Gå til innhold

NHD/andre - råd mot merkelige tvangstanker

Anbefalte innlegg

Gjest håper på svar

Nå vet jeg sannelig ikke hva jeg skal gjøre lenger. Derfor skriver jeg inn her og håper noen har noen nyttige råd til meg.

I mange år har jeg hatt diagnosen borderline. Har også gått til behandling i mange år.

Utgangspunktet var vanskelige følelser/tanker og en del typiske trekk ved borderline.

Nå har livet mitt imidlertid gått inn i en slags ny fase. Jeg har alltid hatt en uimotstålig trang til å "skape" problemer (selv om jeg selvfølgelig var fanget av dem) - men nå tar det kaka!

Jeg har fått noen merkelige forestillinger om at jeg må blottlegge alle slags intime ting om meg selv - og også "onde" - og fortelle dem til feks min mor (som selvfølgelig liker dette svært dårlig) - stakkars henne, og jeg skammer meg sånn.

Hva i all verden "feiler" det meg NHD? Hvordan kan jeg bli den personen jeg vil være? - Og ikke minst - tør jeg være den personen?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...