driver og følger med på vekten din.."har hun blitt tynnere?" "nei, nå ser det ut som hun har gått opp litt!" "hun har fått litt rundere lår, har hun ikke?" Gjemmer meg inni mange strømpebukser og gensere, jeg har bare en styggstyggstygg kropp!!!!!!

Håper det går bra med dere andre. Jeg leser innleggene deres og blir grepet. Kjenner meg igjen. Tenker på dere. Det er mange innlegg jeg har lyst til å svare på, men jeg har ikke så god tid:( Hvertfall ikke akkurat nå.

Stor lykke-til-klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann!

skjønner deg godt, pleide å tenke sånn selv..at ingen kunne tvinge meg til å spise hvis jeg ikke ville..osv..

og jeg synes hele tiden at jeg bare eser ut; men jeg får ofte høre at jeg har blitt tynnere!!

dessuten hater jeg å spise i offentlighet,fordi jg tror at folk mener at jeg ikke burde d siden jeg er så tykk..mens de fleste vil at jeg skal spise mye mer..

men jeg har endelig innsett at jeg trenger hjelp..jeg orker ikke dette helvetet alene lenger..håper virkelig du vil innse det også!

mail meg gjerne [email protected]

du kan dele alle de forvirrende tankene med meg!:) snakkez

koz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJære vannliljen

Det synes som om du er på riktig spor nå. Det hører med at ikke veien til en hverdag fri fra spiseforstyrrelser er enkel. Det skal være noen "tilbakefell" eller symptomer som må benyttes av og til i denne prosessen. Ikke bli lei deg over det . Det at du ikke helt ser din egen størrelse er en naturlig del av sykdommen og det tar tid før du ser det virkelige bildet av din egen kropp.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...