Gå til innhold

For et liv (hjelp!)

Anbefalte innlegg

Gjest Tussi18

Jeg forstår ikke meg selv. Fatter det bare ikke. I den ene øyeblikket (eller i begynnelsen av dagen) er alt ok, og jeg er i godt humør (har det iallefall bra), men plutselig så snur det....og jeg blir deppa og vil bare forsvinne.

Vil skade meg selv, men prøver å overtale meg selv til å la være. So far so good. Har ikke skada meg selv, men jeg har veldig lysst.

Begynte å gråte istad. Har vært sånn i over 2 timer nå. Forstår ikke hvorfor men. Har ikke noe å gråte over. Har ikke vondt (iallefall ikke fysisk). Ingenting har skjedd.....så jeg har egentlig ikke noe å gråte for.

Vet bare ikke hvordan jeg skal klare å fortsette å leve dette livet. Tåler jo ikke den dritt jo. Skulle ønske jeg greide å bry meg mindre om ting. Ikke ta meg så jævla nær av ting som blir sagt og/eller gjort. Men jeg greier det ikke.

Er en veldig nærtagende person....og jeg hater det.

Tåler ikke at noen svarer surt, eller småkjefter på meg. Ikke at de er irriterte på meg heller. Så.....hvordan skal jeg liksom klare å leve...når dette skjer omtrent hver dag (at noen blir irritert, eller småkjefter på meg). Må jo takle såpass. Burde iallefall. Men jeg gjør det ikke. Bare noen gjør noe sånt mot meg (kjefter eller blir sure/sinte) så har jeg lysst til å dø. Er nok fordi jeg sliter med ¨dårlig selvtillit, og det er nok derfor jeg tar meg så jævla nær av ting.

Folk sier at "gi litt faen innimellom". Greit for dem å si. Men jeg klarer det ikke. Har prøvd, men det går ikke.

Uff.....jeg som liksom har mye å se frem til egentlig, men likevel er fristelsen om døden der. Men jeg er så usikker. Vil, men så vil jeg ikke likevel. Faen.....om jeg bare visste hva jeg ville. Hadde vært mye lettere, og ikke minst bedre.

Skal til legen imorra. Håper jeg får ny medisin da. Går ikke dette lenger, uten. Men det er en turnus-lege, så det spørst. Uansett....gidder ikke gruble over det. Må ta det som det kommer. Men likevel....klarer liksom ikke å la være å bekymre meg for hva som skjed om jeg ikke får ny medisin. Hvordan skal jeg klare å holde ut da?

I det siste har jeg faktisk gjort mye (trimma og vært veldig aktiv). Trodde dette skulle gjøre meg bedre, og gjøre at dødstankene og -lengselen ble borte (så godt som), men slik er det ikke. Har ennå lengsel om å dø. Har egentlig ikke noe grunn sånn sett, til å ønske dette, annet enn at jeg er lei av livet. Finner det ikke interessant mere. Uansett hva jeg gjør (om jeg blaide eller sykler eller hva det enn er) så er denne lengselen der, mer eller mindre.

Klarer liksom ikke sette helt fingeren på hvor det ligger hen. Hva det er som gjør at jeg har denne lengselen. Er det grunn til det, annet enn at jeg synes livet er kjedelig? At jeg er trøtt på det?

Uff.......LIFE SUCKS!!!

Misunner de som liker livet, og som takler motgang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67723-for-et-liv-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest calestia

For et liv, ja...

og jeg som kan være så ekstremt lykkelig i perioder

(bare når jeg er hyperaktiv)..

Nå vil jeg bare ut av dette forb......forp.......ja du veit..

hadde litt ville fantasia i stad.. trodde det var sant.. at jeg rakt ut en hånd mot psyken og sa hjelp..

så brøyt jeg sammen.. og det var visst ikke fantasi..

kan ikke si jeg ser noe særlig poeng i dette livet, men sukk... ser jo at det står svart på hvitt da.. at jeg har danset i sneen, rullet i det våte gresset..

kanskje skal vi finne oss et tre å klatre i..??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67723-for-et-liv-hjelp/#findComment-314198
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du er lei livet, men det kommer bedre dager. Ikke gi opp. Jeg vet at det kan bli bedre!

Sender deg *masse varme klæmma*

Kjære du

Synes ikke det er rart at du griner, jeg. Hvis man ikke ser poenget med å leve, hva er?

Bare vent Tussi18, det kommer bedre dager!!! selv har jeg bare hatt EN!!! deppedag på 9 dager!

Det vil komme til deg og, det er jeg sikker på!

*kLemtiLdeg*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67723-for-et-liv-hjelp/#findComment-314233
Del på andre sider

Gjest Tussi18

Kjære du

Synes ikke det er rart at du griner, jeg. Hvis man ikke ser poenget med å leve, hva er?

Bare vent Tussi18, det kommer bedre dager!!! selv har jeg bare hatt EN!!! deppedag på 9 dager!

Det vil komme til deg og, det er jeg sikker på!

*kLemtiLdeg*

Men jeg har perioder med "opphold" men tankene og lengselen kommer like fort tilbake liksom.

Men idag skal jeg til legen. Håper jeg får ny medisin....slik at det forhåpentligvis blir litt lettere. Hmzz.....i skrivende stund er det ok. Men det er jo morgen da, og jeg er ikke helt våken ennå. Hehe!.

Takk for svar alle sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67723-for-et-liv-hjelp/#findComment-314388
Del på andre sider

Gjest Tussi18

Men jeg har perioder med "opphold" men tankene og lengselen kommer like fort tilbake liksom.

Men idag skal jeg til legen. Håper jeg får ny medisin....slik at det forhåpentligvis blir litt lettere. Hmzz.....i skrivende stund er det ok. Men det er jo morgen da, og jeg er ikke helt våken ennå. Hehe!.

Takk for svar alle sammen.

Nei....er ikke sint på deg (ikke nå iallefall). Ble ganske såret av det du skreiv (selv om du egentlig ikke skreiv så mye). Men ok, tilgir :) Du var trøtt, og dette var et engangstilfelle....

Men jeg håper du ikke skriver sånne ting igjen (uansett hvem det måtte være til). For ingen er her inne bare for å skrive no gøy (sånn sett). Eller, kan godt hende det finnes noen, men jeg har ikke sett noen. Alle her inne sliter (er jo derfor en har funnet veien hit, for å få støtte og råd om ting), så om noen synes det virker useriøst og tullete det som blir skrevet.....så...ikke svar. Det kan være veldig sårende, når en ikke føler seg tatt på alvor. Noen tåler dette mer enn andre. Vi er forskjellige.

Uansett.....du er tilgitt.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67723-for-et-liv-hjelp/#findComment-314392
Del på andre sider

Nei....er ikke sint på deg (ikke nå iallefall). Ble ganske såret av det du skreiv (selv om du egentlig ikke skreiv så mye). Men ok, tilgir :) Du var trøtt, og dette var et engangstilfelle....

Men jeg håper du ikke skriver sånne ting igjen (uansett hvem det måtte være til). For ingen er her inne bare for å skrive no gøy (sånn sett). Eller, kan godt hende det finnes noen, men jeg har ikke sett noen. Alle her inne sliter (er jo derfor en har funnet veien hit, for å få støtte og råd om ting), så om noen synes det virker useriøst og tullete det som blir skrevet.....så...ikke svar. Det kan være veldig sårende, når en ikke føler seg tatt på alvor. Noen tåler dette mer enn andre. Vi er forskjellige.

Uansett.....du er tilgitt.....

du skriver herlig!

*klemmer deg godt vennen*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67723-for-et-liv-hjelp/#findComment-315192
Del på andre sider

Kan du være så elskverdig å tenke LITT igjennom hva du skriver FØR du skriver det?

At du unnskylder deg ovenfor tussi i ditt andre innlegg vitner om at det tross alt er håp for deg.

thinkerbell!

Jeg LOVER å tenke meg godt om neste gang jeg skriver noe, så det blir mer fornuftig!!!

Det var ikke meningen å såre deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67723-for-et-liv-hjelp/#findComment-315216
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...