Gå til innhold

Ruter, striper, linjer...

Anbefalte innlegg

Gjest linje-freaken
Skrevet

Har aldri skrevet her før, og om jeg ikke føler meg dum i mitt eget hode, så gjør jeg det i alle fall nå, ved å skrive her. Men, jeg må bare ha noen råd... det er blir for drøyt..

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg er bare helt opphengt i ruter og striper. Det er ikke mønsteret i seg selv som plager meg, men når noe som er rutet eller stripet skal brettes sammen på en måte MÅ linjene være helt rette!

Jeg blir helt GAL om jeg ser et pledd eller en dyne med stripete trekk og linjene ikke er helt rette. Jeg kan bruke uendelig lang tid på å re opp sengen, feks. Da er det ikke bare denne ene dynen som skal ha rette striper, men den må også matche stripene på den andre dynen! (Herregud, det her er jo SYKT!)

Linjene eller rutene må liksom gå helt rett nedover eller bortover, og kantene må være helt like... Hvis en stripe starter øverst på bretten, så må denne stripen være helt rett hele veien ned. Jeg får helt vondt i magen om det ikke er sånn...

Av og til er det ikke så lett å få det til, feks på handklær som kanskje ikke lenger er helt i sine rette proposjoner. Jeg drar og vrenger for å få det rett, og det hele ender opp med at jeg må kaste handkle i søpla fordi jeg ikke får det til.

Og når jeg ikke klarer det, så blir jeg så SINT! Jeg aner ikke hva jeg egentlig blir sint for, men det sinnet jeg kjenner koker inni meg er så sterkt at det skremmer meg noen ganger! Hva kommer det fra!?

Jeg føler meg mye roligere når slike ting er "riktige". Da er liksom alt på sin plass og det er ryddig, på en måte. Det er som om jeg ikke bare retter ut og lager system i selve pleddet, men inne i hodet mitt også.

Jeg skjønner ikke det her. Hvorfor har hodet mitt hangt seg opp i dette? Er jeg totalt sprø? Jeg syns det er flaut...

Dere ler sikkert av meg nå.. Men jeg skjønner virkelig ikke. Hvorfor har jeg hengt meg opp i det her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg litt, for jeg _teller_ saker og ting... :)

Utover litt moralsk støtte er det eneste jeg kan si -ikke kjøp sengetøy/håndklær med striper og ruter, kjære deg!

Det er klart det er tvangshandlinger, men alle har "noe" av det der, tror jeg. Så lenge det ikke går utover livet ellers (kommer for sent til jobben f.eks) så regnes det i psykologien ikke som abnormalt. Om det er en trøst..

Det trøster jeg meg med når jeg f.eks teller for n'te gang antall dører og vinduer i huset.. Eller gulvbjelkene, eller stripene på veien når man kjører bil...

Angela1365380318
Skrevet

Jepp, sier meg enig i forje innlegg.

Førmåtte eg dele absplutt alt inn i deler feks. skap og hyller i feks en reol, så delte eg alle bitene inn i par og da var det veldig viktig at de som var likest mulig fikk være i lag og at eg ikke endte opp med en til overs (partall)

Det ble jo sefølgelig veldig slitsomt og eg ble veldig lei av det, nå har eg nesten sluttet helt og det er eg glad for.

Du får prøve å la det gli over du også, så får du noe å le av etterpå.

Skrevet

Jepp, sier meg enig i forje innlegg.

Førmåtte eg dele absplutt alt inn i deler feks. skap og hyller i feks en reol, så delte eg alle bitene inn i par og da var det veldig viktig at de som var likest mulig fikk være i lag og at eg ikke endte opp med en til overs (partall)

Det ble jo sefølgelig veldig slitsomt og eg ble veldig lei av det, nå har eg nesten sluttet helt og det er eg glad for.

Du får prøve å la det gli over du også, så får du noe å le av etterpå.

Skjønte ikke noe av det du mente, men det er noe av det samme, ja.. Det kan jeg si selv om jeg ikke skjønte bæret av hva du mente med hyller og reoler, og...

Jeg teller hylleplatene i bokhyllene noen ganger, og det bør helst være partall ja. Om det er oddetall "finner jeg på" en måte å telle på sånn at det likevel blir partall, så jeg får ro i sjelen!!

Dette må jo være helt sykt for dem som ikke skjønner hva vi mener, men jeg føler meg igrunn helt normal, jeg :)

Skrevet

Hehe, jeg tror ikke det er så jævla unormalt det der, men hvis du plages av det så bør du vel som Seline sier; unngå striper og ruter.

Selv må jeg, hver gang jeg tenner en røyk, lage en sånn rett strek med neglen min, og den streken skal være helt rett og rett under det røde merket på filteret til Prince Mild.

Jeg tror ikke jeg er gal men hvis jeg ikke gjør det så dør familien min.

Skrevet

Hehe, jeg tror ikke det er så jævla unormalt det der, men hvis du plages av det så bør du vel som Seline sier; unngå striper og ruter.

Selv må jeg, hver gang jeg tenner en røyk, lage en sånn rett strek med neglen min, og den streken skal være helt rett og rett under det røde merket på filteret til Prince Mild.

blir enkelt for deg når du er i pengenød å få en nice liten familiearv da :P

Skrevet

Merkelige greier..! Har forresten lagt merke til at de som røyker har endel forskjellige ting de liksom må gjøre med røyken, ja, eller måten å røyke på.. Det er nok opphopning av nevrotikere på røykesiden av befolkningen, ja..

:)

Men du, det er du som dør av røykingen din, ikke familien din assa...

Skrevet

Merkelige greier..! Har forresten lagt merke til at de som røyker har endel forskjellige ting de liksom må gjøre med røyken, ja, eller måten å røyke på.. Det er nok opphopning av nevrotikere på røykesiden av befolkningen, ja..

:)

Men du, det er du som dør av røykingen din, ikke familien din assa...

Hehe, sant nok... Men det jeg skrev der, sånn med unntak av familien min som vil stryke meg (tok den kommentaren fra en eller annen film..) er faktisk sant..

I tillegg "må" jeg lissom legge lighteren helt rett, og midt oppå røykpakka..

Har noen sånne vanlige ritualer, men alle har vel det, vil jeg tro :)

Skrevet

blir enkelt for deg når du er i pengenød å få en nice liten familiearv da :P

Hehe sant nok :)

Skrevet

Jeg skjønner deg litt, for jeg _teller_ saker og ting... :)

Utover litt moralsk støtte er det eneste jeg kan si -ikke kjøp sengetøy/håndklær med striper og ruter, kjære deg!

Det er klart det er tvangshandlinger, men alle har "noe" av det der, tror jeg. Så lenge det ikke går utover livet ellers (kommer for sent til jobben f.eks) så regnes det i psykologien ikke som abnormalt. Om det er en trøst..

Det trøster jeg meg med når jeg f.eks teller for n'te gang antall dører og vinduer i huset.. Eller gulvbjelkene, eller stripene på veien når man kjører bil...

Hei!

Jeg er enig med en annen her: kjøp tøy UTEN striper, ruter o.s.v.Ser du også er opptatt av proposisjoner. Ikke kast hådklærne når du ikke får det til, prøv på nytt.............

Er lei for å si det, tror det er tvangshandlinger.

Tenk: finnes det noen andre tanker hos deg, eller består det meste av ruter,kvadrater,proposisjoner,vinkler o.s.v.????????+

Gjest linje-freaken
Skrevet

Hei!

Jeg er enig med en annen her: kjøp tøy UTEN striper, ruter o.s.v.Ser du også er opptatt av proposisjoner. Ikke kast hådklærne når du ikke får det til, prøv på nytt.............

Er lei for å si det, tror det er tvangshandlinger.

Tenk: finnes det noen andre tanker hos deg, eller består det meste av ruter,kvadrater,proposisjoner,vinkler o.s.v.????????+

Takk for alle svarene. Føler meg faktisk litt mindre gal nå...hehe.

Tusen takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...