Gå til innhold

Adoptere når man ikke har problemer med å få egenfødte barn

Anbefalte innlegg

Gjest for feig for nick

Vi venter tildeling fra Kina om ca 1/2 år. Vi gleder oss selvfølgelig kjempemye. Vi har tre egenfødte barn fra før.

Nå når ventetiden øker og øker føler jeg at vi egentlig tar plassen til noen som trenger den mer enn oss.

Gruer meg litt til hentereise, hvordan vil de andre vi skal reise sammen med reagere?

Når det er sagt; ingen skal få ødelegge vår glede.

Hva synes dere om de som adopterer selvom de ikke har problemer med å få barn?

Hadde vært morsomt med noen tilbakemeldinger på hva dere mener om dette.

Fortsetter under...

Det er nok vanligere enn du tror å ha egenfødte og adopterte barn. Kom nettopp selv hjem fra hentereise og det var flere av oss som hadde egenfødte barn. Min egenfødte datter var med på reisen og alle var positive.

Jeg synes da oppriktig talt det skal være alles "rett" å kunne søke om adopsjon.

Så blir det myndighetenes oppgave å godkjenne, og giverlandenes oppgave å tildele. Har man passert disse nåløyene stiller man likt, mener jeg. Om man har 0 barn, 1 barn, 5 barn er uvesentlig i den sammenheng.

Personlig har jeg aldri følt at andre har tatt min plass i systemet. Jeg er heller kjempeglad for hvert barn som kommer hit, for mangfoldet både blant dem og i familiene.

Så sett i gang!!! ;-))

Gjest ikkelengeigjen...

Det er nok vanligere enn du tror å ha egenfødte og adopterte barn. Kom nettopp selv hjem fra hentereise og det var flere av oss som hadde egenfødte barn. Min egenfødte datter var med på reisen og alle var positive.

Ja det er nok flere det som gjør det samme som dere og jeg tror ikke noen skulle ha problemer med det. Og om så var så ville jo det bli deres problem ! Ellers er jeg selv snart (forhåpentligvis) klar for tildeling fra Kina - ihvertfall iløpet av 4 måneder og jeg føler absolutt ikke at de som har barn fra før tar plassen fra oss andre som ikke har det ! Så smålig er vel ingen vel - så lykke til !

Gjest ChiengMai

Først; Det er synd du føler deg for feig til å bruke nick i denne sammenhengen. Syns nemlig spørsmålet du tar opp er helt kurant. :-)

Nå har ikke vi barn fra Kina, men jeg regner med at du spør generelt alle oss som adopterer (og som ikke får egenfødte barn)?

Det kan være så mange grunner til at noen som har/kan få egenfødte barn likevel adopterer. Hvorfor skal man reagere negativt på det? Muligens at noen gjør det, men jeg syns i alle fall det er helt i orden.

Og heldigvis er det slik at man stiller likt i køen enten man er barnløse, har adoptivbarn eller egenfødte fra før.

Slik jeg ser det "tar du" ikke barnet til noen andre selv om du har egenfødte barn. Dere får det barnet som er tiltenkt _dere_. Køen blir nok lengre, men det blir den uansett hvis flere barnløse velger adopsjon.

Jeg kjenner flere som har "begge deler", og for meg er de fullverdige adoptanter.

Hmmm .. ble dette usammenhengende, tro?

Ja det er nok flere det som gjør det samme som dere og jeg tror ikke noen skulle ha problemer med det. Og om så var så ville jo det bli deres problem ! Ellers er jeg selv snart (forhåpentligvis) klar for tildeling fra Kina - ihvertfall iløpet av 4 måneder og jeg føler absolutt ikke at de som har barn fra før tar plassen fra oss andre som ikke har det ! Så smålig er vel ingen vel - så lykke til !

Hei!!!

Idag er det 2 år siden vi kom heim med ei lita jente fra Korea. Vi har og 3 egenfødte, og det heile har bare vore ein stor...opplevelse for oss alle. Har aldri følt at vi har tatt noen`s plass i køen på vent.

Om du ønsker kont. sjå i nick.lista(den gammle)så finn du mailadressa.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...